vin. Sep 25th, 2020

[motoInterviu]#Oameni&Motociclete cu Vlad Neaga – multiplu campion național Supermoto

1. Înainte de toate, spune-mi un pic despre tine. Când ai început să mergi cu motocicleta și care a fost prima ta motocicletă?
Mă numesc Vlad, am 20 de ani, sunt student anul II la silvicultură și joc șah. Probabil că așa m-aș fi prezentat acum dacă de mic nu m-aș fi plictisit de toate sporturile unde m-au dus părinții. Credeți că glumesc când spun că am jucat șah? Când aveam 10 ani a trebuit să aleg între șah și moto. Și am ales motociclismul deoarece mi s-a părut mai interesant. Surprinzător, nu?
Când a venit tatăl meu cu propunerea de a ne lua motoare de offroad, ca să ne plimbam în weekenduri, nu s-a gândit că voi face performanță. Toată treaba asta a pornit în iarna lui 2008 cu un KTM de 50cc și un Suzuki de 250cc, pe care îl avem și acum.

2. În 2010 ai participat la primul concurs de supermoto, și în acel an ai ieșit vicecampion la juniori 85cc. Cum ai ajuns la supermoto, ce te-a atras la acest tip de competiții ?
Primul contact cu Supermoto-ul a fost la o cursă la care am participat ca spectator. Am întâlnit supermoto-ul în urma unei fracturi de claviculă. În timp ce mă recuperam, l-am întâlnit pe Remus Gherghinescu, persoana care m-a inițiat în supermoto și care a și fost antrenorul meu pentru o scurtă perioadă. De mic fac ceea ce simt, orice lucru pe care l-am început a fost dragoste la prima vedere, la fel este și cu fetele. Însă nu este de ajuns doar să îmi placă, trebuie să ne potrivim. Am nevoie și să simt că progresez. Supermoto-ul a fost exact pasiunea de care aveam nevoie atunci și m-a propulsat în cariera moto, alftel nu aș fi ajuns să dau acum acest interviu.

3. Apoi în 2014 a venit primul titlu de campion național la supermoto,clasa S Open, după care au mai urmat alte 4 titluri naționale,ultimul anul trecut. Ce îți place cel mai mult la supermoto și ce te motivează în continuare ?
O întrebare grea, deoarece nu am un răspuns concret legat de Supermoto. De multe ori mă gândesc că oricare ar fi disciplina – Supermoto, Motocross, Enduro, Dirt-track sau Viteză – tot mi-ar plăcea enorm. Cred că sunt eu prea obsedat de orice are două roți și astfel libertatea, distracția și adrenalină oferite de sportul pe două roți, mă face să mă urc în șa, iar și iar.

4.Am văzut că alergi cu numărul 194, după ce la începuturi aveai 94. Are vreo semnificație aparte acest număr, cum ai ajuns să-l porți ?
La începuturile noastre, înainte să descopăr supermotoul și alte discipline, mă plimbam împreună cu tatăl meu la motocross. Acolo am întâlnit niște băieți care aveau câteva cifre pe care le puteai lipi pe motor. Eu dorindu-mi încă de pe atunci să ajung să concurez, i-am întrebat ce număr să-mi pun pe motor. “Pune-ți numărul 94, că e numărul unui campion”, poate că se refereau la Ken Roczen sau Jonas Folger, nu știu. Ideea e că numărul 94 nu mi-a adus nici un titlu național, până când am mai adăugat un “1” în față, din respect pentru un pilot mai longeviv ca mine ce purta același număr.

5. Din 2018 ai început să participi și la cursele de viteză, chiar ieșind campion național și european BMU la clasa Formula 600 în 2018.Apoi anul trecut ai terminat pe locul 2 în Campionatul Național de viteză la clasa Supersport , după Ionel Pascota. Ce te-a atras la cursele de viteză, cum a fost trecerea ?
Eu aveam o părere rea despre motoarele de viteză încă din copilărie când m-am dat pe un “cazan”, ce nu-l prea puteai numi motor de viteză. Era greu, nemanevrabil și încet. Însă când prietenul și colegul nostru de echipă Alexandru Szekely mi-a împrumutat BMW-ul lui S 1000 RR să fac o tură pe circuitul Motorpark, m-am îndrăgostit iremediabil.
Nu am avut așteptări mari pentru anul 2018. Îmi amintesc că discutăm cu tatăl meu și spunea că dacă termin în BMU în top 5 ar fi foarte mulțumit. Trecerea de la supermoto la viteză a fost ciudată și încă este. Nu am ajuns încă să merg cu aceeași încredere pe care o am la supermoto dar când voi depăși această barieră voi da drumul cu adevărat la viteză.

