[VIDEO][TEST][Indian]Scout
Când vine vorba de motociclete americane, Indian Motorcycles este unul dintre vectori exponențiali, cu o istorie bogată ce a început în 1901 în Springfield, Massachusetts, inițial motocicletele fiind produse sub numele de Hendee Manufacturing Company, din 1928 trecându-se la numele Indian Motorcycles.
Ca să vă dați seama de moștenirea imensă a siglei Indian, imaginați-vă că Indian Motorcycles au câștigat primele 3 locuri la cursa de pe Isle of Man din 1911. De asemenea un alt moment de referință a fost stabilirea recordului de viteză de către Burt Munro la Bonneville pe 26 August 1967, folosind o motocicletă Indian Scout din 1920. Cele mai populare modele au fost Scout, produs din 1920 până în 1946, și modelul Chief produs din 1922 până în 1953, când firma a intrat în faliment. De atunci au fost mai multe încercări de readucere a mărcii la viață, cei de dețîn începând cu 2011 marca fiind Polaris Industries. În august 2013 s-a reluat producția motocicletelor Indian, ce respectă tradiția numelui, în prezent existând un portofoliu de 10 modele de motociclete.
Faza pe hârtie
Unul dintre cele 10 modele comercializate în prezent este Indian Scout, pe care cei de la ASP Group, importatorul oficial Indian Motorcycles în România, ne-au lăsat să îl testăm într-o plimbare. După cum v-ați dat seama din scurtă prezentare a istoriei Indian, numele Scout, este un nume cu greutate, definitoriu pentru imaginea firmei. Motorul folosit este un V-twin de 1130cmc cu cilindrii la 60 de grade ce dezvoltă 100cp și un cuplu de 98NM@5.900RPM. După poziția șăi , care este la 643mm, și poziția scărițelor în față, motocicletă este un cruiser de clasă medie. Puriștii zic însă că la 2311mm lungime și 880mm lățime, este prea mică pentru a fi considerată cruiser și că ar fi oarecum între clase.
Nu cred că are prea multă importantă acest lucru,
Amortizare este realizată de o furcă convențională cu o cursa de 120mm, iar pe spate avem două amortizoare cu o cursa de 76mm. Frânarea este asigurată de un sistem cu un singur disc de 298mm pe față și unul pe spate, etrierii fiind cu două pistonase pe față, respectiv unul pe spate.
Bordul este unul analogic, rotund clasic, care afișează viteza, în interiorul căruia se găsește un mic display digital ce afișează pe rând, numărul turațiilor, distanța parcursă, temperatura motorului, încărcarea bateriei.Tot ansmablul cu tot cei 12.5L de benzină din rezervor, cântărește 257Kg.
Faza pe stradă
Am luat motocicleta de la ASP Group, importatorul oficial Indian Motorcycles în România, într-o vineri. Asta a însemnat că din start am avut „ocazia și oportunitatea” de a vedea cum se descurcă în traficul minunat de București când toată lumea încearcă să scape din el. Prima impresie a fost că nu este o motocicletă ideală pentru a face naveta la serviciu zi de zi prin trafic, deși poți să te strecori pe lângă mașini, gabaritul motocicletei și unghiul de bracare destul de mic te fac să depui destul de mult efort. În schimb, partea bună, este că motorul de 1130cc nu degajă foarte multă căldură, deși temperatura ajunge și la 100grade, n-am simțit decât foarte puțină căldură pe la picioare în zona gleznelor.
Nefiind o motocicletă făcută pentru oraș, abia am așteptat a doua zi să o scoatem la o tură mai lungă pe șosele patriei. Planurile noastre nu s-au potrivit cu ce aveam în cap, însă în cele din urmă am ajuns pe dealurile dintre Sărata-Monteoru și Boldești Scaieni, în ceea ce noi am numit „Tura Indiană”.
Cum s-a comportat în această plimbare și ce impresie ne-a lăsat, vedeți în clipul de mai jos.
-
8.5/10
-
7/10
-
6/10
-
8/10
-
8/10
Date tehnice
Motor: 2 cilindri in V
1130cc
100CP la 8.100rpm
98Nm la 6.500rpm
Roata fata: 16″ 130/90
Roata spate: 16″ 150/80
Frana fata : Etrier cu 2 pistonase pe disc de 298mm
Frana spate : Etrier cu un pistonas pe disc de 298mm
Inaltime sa: 643mm
Greutate la plin: 253Kg
Capacitate rezervor carburant 12.5L
Pret: €14.490 (TVA inclus)