decembrie 2, 2024

Întoarcerea bi-cilindrilor în Rally Raid / Transanatolia Rally: Dublă pentru Yamaha cu Pol Tarres și Alessandro Botturi. Podium completat de Aprilia.

Acum mai bine de un an, Yamaha a demarat un proiect ambițios alături de Pol Tarres și Alessandro Botturi, de a dezvolta, plecând de la modelul Tenere 700, o motocicletă capabilă să se lupte de la egal la egal pe dunele din Africa cu motocicletele de 450cc de rally raid. În urmă acestui proiect a apărut chiar și un model pentru public, Yamaha Tenere 700 World Raid, pe care l-a testat și noi și găsiți aici un material mai amplu. După mai multe teste, atât private, cât și în competiții, cei doi piloți au reușit o dublă istorică pentru Yamaha, Pol Tarres câștigând raliul Transanatolia, Botturi venind imediat pe locul 2.
Astfel Pol Tarres reușește la a 5a participare la o cursa de rally raid să-și îndeplinească visul de a câștigă o astfel de cursă cu Yamaha Tenere și stabilește niște așteptări foarte ridicate pentr Africa Eco Race 2024.

După ce au lansat modelul Tuareg, cei de la Aprilia care luaseră ca referință Tenere-ul atunci când au început proiectarea, au decis să o ia și în această direcție pe urmele celor de la Yamaha și să încerce „să se întoarcă în Africa”, așa luând naștere proiectul „Aprilia back to Africa, back to rally raid”. In caz că nu știați, Aprilia sunt ultimul brand italian care a câștigat o etapă de Dakar, în 2011 prin chilianul Francisco „Chaleco” Lopez. Împreună cu Guareschi Corse, cei de la Aprilia au pornit de la un Tuareg 660 de bază, căruia i-au modificat șasiul adăugându-i suspensii racing de la Andreani (ce ulterior au fost inlocuite cu unele Ohlins,dar tunate de Adreani), alte roți cu spițele mai ușoare, o nouă hartă de putere care să răspundă mai bine nevoilor unei curse de rally raid, cât și un cockpit nou ce integrează un turn pentru derulatorul de roadbook, tripmeter și ce mai este necesar la o astfel de competiție.
Mai multe despre acest proiect aflați aici: https://www.aprilia.com/ro_RO/aprilia-racing/aprilia-tuareg-rally/

Dupa mai multe teste, cele doua echipe s-au intalnit pentru prima oara la raliul Transanatolia din Turcia, competitie de rally raid ce se desfasoara pe 7 zile, traseul de la Izmir la Samsun adunand 2,300Km de teren dur. În ciuda prezenței motocicletelor oficiale de 450cc și a piloților de înalt nivel precum Lorenzo Santolino, locul 9 la Dakar 2023, bicilindricele de la Yamaha și Aprilia au demonstrat potențialul și fiabilitatea lor.

„Aș putea spune că sunt foarte mulțumit”, a declarat un zâmbitor Alessandro Botturi la linia de sosire din Izmir. „A fost o cursă incredibilă și ne-am distrat foarte mult. La început, a fost provocator să concurăm cu motoarele agile de 450cc, dar când ne-am dat seama că putem face față și că suntem cu adevărat competitivi, am crezut în noi.”

Jacopo Cerutti: „Am venit să ne măsurăm forțele, dar ne întoarcem acasă cu două victorii de etapă și locul trei în clasamentul final și cu multă dorință de îmbunătățire, nu e rău pentru o motocicletă care este în al doilea an de dezvoltare. Am folosit anvelope de deșert pentru a testa durabilitatea, în timp ce adversarii noștri au folosit anvelope de enduro mai performante pe acele terenuri, poate că ne-am auto-limitat, dar aveam propriile noastre teste de făcut și, prin urmare, am urmat în mod corect programul nostru… Am parcurs kilometri și kilometri și nu pot decât să mulțumesc echipei Guareschi Moto și Aprilia pentru această minunată aventură în Turcia. Următoarea oprire este în deșert.”

În schimb, Yamaha a câștigat doar o etapă, dar constanța motocicletei, tot mai fiabilă, a făcut diferența. Botturi a explicat: „Motocicleta s-a îmbunătățit semnificativ, iar noi explorăm noi soluții. Suntem pe drumul cel bun, cu siguranță, această Ténéré este complet diferită de cea cu care am concurat în Africa Race în 2023.”

Yamaha a fost capabilă să concureze cu adversari temuți, în special cu Jacopo Cerutti, care a dat tot ce a avut mai bun pentru a se situa între cele două Yamaha. Jacopo a dat totul, mai ales în ultima etapă, încercând să obțină locul doi în fața lui Botturi, dar gladiatorul din Lumezzane nu a cedat.

La startul celei de-a șasea etape, diferența dintre Botturi și Cerutti era de doar douăzeci de secunde. Botturi a pornit puternic, știind că Jacopo va încerca să-i fure poziția, dar Bottu nu a făcut greșeli și a ajuns de fapt al doilea, la doar 51″ în spatele lui Tarres, care a câștigat etapa.
La începutul ultimei etape, în timp ce Tarres se îndrepta spre final cu o marjă confortabilă față de rivalii săi direcți, Botturi avea un avans de peste patru minute față de rivalul său direct, iar ziua a fost spectaculoasă: o luptă sănătoasă, distractivă și rapidă. Botturi a gestionat cursa în mod impecabil, obținând meritatul loc doi în fața lui Cerutti, care a luptat cu înverșunare. Un rezultat promițător pentru bicilindricele lor în viitorul rally raid.”

Lasă un răspuns

Please disable your adblocker or whitelist this site!