septembrie 7, 2024

[Motociclete noi][2019] Gama Neo Sports Cafe de la Honda

În noiembrie 2017 la EICMA, Honda introducea un nou limbaj stilistic pentru motocicletele lor naked și îi spuneau Neo Sports Café. Schimbarea era una semnificativă, Honda intrând în joc cu ceilalți producători care se îndreptaseră deja spre segmetul retro-modern, segment din ce în ce mai popular.

Așadar , la standul Honda de la EICMA 2017 am văzut pentru prima oară transpunerea în fapte a conceptului Neo Sports Café sub forma a trei motociclete : CB1000R, CB300R și CB125R.

CB125R și CB300R sunt motociclete adresate celor ce fac primii pași în lumea moto.
Noul CB125R,ideală pentru începători, este o motocicletă puternică și dinamică pentru dimensiunile sale. Modelul este echipat cu o cutie de viteze cu 6 trepte și un motor cu un singur cilindru care dezvoltă 13.3cp@10,000. Cu o furcă de 41 mm, cadru din oțel tubular, frâne cu 4 pistoni față și 2 pistoni spate, ABS cu dublu canal și sistemul Inertial Measurement Unit, rezultatul este o motocicletă echilibrată pe care te poți baza în orice viraj, chiar și în caz de intemperie. Prețul este de 4490EUR.

Sora mai mare CB300R este o motocicletă ideală pentru cei ce doresc să câștige experiență și încredere pe două roți, noul CB300R vine cu un cadru din oțel tubular pentru aglitate și manevrabilitate superioară, și un motor dinamic de 31CP ce garantează senzații inedite. La fel ca mezina de 125cc este dotată cu o furcă de 41mm USD cu preîncărcare pe 5 nivele, frâne față cu 4 pistonase, frâne spate cu 2 pistoni, disc de 220 mm, ABS cu dublu canal cât și cu sistemul Inertial Measurement Unit. Prețul este de 5390Eur.

Regina gamei și cea care a furat toate privirile atunci, a fost CB1000R. „Înzestrată cu tehnologie modernă și o ciclistica de invidiat, CB 1000 R reprezintă o motocicletă ideală pentru riderul modern, interesat atât de imagine cât și de performanțe”. Noul CB1000 R combină perfect performanța și controlul unei motociclete supersport moderne cu clasicul minimalist stil caferacer, iar astfel Honda a reușit să renască gama motocicletelor naked. La bază avem motorul de 998cc de pe CBR1000RR (2008-2016), dar care a primit o serie de modificări importante, acum dezvoltând 143cp @ 10.500rpm și un cuplu de 104Nm @ 8,250rpm. Toată puterea aceasta este controlată printr-o accelerație ride-by-wire, cu trei moduri de mers și o setare user și sistemul de control a tractiuni HTSC.

Cadrul nou, alături de alte modificări o fac să fie cu 12Kg mai ușoară față de modelul anterior. Avem în continuare o basculă monobraț, care ne aduce aminte de vechiul model, însă cauciul pe spate este acum de 190.

Iar ca lucrurile să fie și mai atrăgătoare, pentru 1400Eur în plus față de prețul de 13.090EUR al variantei standard, puteți opta pentru varianta R+ care vine cu câteva accesorii stilistice ca:protecție pentru radiator, capac pentru șaua pasagerului, dar și cu quickshifter și manșoane încălzite.

Pentru 2019 avem un membru nou în gama Neo Sports Café. CB650F a trecut și el la haine retro-minimaliste și a primit litera R. Noul CB650R este pariul celor de la Honda pentru iubitorii de nakeduri de clasă medie. Noul CB650R este mai ușor cu 6 kg față de CB650F, datorită cadrului redesenat, are o furcă upside-down Showa de 41mm, iar frânele sunt unele de top cu etrieri radiali și discuri flotante. Motorul de 649cc cu 4 cilindri în linie a fost îmbunătățit, astfel încât produce acum 95cp@12000rpm și un cuplu de 64Nm@8500rpm. Interesant este faptul că acest motor poate fi “îmblânzit” și pentru A2.

Noul CB650R se inspiră de la fratele mai mare CB1000R, și în afară de farul distinctiv rotund, avem și un bord LCD ce indică și treapta de viteză. Sistemul HSTC (Honda Selectable Torque Control) asigură o aderență sporită roții spate, iar împreună cu assist/slipper clutch asigură un mers lin atât în condiții uscate cât și pe ploaie.

Prețul noului model începe în rețeaua dealerilor Honda de la 8.090 € , iar pentru cei ce preferă motocicletele carenate, cu look mai sportiv, există varianta CBR650R care împărtășește o parte din același pachet. Mai multe despre modelele de clasa medie de la Honda găsiți aici sau pe site-ul Honda România: www.honda-moto.ro

Lasă un răspuns

Please disable your adblocker or whitelist this site!