[Motociclete 2020] Harley Davidson Pan America și Streetfighter în formă finală + sistem nou de cruise control
Fix cand uitasem ca Harley Davidson vrea sa atace noi segmente de piata cu un model adventure touring ( Pan America) si un naked sportiv (Streetfigher) au aparut pe net poze cu ceea ce este foarte probabil sa fie variantele finale de productie ale acestor doua modele. Motocicletele au fost prezentare la intalnirea dealarilor Harley Davidson, alaturi de accesorii si piese aftermarket facute special pentru aceste modele. Cel mai probabil in Noiembrie, la EICMA, cand vor fi lansate oficial, le vom vedea si noi de aproape.
Așa că pentru moment încep iar glumele legate de ambițiile off-road ale producătorului american, care pentru mulți par de neînțeles. Deocamdată nu au fost comunicate niciun fel de date tehnice, însă din imagini se pare că Pan America va fi echipată cu un motor răcit cu lichid, cu doi cilindri în V la 60 de grade, de 1250cc. Tot în imagini se mai distinge și un display TFT, care probabil va avea și ceva funcții de conectare cu telefonul mobil și foarte probabil ca motocicletă să vină standard cu Reflex Defensive Rider System , care este un nume extrem de lung și pompos pentru ceea ce alți producători numesc cornering abs + traction control.
Totuși există și vești bune, Streetfighterul de 795cc arată foarte bine, așa că sunt șanse mari ca vânzările acestui model să susțină nebunia cu modelul adventure touring. Glumim desigur, este greu de prezis ce soarta va avea modelul Pan America, însă drumul ales de HD pare unul extrem de dificil, începând cu un motor atât de mare, în materie de performanțe, adventure-touringul lor va trebui să dea piept cu băieții mari ca R1250GSA, KTM 1290 Super Adventure R și Ducati Multistrada 1260 Enduro.
Lăsând la o parte părerile subiective privind designul noilor modele HD, adevărata veste interesantă este faptul că Harley Davidson lucrează la un sistem de cruise control adaptiv. Dacă la mașini a devenit ceva normal că mașinile să fie capabile să păstreze o distanță anumită față de mașina din față, accelerând și frânând singure, la motociclete până acum nu am văzut acest sistem implementat. Mai sunt producători care lucrează , printre ei cei de la Ducati au un sistem cu radar combinat cu cruise control care ar trebui să facă acest lucru, însă sistemul dezvoltat de Harley Davidson vine cu o particularitate specială pentru motociclete. Cel puțin din hârtiile depuse pentru patent, sistemul ar trebui să facă diferența între o motocicletă și o mașină, când acestea sunt în față, sau situațiile când sunt două motociclete în față pe banda de mers, când se merge în grup de exemplu, și să țină distanța setată față de motocicletă. Rămâne să vedem dacă in 2020 vom putea să testăm acest sistem sau va mai trece ceva timp până va fi implementat, cel puțin la nivel conceptual pare o idee bună.