[Motociclete noi 2020][EICMA] Honda CBR1000 RR-R Fireblade
Aseara, cu cateva ore inainte de deschiderea oficial a salonului moto de la Milano, EICMA, Honda a organizat un eveniment special pentru a prezenta noile modele pentru 2020. Pe langa deja cunoscuta noua Africa Twin 2020 si noua generatie de Honda Rebel, toata atentia a fost indreptata spre noua Honda CBR1000RR Fireblade, care a fost prezentata in doua versiuni si acum a mai primit un R in denumire : Honda CBR1000RR-R si Honda CBR1000RR-R SP. Cei care asteptatu un V4 vor fi dezamagitit, in continuare avem un propulsor cu 4 cilindri in linie, si de asemenea speculatiile privind pachetul aerodinamic active au ramas doar speculatii, in realitate noul model venind cu aripioare aerodinamice fixe, insa ce-i drept foarte agresive, de genul celor pe care le vedem pe motocicletele de MotoGP.
Motorul este un motor 4 in linie ce dezvolta 217cp(160 kw) la 14,500 rpm si un cuplu de 113 Nm la 12,500 rpm
Exista trei moduri standard de mers, fiecare avand optiunea de a modifica puterea livrata si modul in care o livreaza. Exista 5 nivele de putere, 1 fiind toata puterea. Frana de motor are 3 nivele de setare, 1 fiind cea mai puternica, iar Wheelie are 4 nivele (1-3 plus off) pe nivelul 1 fiind cea mai putin intrusiva.
Honda Selectable Torque Control (HSTC) are 9 posibiltati de setare, plus se poate dezactiva complet, nivelul 1 fiind cel mai putin intrusiv si a fost complet modificat si reproiectat pentru RR-R.
Pe modelul standard avem pe fata o furca Showa 43mm Big Piston(BPF), completata pe spate de Showa Balance Free Rear Cushion Light (BFRC-L). Franarea este asigurata de discuri de 330mm combinate cu etrieri Nissin cu 4 pistonase, ABS-ul fiind configurabile pentru mersul pe circuit.
Pe variatna SP, avem noua furca de 43mm Öhlins NPX, iar etrierii sunt Brembo Stylema cu patru pistonase.
IMU-ul cu 6 axe genereaza date 3D cat mai precise legate de dinamica motocicletei si e furnizeaza sistemelor electronice prezente pe motocicleta ca ABS, Traction Control si HESD (Honda Electronic Steering Damper).
Acum daca ar fi sa fim carcotasi singurul lurcu de care am putea sa ne luam este toba de esapament, care cam strica feng-shuiul intregii motociclete, insa pentru asta trebuie sa multumim normelor Euro5 si din pacate de acum incolo tot o sa vedem evacuarii de genul acesta. Din fericire, modelul de WSBK bazat pe CBR1000RR-R Fireblade nu va avea aceste constrangeri si este foarte probabil sa arate mai bine decat varianta de strada, pe circuind singura intrebare ramanand daca va putea sa intrerupa suprematia Kawasaki.