septembrie 18, 2021

[motoȘtiri-Specificații&Galerie Foto/Video] 2021 Kawasaki ZX-10R / ZX10-R KRT / ZX10-RR

Deși de câțiva ani Kawasaki domină campionatul WSBK cu a sa Ninja ZX-10RR, dinamica extrem de agitată din segmentul motocicletelor „de stradă” superbike, care vin an de an cu îmbunătățiri i-a forțat pe cei de la Kawasaki să vină cu o nouă interpretare pentru 2021.
Noua versiune vine cu un design radical, un facelift ce include și aripioare aerodinamice. Noua mască frontală crește forța de apăsare cu 17%. De asemenea forma farurilor a fost modificată, fiind despărțite acum de o gură de admisie generoasă a ram-air-ului, iar parbrizul este mai înalt cu 40mm, oferind o protecție mai bună la vânt.
Poziția scărițelor și a semighidoanelor a fost modificată, pilotul având acum o poziție și mai agresivă, orientată și mai multe spre mersul pe circuit.


Bordul a fost modificat, acum Ninja ZX-10R are un TFT color de 4.3″ cu posibilitatea de a conecta smartphone-ul. Pentru cei ce vor să iasă la plimbare pe drumuri, să facă puțin de touring cu un superbike, există cruise control și opțional se pot adaugă și mansoane încălzite.


Motorul nu a suferit schimbări majore, este același motor cu 4 cilindri de 998cc ce dezvoltă 203cp, însă a fost modificat raportul primelor 3 trepte de viteză și de asemenea modificată evacuarea, pentru a respecta normele EURO5.
La șasiu și suspensii s-au făcut modificări minore, de exemplu pivotul basculei a fost coborât cu 1mm, bascula este cu 8mm mai lungă. Drept urmare și ampatamentul a crescut cu 10mm până la 1450mm, oferind o stabilitate mai bună.

Pentru cei ce vor să arate ca Johny Rea, există combinația de culori KRT, iar pentru cei ce vor se simtă similar cu el, a fost prezentată și ediția limitată ZX-10RR (doar 500 de unități) care este și mai orientată pentru circuit, cu șa monopost, pistoane mai ușoare cu biele din titan (204cp), jante forjate Marchesini, cauciucuri Pirelli Diablo Supercorsa SP.

Date Tehnice Kawasaki ZX-10R 2021
Engine 4-stroke, In-Line Four, DOHC, 16-valve, liquid-cooled
Displacement 998cc
Bore x Stroke 76.0 x 55.0mm
Compression Ratio 13.0:1
Fuel System DFI® w/47mm Mikuni throttle bodies (4) with oval sub-throttles, two injectors per cylinder
Ignition TCBI with digital advance and Sport-Kawasaki Traction Control (S-KTRC)
Transmission 6-speed, return shift
Final Drive Sealed chain
Electronic Rider Aids Electronic Cruise Control, Kawasaki Launch Control Mode (KLCM), Kawasaki Intelligent anti-lock Brake System (KIBS), Kawasaki Sport Traction Control (S-KTRC), Kawasaki Engine Braking Control, Kawasaki Quick Shifter (KQS) (upshift & downshift), Kawasaki Corner Management Function (KCMF)
Maximum torque 114.9 N•m {11.7 kgf•m} / 11,400 rpm
Maximum power 149.3 kW {203 PS} / 13,200 rpm
Maximum power with RAM Air 156.8 kW {213 PS} / 13,200 rpm
Fuel consumption TBC l/100 km
CO2 emission TBC g/km
Transmission 6-speed, return, cassette
Clutch Wet multi-disc, manual
Primary Reduction Ratio 1.681 (79/47)
Gear Ratios 1st 2.600 (39/15)
Gear Ratios 2nd 2.158 (41/19)
Gear Ratios 3rd 1.882 (32/17)
Gear Ratios 4th 1.650 (33/20)
Gear Ratios 5th 1.476 (31/21)
Gear Ratios 6th 1.304 (30/23)
Final Reduction Ratio 2.294 (39/17)
Final drive Sealed chain
Frame & Dimensions
Frame type Twin spar, cast aluminium
Trail 105 mm
Wheel travel front 120 mm
Wheel travel rear 115 mm
Tyre, front 120/70ZR17M/C (58W)
Tyre, rear 190/55ZR17M/C (75W)
Steering angle L/R 27° / 27°
L x W x H 2,085 x 750 x 1,185 mm
Wheelbase 1,450 mm
Ground clearance 135 mm
Fuel capacity 17 litres
Seat height 835 mm
Curb mass 207 kg

Lasă un răspuns