alături de Alexandru Szekely

6. Te-a prins atât de tare mersul pe circuit încât ai participat și la MotoRC, terminând pe locul 1 la clasa Stock600. Cum ți s-a părut această competiție. Ai recomanda-o atât pentru cei aflați mai la început în ale circuitului, cât și pentru cei mai experimentați?
MotoRC a venit inițial ca o variantă foarte bună de antrenament, fiind competiția perfectă în care puteam să-mi încerc puterile și să acumulez experiență, concurând cu piloți foarte buni. Este o atmosferă foarte faină la circuit, creată atât de piloți cât și de spectatori, mă face să mă simt în largul meu și că îmi regăsesc ritmul.
Recomand MotoRC în primul rând pentru că organizatorul, Cătălin Manea, are viziune și duce campionatul într-o direcție bună, prin crearea unui cadru optim de competiție, atât pentru începătorii care vor să încerce circuitul, cât și pentru piloții de performanță. Iar transmiterea la TV a curselor din campionat contribuie cu siguranță la promovarea motociclismului în România.

@MotoRC

7. Privind înapoi, care a fost după tine cel mai bun an competițional de până acum ?
Au fost mai mulți ani buni, depinde din ce punct de vedere ne uităm. Anul în care m-am dezvoltat cel mai mult ca pilot a fost când am participat în campionatul european de supermoto, aveam 16 ani. Dar dacă vorbim din punctul de vedere al rezultatelor, a fost anul 2018 , în care am obținut Titlul de Campion Național și European BMU Viteză, al 4-lea Titlu de Campion Național la Supermoto și locul III în Campionatul European BMU Supermoto.

8. Dacă cineva se uită la palmaresul tău, având în vedere frecvența victoriilor și a titlurilor naționale, s-ar putea să aibă impresia că este destul de ușor să obții aceste rezultate. Cam câtă muncă este în spate? Ce fel te antrenezi pentru fiecare sezon ? Până acum ai avut ceva accidentări ?
Când vine vorba de accidentări am fost norocos, am avut doar o ruptură de claviculă și una de falangă, pe lângă alte 3 entorse la glezna stângă, dar e ok pentru 10 ani de competiții. Când vine vorba de aceste rezultate, cred că putem spune că fac ceva diferit în antrenamente față de ceilalți concurenți, colaborarea excelentă cu antrenorul, mecanicul și managerul echipei – adică tatăl meu, a contat uneori mai mult ca orice. Din lipsa banilor, niciodată nu m-am putut antrena pe circuit chiar cum mi-am dorit eu. Așa că de fiecare dată când ies cu motorul încerc să merg de două ori mai tare pentru a compensa ziua următoare când nu pot merge. Mai bine un antrenament în care să dai tot ce poți decât 10 în care doar te plimbi. Tatăl meu mi-a spus încă de la început că decât să venim până aici doar ca să mă plimb, mai bine stăm acasă.

9. Echipa din care faci parte se cheamă V.N.Motorsport, V.N-ul vine de la numele tău, însă în total sunteți 5 piloți care participă la supermoto, viteză sau la amandoua. Cam de ce buget este nevoie pentru un sezon de supermoto și cât de dificil este să găseșți susținere financiară? Voi cum reușiți să strângeți bugetul necesar pentru toate fronturile unde vă luptați, ce parteneri/sponsori aveți ?
În acest moment nu dispunem de un buget fix alocat. Fiind vorba despre un sport costisitor, susținerea din partea sponsorilor și a partenerilor nu acoperă necesarul pentru întregul sezon. Însă din experiența anterioară, pentru participarea unui singur pilot în Campionatul Național de Supermoto, de exemplu, este necesar un buget de 10.000 de euro, fără motocicletă nouă și fără reparații majore în cazul unor evenimente neplăcute. Dacă vorbim însă despre Viteză, costurile se pot tripla, dacă pilotul participa în Campionatul Național și European BMU și MotoRC – cum este cazul nostru.
De-a lungul timpului ne-am bucurat de susținerea mai mult sau mai puțin constantă din partea sponsorilor și a partenerilor, exceptând firma Carmarione care a stat alături de noi încă de la început și doresc să îi mulțumesc pentru asta. Putem spune că nu este tocmai ușor în România să dezvolți parteneriate de durată în sport, în baza cărora să-ți poți propune obiective viitoare și să faci în continuare performanță.
Cu toate acestea, chiar de sezonul trecut, Motoboom este partenerul care ne-a acordat toată încrederea, contribuind substanțial și susțînând activitatea noastră competițională în motociclismul de performanță. Cu sprijinul direct al Motoboom, dealer oficial Suzuki România, voi concura acest sezon în Campionatul MotoRC pe un Suzuki GSX-R 1000R. Sunt recunoscător pentru acest lucru și sper să obțin cele mai bune rezultate cu această motocicletă.

10. După atâta mers pe două roți în competiții, mai mergi cu motocicletă și pe stradă ? Care ar fi traseele tale preferate ? (ți-am mai văzut poze cu motociclete de la Motoboom, ce modele de triumph ți-au plăcutmai mult ?
Pentru oraș am o “bestie” de scooter, un Vespa LX 125 de 10 cai, ce prinde 90 de km/h dacă bate vântul din spate, m-a înjurat odată unu cu Harley că m-am băgat printre mășini la semafor în față lui, true story! Toată dorința de a ma da tare se consumă la circuit, de aceea nu fac aroganțe cu motocicleta pe stradă.
Tatăl meu a devenit fan Triumph după ce și-a cumpărat un Tiger Explorer 1200, i se potrivește motocicleta. Mie mi s-a pus pata pe un Street Triple un campion al străzii prin definiție, pe care l-am văzut la Motoboom și care m-a cucerit definitiv. Dar și Speed Twin-ul a fost interesant de pilotat, chiar și numai la drive test pe circuit. În acest moment, pentru oraș, un scooter e tot ce am nevoie. Dacă mi-aș lua orice mai presus, ar fi doar de fiță.

11. Pentru anul acesta ce planuri are echipa VN Motorsport? Iar tu, individual ce ți-ai propus, în ce competiții te putem urmări ?
Echipa VN Motorsport va avea un sezon competițional încărcat, obiectivul fiind participarea în campionate naționale și europene, la disciplinele Supermoto și Viteză, și clasarea pe podium, la toate clasele la care concurăm. Din componența echipei fac parte Alexandru Szekely, Robertino Dumitru, Bogdan Neagoe, Andrei Cata și eu, evident. Ei sunt piloții cu care împărtășesc aceeași pasiune pentru racing, dar care îmi sunt și prieteni.
Părerea mea este că trebuie să țintești cât mai sus și să faci tot posibilul pentru a ajunge acolo, și nu de unul singur, sprijinul echipei fiind esențial! Suntem deschiși totodată la solicitările tinerilor talentați atrași de acest sport. Deoarece știm cât de dificile pot fi începuturile, ne dorim ca experiența noastră să conteze, ajutându-i astfel la inițiere și participare în competiții.
În ceea ce mă privește, sunt încrezător și sper că o să vedeți în acest sezon cea mai bună versiune a mea ca pilot. Voi participa în Campionatul MotoRC, clasa Stock 1000, cu noul Suzuki GSX-R 1000R pus la dispoziție de Motoboom. Tot la Viteză voi concura în Campionatul Național și European BMU, clasa Supersport 600. Iar la Supermoto îmi doresc un nou titlu de Campion Național SOpen.

Pe Vlad îl puteți urmări în acest sezon pe pagina lui de facebook: Vlad Neaga Motorsport, pe pagina clubului VN Motorsport și pe site-ul web www.vladneaga.ro

#194

Lasă un răspuns