septembrie 5, 2024

[TEST][Yamaha][Tracer 700]De la ciulinii Bărăganului la Drumul Vinului

De ce este gama MT un mare succes pentru Yamaha? Pentru că oferă atât de multe variante încât este imposibil să nu găseșți ceva care să ti se potrivească. În 2016, după succesul înregistrat cu MT-07, cei de la Yamaha i-au ascultat pe cei ce își doreau să facă mai mulți kilometrii cu acest motor CP2 și așa a apărut Tracerul 700. După părerea noastră, veți găși cu greu un un sport-tourer de clasa medie atât de ușor de manevrat, atât de distractiv si practic, dar mai multe aflați mai jos.
Faza pe hârtie
În mare, cei de la Yamaha au luat naked-ul MT-07 și l-au modificat pe ici colo,transformându-l într-un sport tourer ușor. Au modificat un pic cadrul coditei,și deși scărițele au rămas în aceeași poziție ca la MT, șaua este mai înaltă, oferind o poziție mult mai confortabilă. De asemenea și faptul că ghidonul este mai înalt și a fost adus mai înspre rider, contribuie la poziția confortabilă. A fost adăugată o carenă frontală cu un parbriz ajustabil care te protejează mai bine la vânt. Motorul este același de pe MT07, cross plane în doi cilindrii cu o capacitate de 689cc, ce dezvoltă 74cp, singurele modificări aici ținând de partea de admisie și evacuare. Să fiu sincer datele citite despre Tracer-ul 700, înainte să plec la drum, m-au lăsat destul de rece. Singurul lucru care mi-a atras atenția a fost greutatea de doar 196Kg cu plinul făcut, probabil cea mai mică din clasa ei.
Faza pe stradă
Primul lucru pe care l-am remarcat când am plecat de la Motodynamics,(importatorul Yamaha de unde am luat motocicletă) a fost ușurința cu care se conduce această motocicletă. Poziția înalta și greutatea ei redusă, o fac foarte manevrabilă la viteze mici, lucru pe care l-am experimentat din plin printre mășinile încolonate, pe centură Bucureștiului. Ce mi-a fost mai greu în schimb, a fost să mă obișnuiesc cu accelerația motocicletei, care mi s-a părut foarte sensibilă la turații joase. Până să ma obișnuiesc cu ea, am tot avut senzația că motocicletă zmucește până în 4000rpm.
După ce am mai scăpat de traficul aglomerat de vineri dup-amiază de pe centură și am intrat pe autostradă am început să mă joc un pic cu motocicleta, să o simt la drum lung. Prima surpriză plăcută a fost motorul. Deși are doar 74cp, mi-a plăcut foarte mult cum trage și cum urcă în ture. Personal mi-a plăcut cum accelerează după 5.000 de ture. Treptele de viteză sunt foarte bine etajate pentru touring și chiar și în treaptele a 5a și a 6a, la viteze mai mari, ai un demaraj satisfăcător. Pentru amatorii de statistică, în treaptă a 6-a la 130km/h ai aproximativ 5.2000rpm , iar consumul instant indicat în bord a fost 5.1-5.5L/100Km. Iar la 100Km/h ai 4.200rpm cu un consum instant de 4L/100Km.
Carena frontală împreună cu parbrizul reglabil fac o treabă destul de bună. Eu am un 1,85m și am fost cu o cască pentru nakeduri care se comportă foarte ciudat dacă nu este complet în bătaia vântului. Pe poziția cea mai înalta a parbrizului am resimțit ceva turbulențe în cască la viteze mai mari, așa că am oprit și m-am tot jucat cu poziția parbrizului până am găsit o poziție optimă.Este o diferența de 1,6cm între poziția maximă și cea minimă.
La Lehliu-Gara am ieșit de pe autostrada și apoi am luat-o pe niște drumuri județene foarte slab circulate. Am greșit și de câteva ori drumul, ocazie cu care am fost surprins de raza de întoarcere a motocicletei care mi s-a părut mai redusă decât la alte motociclete.
Asfaltul pe aceste drumuri județene variază destul de mult de la foarte bun, la gropi, denivelări sau bucăți lipsa de asfalt, prilej bun de testat suspensiile și frânele.
Mi s-au părut suspensiile un pic cam dure la denivelările scurte, de genul îmbinărilor de pod sau limitatoare de viteză. Mi s-a părut că atunci când am trecut mai repede peste astfel de denivelări, reboundul a fost cam brusc. Frânele sunt aceleași de pe MT-07 și se comportă foarte bine. Singură mențiune este că trebuie să frânezi mai decis de prima oară,să încarci furcă față pentru a avea o eficiență mai bună.
După aproape 300km de rătăcit pe autostrada, pe drumuri naționale și județene prin Bărăgan, am încheiat ziua la Brăila.
A doua zi am pornit înapoi spre București, încercând să includ niște drumuri virajate că să văd cum se comportă pe curbe. Mai mult, mi-a venit ideea să sun un prieten, fost posesor de MT-07 și actual utilizator de Tracer 900, să facem o plimbare împreună să vedem unde se aseamănă și unde diferă cele două motociclete. Planul stabilit: să ne întâlnim amândoi la Buzău după care să parcugem două dintre cele mai frumoase drumuri din zona, Sărată-Monteoru – Leiculesti și Hales- Măgura.Din cauza vremii capricioase din ultimul timp, ne așteptăm să găsim mult nisip și multe crengi rupte, lucru ce s-a și întâmplat. Cu toate astea, primul segment a fost foarte distractiv, senzația lăsată de motocicletă pe curbe a fost asemantoarea unei plimbări cu un naked sportiv, dar mai confortabil. Ieșirea din virajele urmate de linii drepte au scos la iveală diferențele de cilindree între cele două Tracer-uri.Era sesizabil că Tracer-ul de 900 lua un ușor avans. Pe viraje diferențele au fost destul de greu de sesizat, însă ploaia ce a început după Hales, combinată cu nisipul de pe jos au scos în față avantajele oferite de prezența Traction Controlului și a modului Rain la varianta de 900. Când zic avantaje, mă refer la un mod mai relaxant de parcurgere al unui drum în condiții de aderenta redusa. Deși anvelopele cu care vine echipat Tracer-ul de 700, Michelin Pilot Road 4, oferă o aderența foarte bună pe ploaie, mergand in spatele Tracer-ului de 900, in acelasi ritm, am simțit de mai multe ori roată spate alunecând pe nisipul umed la schimbări de direcție sau revenirea pe accelerare.După ce am scăpat de ploaie și ne-am mai jucat un pic pe drumul vinului până la Mizil, am zis să mai băgăm o fisă pe un drum foarte pitoresc și virajat, drumul de la Boldești-Scăieni către Casă Seciu. Aici am făcut un popas ca să mâncăm ceva (recomandăm locația, mâncarea a fost foarte gustoasă) și să tragem câteva concluzii legate de această motocicletă. Traseul complet parcurs pentru acest test îl găsiți aici.

