Iron Butt Challenge Romania 2023 : Honda NT1100 – Review dupa 1701Km facuti in 24H
Când mi-a venit ideea să încerc să fac această provocare la noi în țară, eram în Grecia pe plajă. Cu mintea odihnită și cu chef de ducă, m-am tot gândit atunci care ar fi motocicleta testată deja cu care mi-ar fi cel mai ușor să parcurg peste 1600Km în 24H pe drumurile de la noi din țară. Inițial recunosc că m-am gândit la tourere sportive mai agresive ca Yamaha Tracer 9GT și BMW S1000XR, despre care întotdeauna am zis că este motocicleta ideală de a face înconjurul lumii atunci când te grăbeșți. Dar pentru că challenge-ul asta este mai mult un marathon și nu un sprint, am început să mă întreb dacă nu cumva un touring mai potolit, orientat mai mult spre confort ar fi mai potrivit, un tourer unde cel puțin picioarele să nu-ti stea așa strânse cum stau pe cele două motociclete menționate anterior. Așa a apărut în minte Honda NT1100, motocicletă cu care mersesem anul trecut vreo 1000Km într-o tură scurtă de două zile (vedeți aici prezentarea inițială) și-mi lăsase impresia că are toate calitățile pentru a se descurca de minune la o asemenea provocare.
Mai multe detalii vedeți în clipul de mai jos:
Cum am spus si in clip, big heart pentru ce a facut motocicleta asta timp de 24H. Recunosc ca atunci cand am plecat eram un pic speriat pentru ca primisem multe mesaje care ziceau ca nu se poate face acest challenge la noi in tara, ca va fi extrem de greu, ca o sa ma doara toate si altele…si probabil din cauza asta primii 700Km nu prea m-am bucurat de drum si de motocicleta. Eram prea concentrat pe scopul final si acum regret asta, pentru ca as fi putut sa ma bucur mult mai mult de motocicleta asta si de drum. Abia dupa Brasov ce m-am mai relaxat si am devenit convins ca se poate face challenge-ul .
Ce mi s-a parut de-a dreptul remarcabil la aceasta motocicleta, mai ales in echiparea cu sa confort, a fost ca a doua zi nu aveam nicio treaba, nu ma durea nimic, niciun muschi. Recunosc ca eu am trisat un pic si pe sub pantalonii de touring am venit si cu niste colanti cu protectii de enduro, care mai aveau si ei un strat de burete in zona posteriorului. Dar nu cred ca au facut mare diferenta, adevarul cred ca este de fapt ca NT-ul 1100 este o motocicleta facuta sa manance kilometri de asfalt fara sa te resimti.
Motor
Tip Motor SOHC – 2 cilindri paraleli, 4 supape
Capacitate cilindrică 1084 cc
Putere (CP / RPM) 102 CP/7.500 rot/min
Cuplu motor (Nm/rpm) 105 Nm/6.250 rot/min
Consum carburant (l/100km) 4.8 l/100 Km
Emisii CO2 110 g/km
Norma de poluare Euro 5
Capacitate rezervor ulei (litri) 5.2 l
Aprindere Gestionat Electronic
Sistem alimentare PGM-FI – Injectie Electronica
Transmisie
Ambreiaj Multi-disc, dublu ambreiaj
Tip transmisie Mecanica
Cutie viteze Automata DCT (6 trepte)
Sasiu
Tip sasiu Dublu leagan (otel)
Roti suspensie si frana
Tip sistem ABS Sistem ABS cu 2 canale
Frana fata Dublu Disc 310 mm, flotant, hidraulic, etrier cu 4 pistoane, ABS
Frana spate Disc 256, hidraulic, etrier cu mono piston, ABS
Anvelope fata 120/70R17 M/C
Anvelope spate 180/55R17 M/C
Suspensie fata Furca Showa Up-side Down 43 mm, ajustabila (cursa 150 mm)
Suspensie spate Amortizor Pro-link SHOWA, cu gaz, preincarcare ajustabila, (cursa 150 mm)
Mase și dimensiuni
Greutate la plin 248Kg – DCT / 238Kg
Capacitate rezervor 20 l
Lungime x Latime x Inaltime (mm) 2240mm x 865mm x 1360mm
Ampatament (mm) 1,535mm
Inaltime sa (mm) 820mm
Gardă la sol (mm) 175mm
Instrumente si electronice
Display multi informational TFT – 6.5” cu touch screen
Lumini de zi cu LED
Bluetooth audio
Apple Carplay
Cruise Control
Semnalizare cu auto cancel
Priza USB 1.5A
HSTC cu wheelie control,
Semnal oprire de urgenta
Honda Selectable Torque Control
Riding Modes
Throttle by wire
Far Dual Led
Stopuri Led
Semnalizatoare Led
Baterie 12V-6Ah Li-ion (20hr)
Securitate Imobilizer