[Motociclete Noi 2019][Indian] FTR1200

FTR 1200 S
Indian ne-a tot intaratat de vreo doua ani cu o motocicleta de strada inspirata din cursele americane de flat-track si rezultatul final l-am vazut anul trecut la EICMA cand au fost prezentate modelele FTR 1200 si FTR 1200S. La momentul respectiv au fost destul de multi oameni dezamagiti, inclusiv eu, si totul a plecat de la faptul ca cei de la Indian au decis sa modifice traseul evacuarii care la concept era pe sus, pe langa piciorul drept, si au optat pentru o evacuare mai clasica. Imi aduc aminte cum un prieten american la prima vedere a motocicletei a zis ceva de genul ” I was waiting for a muscle car and got this school bus”. Nu cred ca trecerea de la concept la versiunea finala a fost atat de abrubta insa, intr-adevar conceptul era mai agresiv si mai atragator din punct de vedere al designului. Insa daca va placeau mai mult evacuarile initale, nu trebuie sa disperati, piata s-a adaptat imediat si au aparut kit-uri aftermarket ce modifica traseul pe sus, pe langa picior. Din experienta avuta cu Triumph-ul Scrambler 1200, daca protectia termica nu este foarte eficienta, atunci eu unul nu m-as deranja pentru modificari, prefer functionalitatea in dauna designului.
Zilele trecute din intamplare am vazut in curtea celor de la ASP, importatorul Indian in Romania, am vazut aceasta motocicleta in „carne si oase”, de data aceasta fara reflectoare si efecte speciale, si trebuie sa recunosc ca in viata reala m-a impresionat acest huligan stradal cu influente de flat-tracker, care face celelalte motociclete retro-moderne sa para cuminti. Pe langa aspect motocicleta are si o groaza de tehnologie inmagizanata in ea, lucruri cu care nu prea suntem obisnuiti la producatorii americani, cum ar fi: moduri de mers, cornering traction control&ABS, display TFT cu touchscreen, cruise control, wheelie control.

Exista 3 versiuni de Indian FTR, una standard pentru „omul de rand”, una S si una RaceReplica pentru cei ce vor totul. Versiunea standard vine vopsita negru complet, are un bord analogic,nu are moduri de mers, furca fata Sachs nu este ajustabila, nu are unitate IMU, drept urmare ABS-ul este varianta standard care nu tine cont de unghiul de inclinare. Varianta S repara toate „neajunsurile” variantei stadard, venind cu un display TFT de 4,3″ cu touch si bluetooth incorporat, cornering Traction Control & ABS, anti wheelie, suspensii complet ajustabile si combinatii de culori distincte. Versiunea RR are tot ce este pe S doar plus o evacuare full Akrapovic,iar cadrul este vopsit rosu.
Date Tehnice FTR 1200 RR :
– Motor 8v V-twin de 1203cc ce dezvolta 123cp @ 8250 rpm si un cuplu de 117.9Nm@6.000rpm
– 3 mduri de mers:Sport, Standard, Rain
– Lean Angle Sensitive ABS, Stability, Traction
– Wheelie Mitigation Control
– USB Fast-Charge Port,
– Cruise Control
– frane Brembo fata : 2x 320mm x t5 Rotor cu 4 pistonase / spate : 265mm x t5 Rotor cu 2 pistonase
– cursa suspensii : 150 mm
– garda la sol : 183 mm
– inaltime sa: 840 mm
– capacitate rezervor: 12.9 L
– greautate la plin : 230Kg