ianuarie 30, 2023

#motoGear // Shoei X-SPR PRO

Până vara anului trecut, cea mai performantă cască sportivă pentru circuit a celor de la Shoei era X-Spirit III.
Având în vedere a începând cu 2022, toate căștile comercializate în Europa trebuie să respecte noul standard ECE.22.06 și că X-Spirit 3 era comercializată deja de mai bine de 4 ani( din 2016), cei de la Shoei au decis că este momentul potrivit pentru o nouă versiune, mai perfomanță, numită X-SPR Pro.
Astfel începând cu a două jumătate a sezonului MotoGP am putut să îl vedem Marc Marquez (și ceilalati piloți aflați sub contract cu Shoei) purtând această nouă cască.

Noua X-SPR Pro este o evoluție din punct de vedere a aerodinamicii, siguranței, ventilației și zgomotului.
Pentru a îmbunătăți aerodinamica, plecând de la X-Spirit 3, au fost făcute 150 de iteratii ce au fost testate în tunelul aerodinamic, după care s-a trecut la testarea de către piloți moto, rezultatul fiind o cască cu o stabilitate crescută la viteze mari de peste 350Km/h.


În ceea ce privește siguranța, noua cască respectă atât standardul ECE.22.06 cât și noul standard de omologare FIM, ce presupune o testare mai complexă, necesară pentru orice cască folosită în MotoGP și WorldSBK.
Ca și X-Spirit 3, carcasa noii căști este realizată din AIM+ (cel mai rezistent material al celor de la Shoei) și este disponibilă în 4 mărimi (XS-S/ M/ L/ XL-XXL). Totuși greutatea a crescut în medie cu 100gr pentru aceeași mărime, din cauza noilor certificări ce implică teste de penetrare în zone multiple, lucru ce a dus la o grosime mai mare a carcasei.

Referitor la zgomot, este știut faptul că o cască sportivă de circuit este de obicei mai gălăgioasă decât una de stradă din cauza multitudinii de guri de ventilație.
La X SPR Pro s-a renunțat la aerisirile de deasupra sprâncenelor, care au fost unite cu cea de mai sus. Cei de la Shoei au descoperit că, fiind o cască sportivă, stând mai mult băgat după parbriz, acele aerisiri de la X-Spirit 3 nu funcționau foarte bine. Datorită acestei modificări, din ce am văzut în unele teste,X-SPR Pro este mai silențioasă cam cu 3dB față de X-Spirit III,însă comparativ cu o cască touring sau sportivă de stradă cum sunt GT-AIR2 sau NXR2, este în continuare mai gălăgioasă.
Și tot legat de ventilație, sistemul inovativ de ventilație prin bureții obrajilor a fost îmbunătățit, cantitatea de aer care trece acum fiind dublată față de X-Spirt 3.
În plus prin renunțarea la acele aerisiri s-a putut mări câmpul vizual, viziera fiind o idee mai înalta la X-SPR Pro față de X-Șpriț 3.
Viziera a mai suferit o schimbare, pentru a respecta standardul ECE22.06, mecanisuml de blocare a vizierei este acum pe mijloc, iar pe lateral, în zona prinderilor observăm niște mici excrescențe, menite să rupă aerul pentru a reduce zgomotul perceput în cască. Cu alte cuvinte, viziera de pe X-SPR Pro este complet diferită față de cea de pe X-Spirit 3.

Un lucru inedit, este faptul că noua X-SPR Pro a fost concepută să poți să-i atașezi un sistem de hidratare, sistem care încă este în faza de proiectare și probabil va fi disponibil în curând.

Ca sa vad cum arata efectiv noua casca X-SPR Pro am fost la magazinul de la Otopeni al celor de la BBmoto.
La ei pe site gasiti o gama larga de designuri pentru aceasta casca, dar si alte modele.
La momentul realizarii materialului, pretul unei casti Shoei X-SPR Pro varia de la 3.795RON (varianta monocrom la promotie ) pana la 4270 / 4745RON (variante grafice cu  M.Marquez 93 si A.Marquez 73).

Lasă un răspuns