ianuarie 16, 2025

[motoȘtiri] BMW a prezentat un sistem automat de schimbare a treptelor de viteză ce va fi în curând disponibil pe R1300GSMW lanseaza un sistem automat de schimbare a treptelor de viteza ce va fi in curand disponibil pe R1300GS

BMW Motorrad a prezentat recent la München o soluție tehnică inovatoare cu noul Automated Shift Assistant (ASA), care face conducerea mai simplă și mai confortabilă. Sub deviza „Simplifică-ți călătoria”, experiența de condus este îmbunătățită prin automatizarea ambreiajului și schimbării treptelor, fără a sacrifica placerea schimbării vitezelor.

ASA prezintă un design funcțional inteligent în care doi actuatori electromecanici automatizează ambreiajul și schimbarea treptelor ade viteza, ceea ce reprezintă principala diferență față de un asistent de schimbare convențional. Nu este nevoie de o manetă manuală pentru a opera ambreiajul în mod manual astfel incat, pornirea, oprirea și manevrarea devin simple cu „Asistentul Automatizat de Schimbare”.
Cei de la BMW zic ca mersul cu motocicleta folosind ASA devine și mai plăcut datorită schimburilor rapide de treapta de viteza, adaptate la turație și sarcină. Lasand in grija acestui sistem schimbarea treptei de viteza, pilotul se poate concentra mai mult pe placerea propriu-zisa a drumului. În plus, Asistentul Automatizat de Schimbare creează o conexiune și mai directă cu motorul boxer puternic, deoarece acționarea precisă a ambreiajului facilitează și mai mult controlul experienței de conducere prin mansolnul de accelerație și schimbătorul de viteze.

În modul „M” de schimbare *Manual), schimbările de trepte pot fi încă făcute prin pedala cu piciorul, permițând pilotului să decidă când să schimbe vitezele.

În modul „D” de schimbare, Asistentul Automatizat de Schimbare își arată cu adevărat utilitatea. Punctele de schimbare sunt selectate automat de unitatea de control a motorului. În ambele moduri „M” și „D”, pilotul beneficiază de schimbări de trepte perfect executate, cu o întrerupere lină a tracțiunii. Rezultatul este accelerarea eficientă a motocicletei și creșterea stabilității în timpul condusului.

Când se schimbă în sus, de exemplu, socul asociat cu o transmisia manuală clasică cu ambreiaj, este în mare parte eliminat, la fel și riscul de contact al căștii între pilot și pasager.

Schimbările în jos sunt, de asemenea, concepute pentru a fi cât mai line posibil, minimizând perturbările șasiului. Caracteristicile specifice ale funcției de schimbare automată sunt atribuite diferitelor moduri de conducere pentru a asigura un comportament perfect de schimbare în fiecare situație de condus. În combinație cu Cruise Controlul Adaptiv sau avertizarea frontală de coliziune, interconectarea funcțiilor ne face sa vedem cum va arata viitorul motociclismului.

În situațiile dificile de condus, utilizarea ambreiajului și a accelerației necesită multă concentrare. Dacă călătorești cu bagaje și, poate, cu un pasager, utilizarea ambreiajului și a schimbării treptelor consumă resurse. Pilotul rămâne în control și are mai multă libertate în fiecare situație de condus cu Asistentul Automatizat de Schimbare. Conducerea devine o experiență mai relaxată și mai plăcută.

Motorul boxer puternic permite plecarea aproape fără efort pe pantele înclinate, de exemplu, datorită funcționării automate a ambreiajului, ceea ce aduce și beneficii în ceea ce privește controlul vehiculului în off-road sau pe suprafețe dificile.

Plăcerea de a conduce capătă o înțelegere complet nouă atunci când alegi modul D automatizat. Schimbările de trepte optim selectate creează o nouă senzație de condus cu o experiență mai intensă. Treapta corectă este selectată automat în funcție de nevoile individuale de conducere ale pilotului, rezultând o experiență de condus armonioasă și extrem de lină.


Asistentul Automatizat de Schimbare este evoluția logică și tehnică a Asistentului de Schimbare Pro al BMW Motorrad. Doi actuatori electromecanici controlați electronic acționează ambreiajul și schimbătorul de viteze, permițând pornirea ușoară și schimbările automate de trepte. Cererea de schimbare a pilotului este transmisă unității de control printr-un senzor al schimbătorului de viteze, care este acționat de schimbătorul de viteze acționat convențional cu piciorul. Senzorii suplimentari determină turațiile arborelui de intrare al transmisiei și poziția ambreiajului. Aceste valori sunt transmise la TCU (Unitatea de Control a Transmisiei), care este strâns legată de unitatea de control a motorului, pentru modelare și controlul ambreiajului, acționarea schimbării și starea.

Ambreiajul este acționat de un actuator electro-mecanic combinat cu un sistem hidraulic cu o conexiune hidraulică directă între cilindrii master și slave ai ambreiajului. Actuatorul reglează alunecarea ambreiajului necesară, angajează ambreiajul când se schimbă treapta și îl dezactivează când se oprește.

În modul manual de schimbare „M”, pilotul poate muta schimbătorul de viteze în direcția dorită în modul obișnuit. Dacă turațiile în treapta țintă dorită sunt în limitele maxime sau minime ale turației, schimbarea se face direct. Dacă turațiile motorului scad sub o viteză minimă dependentă de treaptă, schimbările în jos sunt, de asemenea, efectuate automat în modul manual. Acest lucru previne oprirea motorului.

În modul de schimbare „D”, treptele sunt schimbate automat în funcție de modul de condus, turațiile motorului, poziția manetei de accelerație și parametrii unghiului de înclinare. Treptele sunt schimbate în funcție de situația de condus și cerințele dinamice.

Beneficiile Automatic Shift Assistant (ASA) pot fi rezumate astfel:

Elimină complet necesitatea pilotului de a acționa ambreiajul.
Schimbări de trepte dinamice și confortabile pentru mai multă plăcere în conducere.
Alegerea schimbării manuale sau automate a treptelor.
Adaptează automat schimbările de trepte la preferințele dinamice ale pilotului în modul D automatizat.
Elimină posibilitatea opririi motorului din cauza schimbărilor nefavorabile de trepte.

Lasă un răspuns

Please disable your adblocker or whitelist this site!