Că să înțelegem mai bine de unde vine noul Panigale V4 am dat o fugă pînă la Bologna, la Ducati. Așa că după ce am terminat de vizitat salonul EICMA, am plecat de la Milano cu direcția Borgo Panigale (în prezent un cartier din Bologna). Distanța dintre cele două orașe este de aproximativ 200km și trebuie să știți că dacă alegeți să mergeți cu trenul veți economisi cam o ora. (1h2min durează drumul cu trenul,cu mașina aprox. două ore).După ce am ajuns în gara centrală din Bologna ne-am indreptat către Via Antonio Cavalieri Ducati, 3 , 40132 Bologna. unde se află muzeul Ducati. Nu mai fusesem aici din 2015, când ajunsesem pentru prima oară acasă la Ducati și eram curioși să vedem ce s-a schimbat.
In primul rând a avut loc o schimbare de ordin organizațional. Dacă înainte trebuia să te programezi pe net înainte și abia după ce primeai confirmarea puteai vizită fabrica și muzeul într-un tur organizat, acum pentru a vedea doar muzeul nu este nevoie de o programare. Pur și simplu te duci la intrare, plătești biletul de 15euro și ai intrat. Dacă dorești neapărat să vizitezi și fabrica, atunci va trebui să-ți faci din timp o programare pe site-ul celor de la Ducati.(link pentru programare aici).
O dată intrați în muzeu veți începe o călătorie de la primele mașini de scris și radiouri făcute de Ducati, pentru că asta făceau la început, la primul kit de motorizare pentru biciclete vândut de ei, prima motocicletă Cucciolo, pînă la Panigale-ul 1199 Superlegerra.(deocamdată nu au introdus și proaspătul lansat Panigale V4).

Mergând prin muzeu se observă foarte bine evoluţia motocicletelor în cei mai bine de 90 de ani de pasiune si performanta, fiecare motocicletă expusă marcând o etapă importantă. Găsim motociclete ca Ducati “Siluro 100”, deţinătoare a 46 de recorduri mondiale, motocicletele de cursa ale lui Mike Hailwood,Carl Fogarty, Troy Corser, Troy Bayliss, mai găsim celebra 916, considerată „cea mai frumoasă motocicletă din lume”, iar în cele din urmă ajungem la zona dedicată reîntoarcerii la MotoGp,cu motocicletele lui Capirossi, Casey Stoner, Nicky Hayden.

Bineînțeles la interior nu sunt foarte multe lucruri schimbate. Față de 2015 au fost schimbate pozițiile motocicletelor pentru a face loc modelelor mai noi ca Superleggera 1199 , Monster 821 , Desmosedici RR

De această dată nu am mai făcut și turul fabricii, însă dacă veniți aici pentru prima dată vă recomand să o faceți. Veți află foarte multe lucruri interesante despre modul de lucru și despre fabricarea diferitelor modele. Atunci când am vizat fabrică în 2015, am asistat la fabricarea modelelor: MultiStrada 1200 și Scrambler. E foarte interesant să vezi cum i-au naștere piesele de pe motocicletă și la final cum sunt asamblate.

Că un ultim sfat, dacă aveți de gând să vă cazați în Bologna și vreți să fiți aproape de muzeu, noi vă recomandăm locul unde am stat în 2015, numit Borghetto Panigale,care se află la 5min de mers cu mașină de fabrică, respectiv 15min cu autobuzul(două stații). Alte variante de cazare la cele mai bune preturi găsiți dedesupt:

Booking.com


Date folositoare
Adresa fabricii si a muzeului : Via Antonio Cavalieri Ducati, 3 , 40132 Bologna
Program muzeu: 9AM-6PM Miercuri si Duminica inchis*
Program turul fabricii: 9AM-1:45PM Miercuri si Duminica inchis*
*(vara 1 Aprilie-4 Octombrie doar Miercuri este inchis)
Pret bilet access muzeu: 15euro
Pret bilet turul fabricii: 15euro
Durata vizitare muzeu: aprox. 1h
Durata turul fabricii: aprox. 1h


Lasă un răspuns

Articole similare

Citește

[Noutăți] BMW a prezentat noile R 1250GS si R 1250RT

Apăruseră de câteva zile anumite zvonuri legate despre nouă motorizare a celor de la BMW pentru modelele R 1250 GS și R 1250 RT cu tehnologia ShiftCam.De aseară însă avem confirmarea venită și cu date Citește mai mult…

Citește

[TEST][Yamaha][SuperTenere][Raid Edition]

În timp ce erau ocupați cu dezvoltarea lui Tenere 700 World Raid , cei de la Yamaha au zis să-i schimbe un pic fața și navei amiral XT1200ZE Super Tenere și să-i adauge cam tot Citește mai mult…

Citește

[TEST][Triumph][Tiger 1200XCa]

În 1936, la International Six Days Trial, motocicletele Triumph Tiger câștigau 3 medalii de aur cu motocicletele Tiger 70, 80 și 90 începand astfel povestea celui mai longeviv adventure tourer. Prima motocicletă adventure tourer modernă Citește mai mult…