[TEST][#inthecity]Honda PCX 125
Prima generație a scuterului PCX 125 al celor de la Honda a fost lansată la sfârșitul anului 2009 și a devenit rapid un succes în rândul celor ce căutau un mijloc de deplasare în oraș ușor de utilizat și eficient. La momentul respectiv a fost primul vehicul pe două roți cu funcția de start/stop , care aducea un plus de 5% de economie la carburant. Anii au trecut și mai multe generații s-au schimbat, inclusiv pentru fratele mai mare PCX150.
Ultima interpretare lansată în 2018 afișează un stil atractiv și contemporan ce este potrivit pentru orice oraș.
Motorul mono-cillindru Smart Power eSP în 2 supape SOHC de 125cc dezvoltă 12.2@8.500rpm și un cuplu de 11.8@5.000rpm și oferă o economie de combustibil incredibilă, 47 km/l se laudă ce-i de la Honda (în testul nostru consumul a fost undeva de 2.5L/100Km). Mersul în oraș este o plăcere, datorită dimensiunilor reduse ce îți permit să te strecori printre mașini la semafor (745mm lățime). Plecarea de la semafor este suficientă cât să te mențină în fața coloanei de mașini până pe la 40-50km/h. Cu siguranță nu ne așteptam la acest scuter micuț să plece ca din tun, însă pentru amatorii de statistică am făcut și câteva măsurători : 0–60 km/h – 5.3s, 0–80 km/h 9.2s,0–100 km/h 17.4s
Este incredibil cum îți schimbă percepția asupra traficului din oraș un scuter. Și nu are cum să nu se întâmple așa când de fiecare dată în cele 3 zile în care am testat PCX-ul, indiferent de drumul pe care l-am avut de făcut, întotdeauna am ajuns cu mult mai repede decât estima GoogleMaps.
Și la fel de incredibil este cât de rar treci pe la benzinărie cu el. Pentru a reuși acest consum redus cei de la Honda au fost atenți la toate detaliile. Luminile LED cu descărcare redusă și semnalizatoarele ajută la economisirea a 40W. Anvelopele speciale cu rezistență redusă la rulare reduc coeficientul de rezistență la înaintare mențînând în același timp aderența,iar cum ziceam sistemul start/stop idlle te ajută să mai cobori consumul la semafor. Mi-era teamă de acest sistem, nefiind un fan al lui nici pe mașini, însă rapiditatea cu care pornește atunci când pui mâna pe accelerație îl face să fie foarte util.
Suspensia promptă împreună cu sistemul Honda Combined Braking System (CBS) absorb toate provocările orașului, totuși trebuie menționat faptul că pe spate avem un sistem de frânare cu tambur combinat de 130 mm ce face ca frână pe spate să se simtă un pic mai elastică. Pe față avem sistem de frânare hidraulic cu disc de 220 mm și etrier cu 3 pistoane,
Rezervorul are o capacitate de 8L, ceea ce înseamnă că poți să scoți undeva între 280-380Km dintr-un plin. Bușonul de la benzină este ușor accesibil, capacul de la el desfăcându-se prin acționarea unui buton aflat sub ghidon.Imediat lângă se află și butonul pentru portbagaj care deschide șaua scuterului,ce adăpostește un spațiu de depozitare de 28L unde îți poți lasă lejer casca. Ergonomia mi s-a părut foarte bună, am stat foarte confortabil indiferent de cum am ținut picioarele. Șaua are înălțimea de 764cm,însă este un pic mai lată ceea ce o poate face să pară că este mai înalta. Garda la sol este de 137cm, ceea ce înseamnă că poți să urci și să cobori lejer borduri, atâta timp cât o faci cu grijă,la o viteză redusă.
Mi s-a părut foarte practic micul torpedou din stânga unde poți să-ți pui un portofel sau telefonul, mai ales că are și o priză de 12V și mi s-a părut util faptul că are capac ce se încuie o dată ce scoți cheia din contact. Ecranul LCD îți oferă toate informațiile de care ai nevoie și se vede foarte bine indiferent de intensitatea soarelui. La sfârșit când tragi linie și te-ai hotărât să o cumperi, prețul pe care trebuie să-l plătești este de 3.290EUR cu TVA în rețeaua dealerilor Honda-România.
Cum se descurcă efectiv în oraș, vedeți în experiementul făcut de noi alături de rivalul Yamaha NMax155 :