Că să înțelegem mai bine de unde vine noul Panigale V4 am dat o fugă pînă la Bologna, la Ducati. Așa că după ce am terminat de vizitat salonul EICMA, am plecat de la Milano cu direcția Borgo Panigale (în prezent un cartier din Bologna). Distanța dintre cele două orașe este de aproximativ 200km și trebuie să știți că dacă alegeți să mergeți cu trenul veți economisi cam o ora. (1h2min durează drumul cu trenul,cu mașina aprox. două ore).După ce am ajuns în gara centrală din Bologna ne-am indreptat către Via Antonio Cavalieri Ducati, 3 , 40132 Bologna. unde se află muzeul Ducati. Nu mai fusesem aici din 2015, când ajunsesem pentru prima oară acasă la Ducati și eram curioși să vedem ce s-a schimbat.
In primul rând a avut loc o schimbare de ordin organizațional. Dacă înainte trebuia să te programezi pe net înainte și abia după ce primeai confirmarea puteai vizită fabrica și muzeul într-un tur organizat, acum pentru a vedea doar muzeul nu este nevoie de o programare. Pur și simplu te duci la intrare, plătești biletul de 15euro și ai intrat. Dacă dorești neapărat să vizitezi și fabrica, atunci va trebui să-ți faci din timp o programare pe site-ul celor de la Ducati.(link pentru programare aici).
O dată intrați în muzeu veți începe o călătorie de la primele mașini de scris și radiouri făcute de Ducati, pentru că asta făceau la început, la primul kit de motorizare pentru biciclete vândut de ei, prima motocicletă Cucciolo, pînă la Panigale-ul 1199 Superlegerra.(deocamdată nu au introdus și proaspătul lansat Panigale V4).

Mergând prin muzeu se observă foarte bine evoluţia motocicletelor în cei mai bine de 90 de ani de pasiune si performanta, fiecare motocicletă expusă marcând o etapă importantă. Găsim motociclete ca Ducati “Siluro 100”, deţinătoare a 46 de recorduri mondiale, motocicletele de cursa ale lui Mike Hailwood,Carl Fogarty, Troy Corser, Troy Bayliss, mai găsim celebra 916, considerată „cea mai frumoasă motocicletă din lume”, iar în cele din urmă ajungem la zona dedicată reîntoarcerii la MotoGp,cu motocicletele lui Capirossi, Casey Stoner, Nicky Hayden.

Bineînțeles la interior nu sunt foarte multe lucruri schimbate. Față de 2015 au fost schimbate pozițiile motocicletelor pentru a face loc modelelor mai noi ca Superleggera 1199 , Monster 821 , Desmosedici RR

De această dată nu am mai făcut și turul fabricii, însă dacă veniți aici pentru prima dată vă recomand să o faceți. Veți află foarte multe lucruri interesante despre modul de lucru și despre fabricarea diferitelor modele. Atunci când am vizat fabrică în 2015, am asistat la fabricarea modelelor: MultiStrada 1200 și Scrambler. E foarte interesant să vezi cum i-au naștere piesele de pe motocicletă și la final cum sunt asamblate.

Că un ultim sfat, dacă aveți de gând să vă cazați în Bologna și vreți să fiți aproape de muzeu, noi vă recomandăm locul unde am stat în 2015, numit Borghetto Panigale,care se află la 5min de mers cu mașină de fabrică, respectiv 15min cu autobuzul(două stații). Alte variante de cazare la cele mai bune preturi găsiți dedesupt:

Booking.com


Date folositoare
Adresa fabricii si a muzeului : Via Antonio Cavalieri Ducati, 3 , 40132 Bologna
Program muzeu: 9AM-6PM Miercuri si Duminica inchis*
Program turul fabricii: 9AM-1:45PM Miercuri si Duminica inchis*
*(vara 1 Aprilie-4 Octombrie doar Miercuri este inchis)
Pret bilet access muzeu: 15euro
Pret bilet turul fabricii: 15euro
Durata vizitare muzeu: aprox. 1h
Durata turul fabricii: aprox. 1h


Lasă un răspuns

Articole similare

Citește

[Jurnal de calatorie] #rideBucovina [1100Km/3 zile]

Ideea acestei plimbări ne-a venit când am auzit prima oară de expoziția de motociclete a domnului Alexandru Scheul, Expo Moto Bucovina, de la Rădăuți. Asta se întâmpla undeva în Decembrie 2017, așa că am pus Citește mai mult…

Teste

[TEST][CAMERĂ VIDEO]GoPro Fusion

În excursia noastră din Bucovina, pe lângă Honda Africa Twin Adventure Sports am testat și o „jucărie” foarte interesantă, care ne-a ajutat să scoatem niște cadre interesante de pe drum, dintr-o perspectivă cu totul nouă. Citește mai mult…

Citește

[TEST][Yamaha][MT-09] Ce se întâmplă cu huliganul după ce-l scoți din oraș

Gama MT este un mare succes pentru Yamaha, de la apariția ei acum mai bine de 4 ani, fiind vândute peste 150.000 de unități . Gama începe cu motociclete de capacitate mică de 125cc și Citește mai mult…