vin. Dec 13th, 2019

[Tips&Tricks] Pregătirea motocicletei pentru iarnă. Sfaturi și mituri despre iernat

Îi faci plinul,o bagi în garaj, îi scoți bateria și cum vine primăvară…brappp! E bine nu e chiar atât de simplu. Dacă nu ai timp, “merge și așa”, însă dacă ții la motocicleta ta, și nu vrei să te dezamăgească în primăvară, iată câțiva pași că ar fi bine să-i urmezi.

1. Umple rezervorul cu benzină și adaugă un stabilizator de combustibil. De ce ? Pe durata ierniii, din cauza diferențelor de temperatură, poate apărea condens în rezervor. În cazul rezervoarelor de table problema este mai stringentă întru-cât poate apărea rugina, dar de asemeanea și în cazul rezervoarelor de plastic pot apărea probleme la pompa de benzină. Stabilizatorul de combustibil este recomandat pentru ca benzină din rezervor să-și păstreze proprietățile și pentru a proteja instalația motocicletei având în vedere că va stă oprită o perioada lungă de timp(4-5 luni). După ce adăugați stabilizatorul e bine să lăsăți motorul să meargă puțin, astfel încât amestecul să treacă complet prin întreg sistemul de alimentare. Astfel la începutul noului sezon veți avea o motocicletă fără rugină în rezervor și cu rezervorul plin, gata de plimbare.

2. Scoateți bateria de la motocicletă și puneți-o din când în când pe un redresor. Bateriile cu acid se descarcă în timp, iar neutilizarea pentru o lungă perioadă de timp va goli complet bateria. Sunt o serie de redresoare pe care le gășiți pe piață, cea mai ieftină varianta ar fi redresorul de la Lidl care era la un momentdat pe la 70Ron sau gășiți o multitudine de redresoare pe site-uri că eMag.ro sau e-acumulatori.ro

Dacă pînă acum am vorbit de minimul necesar, mai departe, următorii pași sunt optionali doar pentru cei ce țin la motocicletă lor.

3. Spălați motocicletă înainte de iarnă. Pe lângă faptul că vă veți uită la ea cu alți ochi când o să o vedeți în garaj, curatând-o înainte de iernare și îndepărtând urmele de găinaț, pete de smoală sau ce mai știu eu ce ați putea avea pe ea, va asigurați că pe durata iernii nu rămâne ceva ce ar putea păta vopseaua sau deteriora plasticul. În etapă asta , dacă tot ați spălat-o, pentru a-i reda un aspect de showroom și pentru a o proteja și mai bine, recomandăm să aplicați și o soluție de protecție pe baza de silicon. Noi de exemplu am fost foarte mulțumiți de Shine&Go de la Motul.

4. Curățați și ungeti lanțul. Dacă tot ați spălat-o și nu vreți să aveți vreo surpriză în primăvară, să vă treziți cu lanțul ruginit, e bine să curățați și mai ales să ungeti lanțul înainte să abandonați motocicleta în garaj.

5. Aveți grijă la cauciucuri. Faptul că motocicleta va sta nemișcată pentru un termen destul de lung poate deforma cauciurile. Ideal ar fi să ridicați motocicleta pe o pereche de standere. Dacă aveți cric central, atunci v-ați scos, nu mai este nevoie să dați bani și pe standere. Dacă nu, o soluție ar fi să o mișcați din când în când, ca să schimbați zona de contact a cauciucului cu solul. Alții zic că și niște cartoane băgate sub cauciuc ar ajuta, însă nu știu cât de eficientă este metodă. Si daca o lasati pe cric, aveti grija sa nu fie cauciucrile dezumflate.

6. Pentru a evita umezeala ce ar putea coroda valvele și pereții cilindrilor puteți prinde o pungă de plastic sau o cârpă pe gura tobei de eșapament și pe airboxul filtrului de aer. De exemplu la fosta mea motocicletă, se întâmpla adesea când nu mergeam mult timp cu ea să se depună praf care îmi bloca clapeta din interoriul tobei sau o făcea să meargă foarte greu ceea ce făcea motorul să meargă iregulat în primii kilometri.

Mituri despre iernat :

1. Porniți motocicleta din când în când pe durata iernii. Probabil că ați primit acest sfat, care este parțial bun. Zic parțial pentru că este recomandat în cazul motoarelor cu carburatie. În cazul motocicletelor cu injecție o punere în funcțiune de scurt timp, mergând motorul în gol pe loc pentru intervale scurte de timp s-ar putea să goliți bateria. Este bine, dacă vremea vă permite, mai degrabă să porniți motorul, să-l aduceți la temperatura de funcționare și să faceți o plimbare scurtă de 20-30min.

2. Schimb de ulei înainte de iernat. Asta este un sfat bun, care mi-a trebuit ceva vreme să-l înțeleg și să-l accept. Ca mulți alții preferăm să aștept primăvară, “ca să încep sezonului cu un ulei nou”. În primul rând, motocicleta va stă pe loc mult timp nemișcată. Lăsând-o cu uleiul vechi, toate mizeriile din uleiul ars au timp să se depună în liniște. De aceeamai bine, dacă tot o abandonezi pentru câteva luni, să o faci cu un ulei nou, proaspăt, care oricum nu își pierde din proprietăți până în primăvară. În plus la anul nu mai ai nicio grijă, cum s-a făcut frumos, daca ai respectat tot ce am scris aici, i-ai dat o cheie și ai ieșit să te plimbi.

Lasă un răspuns