[motoȘtiri – Galerie Foto/Video] 7 modele noi de la Honda pentru 2021:CB1000R,CB125R, NC750X, X-ADV, SH350i,SH 125 Mode, PCX125
Honda tocmai ce a prezentat astăzi 7 noi modele ce întregesc portofoliul pentru 2021. În mod normal am fi avut ocazia să vedem aceste modele de aproape, să le atingem și să le studiem din toate unghiurile la EICMA, însă așa, până la anul când vor fi disponibile la dealeri, trebuie să ne mulțumim cu prezentările online.
CB1000R si CB1000R Black Edition
Primul model care ne-a atras atenția, a fost nava amiral a seriei NeoSportCafe. Pentru 2021, CB1000R a primit o restilizare subtilă, farul rotund a fost un pic alungit spre partea superioară, având acum forma unei lacrimi. S-a lucrat un pic și la ergonomie, poziția urmând să fie una un pic mai agresivă, mai aplecată spre față.
Propulsorul a suferit câteva modificări pentru a respecta normele EURO5, însă în mare rămâne același motor derivat din propulosurul de pe CBR1000RR de generatie anterioara, și dezvoltă 143cp ca și până acum. Puterea este livrată prin intermediul a 4 moduri de mers.
Marea noutate este displayul TFT color de 5″ pe care îl vom tot întâlni pe modelele Honda, ce vine și cu un sistem de comenzi vocale.
CB125R
Rămânem în zona NeoSportsCafe, unde și mezinul CB125R a primit un nou propulsor ce dezvoltă o putere maximă de 11kW și un cuplu mai puternic cu 1.2Nm (* decât generația anterioară). Este prima motocicletă de 125cc care beneficiază de furcă inversată de la Showa ‘Separate Function front fork Big Piston’ (SFF-BP), ABS cu IMU și etrier radial cu 4 pistonase.
NC750X
Gama adventure a primit și ea întăriri, economica NC750X vine cu un nou design și câteva îmbunătățiri tehnice care o fac și mai atragratoare pentru cei ce caută o motocicletă versatilă. Puterea maximă dezvoltată a crescut la 43kW, greutatea totală a scăzut cu 6Kg, iar primele rapoarte ale cutiei automate de viteză DCT, au fost micșorate, pentru a da o senzație mai sportivă.
Sistemul ride-by-wire oferă posibilitatea alegerii unuia dintre cele 3+1(*user) moduri de mers (Sport,Rain,Standard), moduri ce modifică și comportamentul cutiei automate DCT. Noul parbriz, displayul LCD color, priza USB și portbagajul din locul rezervorului clasic, care a crescut până la 23L, o fac și mai practică atât pentru plimbările cotidiene prin oraș, cât și pentru ture mai lungi.
X-ADV
Chiar ne făceam griji la lansarea noului scuter Forza 750 când am observat că generația anterioară X-ADV a dispărut din oferta Honda. Spre fericirea celor ce apreciază un scuter capabil să atace atât borduri înalte în oraș cât și secțiuni de off-road, Honda a prezentat noua generație a X-ADV-ului. Pe lângă designul nou, au fost făcute îmbunătățiri la motor și șasiu. X-ADV-ul împărtășește unele dintre îmbunătățirile primite de NC750X, folosind același motor EURO5 ce dezvoltă 43kW, având aceleași moduri de mers cât și rapoarte de transmisie optimizate.
Designul a fost complet modificat având acum un parbriz ce oferă o și mai bună protecție, un torpedou de 1.2L, un portbagaj, sub șa mai mare de 22L.
Spre deosebire de NC750X, noul X-ADV vine cu displayul TFT color de 5″ împreună cu noul sistem Honda Smartphone Voice Control, apărut prima oară pe Forza 750.
SH350i
În zona urbană, Honda vine cu un nou motor 350cc eSP+, mai puternic, ce înlocuiește modelul SH300. În afară de puterea extra, noul SH350i vine cu un bord LCD și cu un design nou, cu Emergency Stop Signal, priză USB, Smart Key și Traction Control (HSTC)
SH Mode 125
Modificările în gama urbană continuă cu modelul entry-level SH 125 Mode, ce folosește un nou motor eSP+ mult mai economic, ce-i conferă o autonomie de 47.6km/l.
PCX125
Și cunoscutul PCX125 (*al doilea cel mai bine vândut scuter în Europa anul acesta) vine cu un motor mai puternic și mai economic, ce beneficiază și de Honda Selectable Traction Control. Noua caroserie îi conferă un look futuristic, pornind de la noile faruri LED până la silueta în formă de X a părții posterioare.
Spațiul de depozitare de sub șa a crescut cu 2.4L până la 30.4L și binențeles că beneficiază și de priză USB.