[Motociclete noi][BMW] 9cento devine realitate sub forma unui sport-tourer de clasa medie ?
In ultimii ani, BMW a tot lucrat sa-si innoiasca gama adventure. In 2017 a prezentat la EICMA noul F850GS, apoi in 2018 R1250 si F850GS Adventure.
Anul trecut au fost o serie de speculatii privind un nou model sport touring de clasa medie. Totul a inceput cu prezentarea la Concorso D’Eleganza Villa D’Este a conceptului 9Cento. Traditia prezentarilor de la acest eveniment este ca intotdeauna motocicleta concept prezentata aici a intrat ulterior in productie. Fiind prezenti la fata locului, ne-am tot uitat crucis la motorul de pe concept, care nu trada decat faptul ca este un motor cu 2 cilindri in linie cu un motor de aproximativ 900cc, luand in calcul numele 9cento.
Ulterior in Noiembrie anul trecut au aparut niste fotografii spion cu o motocicleta ce semana cu 9Cento dar si cu S1000XR. Mai multi sau grabit sa o boteze atunci F850XR/GT, GT mai ales pentru ca motocicleta din fotografii era echipata cu sidecase-uri si topcase.Cert este ca in poze se vedea foarte bine ca motocicleta foloseste motorul in 2 cilindri de pe F850GS.
Vezi această postare pe Instagram
Apoi la inceputul anului, mai multa lume a sesizat o greseala in catalogul BMW Motorrad UK tiparit pentru anul 2019. Se face referire acolo la F850RS , ca un sport tourer de clasa medie ideal pentru cei ce vor sa intre in lumea motocicletelor BMW de touring. Cei de la BMW s-au repliat imediat si au spus ca a fost o greseala de tipar, si de fapt trebuia sa scrie F800GT. De la GT la RS este o distanta destul de mare, si faptul ca exista deja un precedent cu o motocicleta sport touring mai mare R1250RS ce imprumuta motorul de la varianta adventure, ne da sperante ca totusi nu a fost o greseala, ci doar un indiciu.
Ultimul episod al acestei epopei, s-a consumat acum cateva zile in Brazilia, unde BMW a solicitat un brevet pentru F 850 RS la Institutul Național al Proprietății Industriale (INP). In randarile grafice se poate vedea o motocicleta care seamana foarte mult cu motocicletele de teste surprinse in noiembrie si care pastreaza elemente de design de la 9cento. Daca F850GS este o motocicleta orientata spre off-road, noua motocicleta fie ca se va numi S850XR sau F850RS , este clar orientata spre asfalt si daca nu se va modifica nimic la motor, ar trebui sa aibe baza motorul de 853cc care dezvolta 95cp @ 8.250rpm si 92Nm@6.250rpm,ceea ce suna foarte bine pentru strada.
Noi ne asteptam sa vedem varianta finala a acestei motociclete chiar la Concorso d’Eleganza Villa D’Este in Mai, daca nu la BMW Motorrad Days sau in cel mai indepartat caz in toamna la unul dintre saloanele moto de la Koln sau Milano si ce ne-ar placea sa vedem pe , macar optional, sistemul de prindere cu electromagneti pe care l-am vazut pe conceptul 9cento. 🙂