Părerea noastră
  • 8.5/10
    Motor - 8.5/10
  • 7.5/10
    Ciclstică , manevrabilitate și frâne - 7.5/10
  • 7/10
    Dotări standard - 7/10
  • 8/10
    Fun factor - 8/10
  • 8/10
    Raport calitate / preț - 8/10
7.8/10

Rezumat

Yamaha a avut o idee excelentă când s-au gândit să tranforme MT-07le într-un tourer sportiv. Practic ești pe un naked sportiv mult mai confortabil, cu care îți este mai ușor să parcurgi kilometrii mai mulți. Tracer-ul 700 este o motocicletă extrem de ușoară de condus, care poate fi folosită zilnic în oraș, poți să faci o plimbare scurtă după serviciu sau o plimbare mai lungă prin țară, atâta timp cât rămâi pe asfalt. Diferențele minore față de MT-07 o să fac să se simtă ca un naked mai confortabil. Nu vine cu toată tehnologia de pe sora mai mare de 900, ca Traction Control, Slippery Clutch și D-Mode, dar ca să te distrezi și să te simți bine nici nu ai nevoie de toate acele moduri. 🙂 . Cuplul motorului, modul vioi în care trage cât și greutatea redusă a motocicletei sunt marile atuuri ale acestei motociclete în clasa sport tourer-urilor medii.

Lasă un răspuns

Please disable your adblocker or whitelist this site!