[VIDEO][Turism Moto] Cum a fost la Motorcycle Paradise Andalucia by Love for Ride [Ziua 1/3]
În urmă cu câteva luni Adam de la Love for Ride, un polonez pasionat de motociclete și drumuri cât mai pitoreșți, îmi povestea de un concept foarte interesant, Motorcycle Paradise. Atunci îmi spunea că vrea să organizeze în sudul Spaniei, unde temperatura este constant peste 16 grade C în timpul iernii, un loc unde pasionații de plimbări pe două roți să petreacă o săptămâna, timp în care să poată testa pe drumurile virajate din Andaluzia, câte o motocicletă pe zi dintre : Ducati MultiStrada 1260S, BMW R1250GS, KTM 1290 SuperAdventure S, BMW S1000XR și Moto Guzzi V85TT (mai multe detalii aici). Mi s-a părut un concept foarte interesant, așa că atunci când mi-a dat mesaj, „am găsit o vilă perfectă pentru ce vreau să fac, îi dau drumul în Octombrie, vrei să vii să vezi cum e ?” nu am stat pe gânduri și am început să mă uit de avion pentru Malaga, care se află la aproximativ 100km de Salobrena, locul unde este baza Motorcycle Paradise. Mai jos vă explică în detaliu Adam despre ce este vorba la Motorcycle Paradise.
Fiind din scurt, nu am putut să lipsesc o săptămâna întreagă de la serviciu, însă cele aproape 4 zile petrecute acolo au fost suficiente ca să mă facă să vreau să revin.
Am ajuns marți seară la Malaga, unde Pawel, unul dintre participanți m-a așteptat la aeroport. Apoi i-am cunoscut și pe ceilalți, ei fiind acolo de sâmbătă, marți au luat o mică pauză de la motociclete și au făcut o excursie până în Gibraltar cu dubița din dotarea Motorcycle Paradise.
A două zi dimineață abia așteptăm să ies la plimbare. Ne știind zona deloc, deși îmi trimisese Adam câteva trase predefinite, am decis să merg cu întreg grupul.(* poți alege fie să mergi singur, fie cu grupul sau împărțiți cum vreți). Seara dinainte toți mi-au zis: „trebuie să mergi cu KTM-ul 1290, e o bestie…” Așa că.. 1290 Super Adventure-S să fie…Am început lejer pe niște drumuri de munte ce duceau spre un parc de eoliene. Peisajul superb, stânga munte, dreapta în depărtare marea. Și așa a fost preț de vreo câteva ore. Drum îngust cu asfalt bun și viraje stânga dreapta,întrerupt din când în cât de câte un sătuc spaniol în vârf de munte, atât de liniștit că ți se făcea rușine să deranjezi cu sunetul motoarelor. Un deliciu total cu orice motocicletă, însă mai ales pentru KTM-ul 1290 Super-Adventure-S care până la puterea motorului m-a impresionat prin agilitatea lui(dar mai multe gășiți într-un review complet pe site în viitorul apropiat).
Am făcut o mică pauză să bem o cafea după care iar drumuri virajate prin munți. Pe la prânz am găsit un restaurant micuț izolat pe marginea drumului, ce părea să aibă și propria fermă. Am intrat timizi și am fost surprinși să descoperim tot felul de produse tradiționale, de la jamon la brânzeturi și dulciuri, așa că am decis să mâncăm acolo.
După o masă copioasă, când am ieșit afară am fost surprinși să vedem că starea vremii s-a schimbat complet și începe să plouă. Zona această din Spania este considerată a fi cea mai uscată zonă din Europa continentală, în medie fiind înregistrate maxim 40 de zile de ploaie pe parcursul unui an întreg,se pare că prinsesem una dintre ele, deși prognoza arată cu o seară înainte 19 grade cu soare. Este drept și faptul că diferența de altitudine este destul de mare, de la malul marii până în Sierra Nevada putând depașii 2000m și știm cu toții cât de schimbătoare este vremea în munti. Oricum, noi dacă ne-am luat după prognoza, nu aveam nimic de ploaie la noi, așa că pe drumul de întoarcere spre vilă, ne-a udat serios. A doua zi – Ducati Mulstristrada 1260S >>
Dar mai bine puteți să vedeți aici cum a fost prima zi în paradisul motociclistic de la Salobrena, iar traseul parcurs îl găsiți mai jos: