[EICMA 2020] Ce ne-a atras atenția la standul Dainese și AGV
La EICMA, grupul Dainese ce include și brandul de căști AGV, a venit cu 3 noutăți : Dainese Smart Jacket, vesta cu airbag ce folosește tehnologia D-air, noua cască full face pentru stradă AGV K-6 și inedita Pista GP RR, casca racing de top din portofoliul AGV folosită de piloții din MotoGP și omologată FIM.
Smart Jacket este disponibilă atât pentru bărbați cât și pentru femei, poate să fie purtată pe sub cât și peste orice geacă moto, fără să fie nevoie de niciun fel de conexiune cu motocicleta. Există un modul electronic care analizează peste 1.000 de date pe secundă, încercând să simtă eventualele situații periculoase, chiar și în cazul unui impact când motocicletă staționează, pentru a putea declanșa airbag-ul în momentul oportun. Pretul acestei veste este de aproximativ 600EUR.
AGV K-6 este pasul următor de la K-5, o cască concepută pentru stradă, o cască sport-touring ce oferă confort și siguranță. Nouă generatie, împrumută din tehnologiile folosite la Pista GP R si Veloce S, carcasa este dintr-un amestec de fibre de carbon și aramid ce o ajută să aibă o greutate redusă. O cască mărimea MS cântărește doar 1200gr, ceea ce o face să fie una dintre cele mai ușoare căști pe piață.
Stratul interior de EPS are 5 densități diferite pentru a oferi o absorbție optimă a impactului . Am mai prezentat în trecut care sunt diferențele între căștile scumpe și căștile ieftine și ce beneficii au primele…folosirea mai multor straturi de EPS cu densități diferite este una dintre aceste diferențe.
Carcasa încorporează un spoiler posterior care la viteze mari asigură stabilitatea căștii. Câmpul vizual este foarte generos, oferă o vedere periferică de 190 de grade ce va fi foarte folositoare în traficul din oraș. Preturile încep pe la 460EUR pentru versiunea negru mat.
AGV Pista GP RR este o cască proiectată pentru performanță. Nu este o cască complet nouă, fiind evoluția versiunii anterioare Pista GP R, însa au fost făcute câteva mici modificări. Fiind omologată FIM, ceea ce presupune niște teste mai stricte decât cele pentru căștile de stradă, această cască este omologată evident și conform standardului european ECE 22.05, adică poate fi folosită și pe stradă. Totuși fiind o cască de circuit va fi foarte zgomotoasă pe stradă, mai ales că de exemplu gurile de aerisire frontale de pe GP RR nu au și capace pe care să le închizi așa cum au căștile pentru stradă, sunt mereu deschise pentru o cât mai bună aerisire.
Carcasa este fabricată integral din fibră de carbon, însă comparativ cu vechea generație, este mai groasă, cu până la 5mm în unele zone. Asta înseamnă și că este mai grea decât vechea generație cu aproximativ 100gr, de exemplu o cască mărimea MS are greutatea de 1550gr.
Există 7 mărimi de la XS la XXL , pentru care sunt folosite 4 mărimi de carcase.
Pe lângă creșeterea rezistenței s-a lucrat și la aerodinamică. Spoilerul posterior a fost redesenat, la urma urmei este vorba de o cască pe care piloții de MotoGP o duc până la viteze de peste 350Km/h.
Cei de la AGV susțin că până la 160Km/h nu vei simți absolut niciun pic de vânt, nicio turbulentă.
Toate astea vin și cu un preț pe măsură, prețul începe pe la 1350Eur.