[Jurnal de motoVacanță]Grecia pe două roți : Atena și insula Andros
Dată fiind situația cu pandemia de Covid-19, cam toate planurile noastre de a părăși țara anul trecut, s-au anulat. Totuși spre începutul lui Septembrie, m-am decis să mă duc în vacanță în Grecia. Un test Covid și 14 ore mai târziu, iată-mă la Atena.
Fiindcă în restul anului merg destul de mult pe două roți, iar printesa consoartă nu este înnebunită după această activitate, în vacanțele cu familia există un soi de regulă nescrisă „fără motociclete”, care maxim poate fi îndulcită cu cel mult o zi de dat pe două roți. Și asta doar dacă zona este spectaculoasă și se cere o explorare mai amănunțită.
Știind că în prima parte a vacanței o să ajung la Atena, cum ne cum, am intrat în contact cu oamenii de la Yamaha Grecia și prin complicitatea celor de la Motodynamics (România), am făcut rost de o Yamaha Tracer 700, modelul 2020, o motocicletă mai mult decât suficientă pentru ce voiam eu să fac, mai ales că era echipată și cu un topcase de 50L.
Discuția a fost de la început doar pentru o zi, chiar nu voiam să încalc regulile de concediu, însă din cauza unor conflicte de program (eu trebuia să plec spre insula Andros luni dimineață la 5:30, iar la ora aceea nu aveam cum să returnez motocicleta), cei de la Yamaha Grecia au zis „auzi, știi ceva, nu ne mai zăpăci, tu până când stai efectiv în Grecia? Ține-o până atunci și înainte să pleci, treci să o lași”. Am decis să merg blat, n-am menționat nimic despre aceste schimbări.
Așa că în a doua dimineață a șederii la Atena, m-am dus la unul dintre dealerii Yamaha, Motodiktio. Trebuie să fac o paranteză legată de locație, pentru că am fost impresionat de ce am găsit acolo, și dacă ajungeți vreodată la Leof. Mesogeion 397, Ag. Paraskevi 153 43, Atena, vă recomand să le faceți o vizită. Pe lângă faptul că este foarte mare, cu mai multe etaje și toată lumea are o atitudine extrem de relaxată și prietenoasă, această locație funcționează și ca mini muzeu, deținând modele mai deosebite și rare de motociclete Yamaha, cât și motociclete custom comandate de Yamaha pentru diverse expoziții de-a lungul anilor, asa cum este si XSR700 The Slider by Jigsaw Customs.
După ce am luat motocicleta m-am avântat direct în traficul atenian([Opinie] De ce nu putem să mergem și noi ca grecii?), care mi-a venit ca o mănușă. Deși se merge tare, haotic pentru cineva care nu este localnic și am scris un articol de ce nu cred că noi ar trebui să mergem la fel, acolo singura șansă este să te sincronizezi la ritmul lor și să mergi cu cârdul. Este mult mai periculos să mergi încet pe mijlocul benzii, decât tare și printre mașini, pentru că oamenii așa sunt obișnuiți acolo.
Pe la prânz am mers la o plajă în afara Atenei, în partea de sud est, după care am mers până la Cap Sounio, să văd templul lui Poseidon. Acesta este un drum superb pe care vi-l recomand, un drum de coastă pe malul marii, cu un asfalt bun. Este o plăcere să mergi aici, mai ales la apus. Va trebui totuși să alegi, vrei să vezi apusul de la templul lui Poseidon sau vrei să mergi pe drum? Noi am ales să vedem apusul la templu, iar cât am mai stat pe acolo la o terasă, ne-a prins seara. Întoarcerea pe același drum noaptea prin întuneric mi-a plăcut și mai mult, mai ales că la un momentdat încep să se vadă în depărtare luminitile din Pireu de pe malul marii ( foarte spectaculoasă imaginea, iar drumul foarte liber). Traficul cel mai intens în acea zona este probabil înainte de apus, când mulți turiști se duc spre templu.
Că să ajungi în Andros trebuie să iei feribotul din Rafina, care este la aproximativ 30min de Atena. Apoi, durează cam două ore până ajungi în portul Gavrio din insula Andros. Primul contact cu insula a fost foarte plăcut, era fix cum mi-am imaginat, drumuri virajate de coastă, pe malul mării. În prima zi acolo , nu am vrut să agit apele, așa că am mers doar până la hotel cu motocicleta după care am parcat-o , urmând a treia zi, să utilizez „jokerul” , să-mi aloc acea zi full de mers cu motocicleta.
Însă, cu toate astea am apucat să văd destul de multe dintre frumusețile acestei insule. Am fost la Chora, capitala insulei, am vizitat plaja de la Tis Grias to pidima care este una dintre cele mai emblematice plaje de pe insulă și de ea se leagă o legendă interesantă (despre care am vorbit in clip), am văzut turnul elenistic Agios Petros, însă cel mai mult mi-au plăcut drumurile pe coasta marii, care leagă aceste locații. Mai multe informații despre insula Andros referitor la acces, atracții turistice, prețuri benzină, restaurante, etc. , găsiți aici : #motoTurism – Destinații de vacanță : Insula Andros pe două roți
Și de asemenea gășiți pe site-ul nostru, informații utile si pentru o excursie pe două roți în cealaltă locație unde am fost în acest concediu, Atena : #motoTurism – Destinații de vacanță : Atena pe două roți [VIDEO+Hartă Obiective]
Părerea mea este că nu prea ai cum să dai greș cu Grecia, indiferent de locația pe care o alegi, însă la fel ca mulți alții,prefer o vacanță în insulele grecești decât în Grecia continentală. Cumva parca te rupi de lume pe o insula si atmosfera este mai relaxata.
Deși nu sunt adeptul vacanțelor petrecute în același loc, este imposibil să nu te îndrăgostești de una dintre cele 227 insule locuite grecești, unde să vrei să te întorci an de an. Pentru unii este Thassos, pentru mine a fost o perioada Corfu, apoi în ultimii 3 ani a fost Lefkada…este o legătură care se leagă, care te face să vrei să revii și mai ales pe două roți.
Dacă vă gândiți să planificați o vacanță în Grecia pe două roți, avem mai multe articole scise de la ieșirile noastre pe aici care vă pot servi ca inspirație, și le găsiți pe toate căutând pe site-ul nostru Grecia.