[Motociclete noi 2020] Yamaha R1M
Una dintre motocicletele care ne-a impresionat la EICMA , a fost noua Yamaha R1M. Deși atât R1 cât și R1M au fost lansate cu câteva săptămâni înainte și le văzusem deja în poze și clipuri pe net, ambele văzute de aproape ne-au stârnit interesul, însă parcă totuși elementele de carbon de pe R1M și contrastul cromatic, ne-au făcut să stăm mai mult în jurul acesteia din urmă.
Aproape fiecare parte din cel mai nou model de YZF-R1M a fost dezvoltată cu ajutorul cunoștințelor dobândite în ultimele șapte decenii prin intermediul echipelor de curse ale companiei – inclusiv cele din WSBK și MotoGP. Noul profil din carbon în stil M1 oferă o eficiență aerodinamică cu 5% mai bună – iar sofisticatele tehnologii electronice de control și suspensiile electronice de curse au fost dezvoltate pe circuitele de curse.
Cu suspensii electronice de curse (ERS) Öhlins de ultimă oră – inclusiv noile furci față NPX cu gaz anti-cavitație – precum și cu sistemul de control frânare (BC) și noul sistem de gestionare a frânei de motor (EBM) cu 3 moduri, YZF-R1M este pregătită să depășească limitele.
Iar gama extinsă de tehnologii de control reglabile prin wireless îți oferă cel mai înalt grad de încredere.
Noul sistem de control al frânării (BC)
Pe circuitul de curse ai nevoie de control precis în fiecare situație, dacă vrei să obții timpi mai buni. Având două moduri, sistemul de control al frânării (BC) de pe YZF-R1M analizează date precum unghiul de aplecare și accelerația la alunecare și modulează instantaneu presiunea frânei hidraulice pentru a preveni blocajele roților, obținând parcursuri mai fluide și mai rapide.
Nou sistem de gestionare a frânării motorului (EBM)
Controlul este totul atunci când ești pe circuitul de curse, iar noul sistem de gestionare a frânei de motor (EBM) de pe YZF-R1M îți permite să selectezi cea mai bună forță de frânare a motorului pentru diferite condiții de deplasare. Folosind date de la diferiți senzori, EBM reglează deschiderea accelerației, timpul de aprindere și volumul injecției de combustibil pentru a-ți oferi trei moduri de frânare a motorului.
Sistem de control demaraj (LCS) optimizat
Utilizând date de la o gamă largă de senzori, sistemul optimizat de control al demarajului (LCS) de pe YZF-R1M îți oferă un control sporit în timpul pornirilor în curse. Pentru demaraje și mai rapide, modul LCS1 a fost modificat pentru a se activa la 9.000 rpm cu o deschidere a accelerației de 41 de grade.
Motor de 998 cmc cu manetoane decalate
Dezvoltat cu tehnologia M1 MotoGP, motorul de 998 cmc este echipat cu un nou sistem de admisie cu injectoare Bosch, care oferă un unghi de pulverizare mai larg pentru o eficiență sporită. Culbutoarele cu tacheți cu design nou și noii lobi ai camelor oferă turații îmbunătățite – iar acest motor EU5 cu manetoane decalate beneficiază și de un sistem de lubrifiere modificat, pentru o eficiență sporită.
Nouă caroserie din carbon inspirată de modelul M1
YZF-R1M are un aspect nou și radical pentru o motocicletă de serie, inspirat de Yamaha M1 MotoGP. Combinația față agresivă dintre carenă și parbriz reduce suprafața frontală pentru sporirea performanțelor, iar noul profil se integrează perfect în părțile laterale ale rezervorului de combustibil, pentru a conferi o poziție ghemuită mai bună, sporind eficiența aerodinamică cu peste 5%.
Caracteristici de control electronic cu tehnologie avansată
De fiecare dată când pilotezi YZF-R1M, poți avea încredere că tehnologiile avansate de control electronic te ajută să obții cel mai înalt nivel de control. Cu ERS, QSS, controlul ridicării roții din față, controlul demarajului, controlul stabilității, controlul frânării și gestionarea frânei de motor, poți să alegi configurația potrivită pentru orice situație.
Unitate de măsurare inerțială (IMU) pe 6 axe
Echipată cu un accelerometru și cu un girometru și un senzor de forță gravitațională care măsoară unghiul, ruliul și abaterea, sofisticata unitate de măsurare inerțială (IMU) pe 6 axe oferă unității ECU informații precise despre deplasare de 125 de ori pe secundă. Aceste date permit ECU să opereze sistemele electronice de asistare a pilotului și mențin cele mai înalte niveluri de control pentru obținerea unor timpi reduși.
Date Tehnice
Tip motor Răcit cu lichid, 4 timpi, 4-supape, DOHC, 4-cilindri
Capacitate cilindrică 998 cmc
Alezaj X Cursă 79,0 mm x 50,9 mm
Compresie 13.0 : 1
Putere maximă 147,1 kW (200,0 CP) @ 13.500 rpm
Cuplu maxim 113,3 Nm (11,6 kg-m) @ 11.500 rpm
Sistem de ungere Carter umed
Tip ambreiaj Umed, Disc multiplu
Sistem de aprindere Electric
Sistem de transmisie Angrenaj constant, 6-viteze
Transmisie finală Lanţ
Carburator Injecţie de carburant
Sistem suspensie faţă Furci telescopice
Sistem suspensie spate Basculă
Cursă spate 120 mm
Frână faţă Disc dublu hidraulic
Frână spate Disc simplu hidraulic
Anvelopă faţă 120/70 ZR17M/C (58W) fără cameră
Anvelopă spate200/55 ZR17M/C (78W) fără cameră
Lungime totală 2.055 mm
Lăţime totală 690 mm
Înălţime totală 1.165 mm
Înălţimea sa 860 mm
Baza roţilor 1.405 mm
Gardă minimă la sol 130 mm
Greutate la plin (inclusiv plin de benzină şi de ulei) 202 kg
Capacitate rezervor carburant 17 litri
Capacitate rezervor ulei 4,9 litri
Pret: 26,500 €