[Opinie]Motocicleta Anului 2020 … dintre cele cu care am mers
Anul trecut, în dorința de a crea motocicleta perfectă a lui 2019, am făcut un exercițiu de imaginație în care luam lucrurile care ne-au plăcut de la fiecare motocicletă cu care am mers și le combinam în ceea ce credeam noi că ar fi motocicleta perfectă. Ce a ieșit a rămas doar în imaginația noastră și cumva ne-a răspuns întrebării de ce nu există motocicletă perfectă.
Având în vedere că 2020 a fost departe de un an perfect din foarte multe puncte de vedere, am decis să abandonăm căutarea perfecțiunii și în schimb să împărțim motocicletele cu care am mers în 4 mari categorii ( scutere, sport-naked, adventure-touring și sport-touring) și să le clasificăm cumva după propriile gusturi.
Așadar clasificările fiecărei categorii sunt pur subiective și nu au la baza niciun comparativ tehnic și fiecare dintre voi poate intra în joc, spunându-ne care este favorita voastră de la fiecare categorie.
Prima categorie, dedicată mobilității urbane, cea a scuterelor, a fost compusă din Piaggio Medley , Piaggio Beverly 300, Honda Forza 300, Yamaha XMax 300, Vespa GTS 300 Super Racing Sixties și tata-lor: Yamaha TMax 560.
Categoria cea mai dragă nouă, formată din motociclete naked sportive de diferite capacități cilindrice, a înnumărat 6 motociclete : Honda CB650R, Triumph Street Triple RS, BMW F900R, BMW S1000R, Yamaha MT-10, Aprilia Tuono V4 Factory, fiecare fiind prezentată anterior în detaliu pe site-ul nostru
Dintre cele ~30 de motociclete cu care am mers, 5 au fost din categoria sport-touring: Yamaha Tracer 700, Yamaha Tracer 900GT, BMW F900XR, S1000XR, R1250RS.
În 2020, am avut la test în plimbările noastre, 5 motociclete din segmentul adventure touring: Yamaha Tenere 700, Moto Guzzi V85TT, Suzuki V-Strom 1050XT, Africa Twin 1100CRF și Yamaha SuperTenere 1200.
Însă pe lângă aceste motociclete, au mai fost motociclete pe care nu am putut să le cuplăm în aceste categorii. De exemplu am mai mers cu două motociclete de la Honda foarte utile și interesante pentru posesorii de A2 ce împart același propulsor : Honda Rebel CMX500 si CB500F. Apoi am mai avut ocazia la BMW Motorrad TrackDays să vedem cum se simte pe circuitul de la Adâncata, BMW-ul S1000RR, care a fost singurul superbike cu care am mers în 2020… Și apoi au mai fost și motocicletele SWM, o marca mai puțin cunoscută la noi, dar cu o istorie interesantă. Dintre cele 3 motociclete SWM de test: RS300R, RS500R si SM500R, am petrecut mai mult timp cu cele doua de enduro , folosindu-le la etapa de Rally Raid, 4V Rally cat si la RoadBook Adventure Challenge
Pentru cei ce nu au răbdare să se uite la clipul fiecărei categorii, sintetizăm lista favoritelor noastre aici:
Așadar, dacă banii, spațiul în garaj și chiar și timpul nu ar fi o problemă, ne-ar plăcea să găsim în garajul nostru un scuter Honda Forza 300, un Triumph Street TripleRS, o Yamaha Tenere 700, un S1000XR și foarte probabil un SWM RS300R pentru încercările de început de drum în enduro. Și dacă tot nu sunt constrângeri, probabil ne-ar plăcea să mai avem în garaj, mai mult că să ne dăm mare, un BMW S1000RR sau o Aprilia Tuono V4 Factory.
Revenind cu picioarele pe pământ, motociclete care ne-au impresionat suficient cât să le luăm în calcul să le cumpărăm pentru noi la sfârșitul acestui sezon, au fost Triumph Street Triple RS (Andrei) și Aprilia Tuono V4 Factory (Iulian). V-am zis, avem amândoi o slăbiciune pentru naked-uri sportive…
Și de asemenea mai avem o slăbiciune comună pentru Yamaha Tenere 700 Rally Edition, care ni se pare amândorura că și-ar făcea loc în garajul nostru, lângă un naked sportiv, pentru orice alta ocazie, mai ales pentru drumurile în afara asfaltului.