februarie 22, 2024

motoȘtiri: Aprilia RS457 – noul capitol al poveștii RS

Aprilia completează familia sa de sportive ce poartă numele RS cu un model destinat noilor generații de motocicliști, dar și noilor piețe, unde motocicletele de cilindree mai mică sunt apreciate.

După dubla istorică de weekendul trecut de la Barcelona,când Aleix Espargaro și Maverick Vinales au ocupat locurile 1 și 2 pe podium, cei de la Aprilia nici că puteau alege o perioadă mai bună pentru lansarea unei noi motociclete sportive. Fix înainte de Marele Premiu al San Marino-ului, Aprilia a lansat noua RS 457 pe circuitul Marco Simoncelli, chiar în compania celor doi piloți ai săi de MotoGP.

Noua Aprilia RS457 se vrea a fi noul punct de referință pentru toți motociclistii tineri din lume, fie că vorbim de performanță, de echipare electronică sau de design. Și dacă ne uităm în trecut, Aprilia a știut întotdeauna să creeze emoție și dorință, câți dintre noi nu am visat la începuturile pe două roți să avem un RS125 REPLICA POGGIALI…
Apropo de RS125, noua motocicletă 457 vine tocmai să continue povestea începută de 125 și se poziționează în portofoliu Aprilia fix în tre RS125 și RS660, fiind o motocicletă dedicată posesorilor de A2.
Inspirată de Aprilia RS660, noua RS 457 folosește un motor răcit cu lichid cu doi cilindri paraleli de 457cc (presupunem datorită numelui, până acum nefiind specificată nicio dată oficială), ce dezvoltă 47CP (35KW asa cum scrie la carte pentru A2).
Aprilia RS457 este echipată cu ride-by-wire și 3 moduri de mers, suita electronică fiind derivată din sistemul APRC de la sora mai mare RS660. Ca o părerea personală, noul bord de pe RS457, arată chiar mai bine decât pe RS660, din ce se vede în pozele de prezentare, oferind chiar și informații legate de autonomia de carburant. Și legat de cockpit mai este un lucru interesant, comenzile, deși similare cu cele de pe RS660, sunt iluminate.
Are un cadru din aluminiu ce integrează motorul ca membru stresat al șasiului, și o basculă din oțel, proiectată similar cu cea de pe RS660. Toate astea fac motocicleta să aibă o greutate la plin de 175Kg, ceea ce-i conferă cel mai bun raport putere/greutate din segmentul sportivelor pentru A2 de 400cc.
Frânarea este asigurată de divizia entry-level a celor de la Brembo, ByBre, pe față având montat radial un etrier cu 4 pistonase ce muscă dintr-un disc de 320mm, în timp ce pe spate avem un disc de 220mm și un etrier cu un singur pistonas. ABS dual channel este standard și oferă posibilitatea de fi dezactivat pe roata față.

Designul aerodinamic, masca frontală cu LED-uri, cât și evacuarea 2-1 sunt împrumutate de la frații mai mari din gama RS.
Deocamdată nu au fost comunicate prețurile pentru România sau culorile disponibile, mai multe informații puteți găsi pe site-ul Aprilia.com.

Lasă un răspuns

Please disable your adblocker or whitelist this site!