[motoȘtiri] Aprilia câștigă Africa Eco Race 2025 prin Jacopo Cerutti la doar 26 de secunde în fața celor de la Yamaha

Aprilia începe anul în forță, păstrându-și titlul la Africa Eco Race prin victoria campionului en-titre, Jacopo Cerutti. La fel ca și anul trecut, principalul rival al italienilor a fost echipa Yamaha Ténéré Rally, care a trebuit să se bazeze doar pe Alessandro Boturri in lupta pentru titlu, după ce Pol Tarres părăsise competiția în prima etapă, în urmă unei căzături foarte dure.
Cerutti și Botturi s-au duelat până la sfârșit pe parcursul a 6500km de nisip si dune, riderul celor de la Aprilia reușind să câștige in mod dramatic, cu un avans de doar 26 de secunde, asta și datorită unui ghinion teribil suferit de Botturi.
Acesta deși se afla în fruntea clasamentului la penultimul check-point, cu 20km înainte de linia de sosire, a rămas blocat într-o plasă de plastic, ce s-a înfășurat pe roți și lanț, pierzând timp prețios.
Celor doi li s-a alăturat pe podium, cu o întârziere mai mare de 2h30min la general, pilotul francez BORNE GUILLAUME, ce a folosit o motocicletă Husqvarna 450 FR, diferența atât de mare dintre primele două locuri și locul 3, subliniind supremația motocicletelor bi-cilindrice de la această ediție Africa Eco Race, la fel că și anul trecut.
Interesant este faptul că acum câteva luni, la EICMA, Aprilia a prezentat varianta comercială a motocicletei Tuareg Rally, inspirată din motocicleta folosită de Jacopo Cerutti și Francesco Montanarii în campionatul italian de Rally Raid cât și la cursele internaționale unde cei doi piloți de uzină au participat. Față de versiunea standard, această vine cu o hartă îmbunătățită de putere, ce oferă un răspuns mai prompt al accelerației (dacă vă aduceți aminte în review-ul meu, vă ziceam că asta nu mi-a plăcut la Tuareg, indiferent cât de repede te miști cu accelerația, nu are are rapiditatea unui Tenere, atunci când vrei să ridici roata față peste un obstacol), împreună cu un sistem de evacuare SC Project, aceleași suspensii dar cu o rată liniară de compresie (față de cele progresive de pe varianta standard), jante heavy-duty de la Ergal wheels, cât și un scut mai solid.