[motoȘtiri] S1000RR la puterea „M” : Noul BMW M1000RR – Galerie foto și date tehnice
M1000RR este primul model M al celor de la BMW Motorrad. Deși începând cu anul 2018 mai multe modele BMW au avut opțiunea de adăuga pachete M sau piese M Performance, M1000RR este prima motocicletă ce poartă în denumire litera M, sinonimă cu performanță, succesul în motorsport și exclusivitatea.
Cu un motor ce dezvoltă 156 kW (212 HP), o greutate de 192Kg(*la plin) și un pachet aerodinamic conceput special pentru performanțe maxime pe circuit, noul M1000RR bifează toate cerințele unui Superbike de top.
Puterea maximă de 212CP este atinsă la 14.500rpm, iar cuplu maxim de 113Nm este disponibil la 11.000rpm. Motorul a primit mai multe modificări la interior, având acum noi pistoane forjate produse de Mahle, biele din titan mai lungi și mai ușoare de la Pankl, o nouă admisie, toate acestea crescând compersia la 13,5 . Evacuarea ultra ușoară este și ea tot din titaniu. Noul M1000RR este mai puternic față de modelul standard S1000R, în intervalul 6.000rpm – 15.100rpm, adică fix în intervalul unde contează pe circuit.
Pachetul aerodinamic cu aripioare asigură o forță de apăsare sporită. Pe lângă dorința de a obține un top speed cât mai mare, o altă constrângere a proiectului M1000RR a fost realizarea unui contact cât mai bun între roți și asfalt, mai ales pe accelerare. Aripioarele frontale de carbon sporesc apăsarea pe roată față cu cât viteza este mai mare, fiind astfel redusă nevoia intervenției sistemelor de wheelie și traction control. De asemenea forța de apăsare generată de aripioare face ca punctul de frânare să fie mai târziu.
Cadrul, deși este similar cu cel de la S1000RR, a fost optimizat pentru circuit, geometria sufering mici modificări.
Pentru prima oară avem frâne stanțate cu sigla „M”, asemenea celor văzute pe mașinile M. Noul sistem de frânare a fost dezvoltat împreună cu echipa de WorldSBK și oferă performanțe optime.
Date tehnice BMW M 1000 RR
Motor 999cm3 , 4 cilindri in linie,BMW ShiftCam, racit cu lichid,
Alezaj 80/49.7mm
Putere kW/CP 156/212 @rpm 14,500
Cuplu 113Nm@rpm 11,000
Furca USD 45 mm, spring preload, rebound and compression stage adjustable
Amortizor spate, spring preload, rebound and compression stage adjustable
Cursa suspensii, fata/spate 120/118mm
Frane fata M twin disc brake, with floating mount,
Ø 320 mm, radial four-piston fixed callipers
Frane sapte Single disc brake, Ø 220 mm, two-piston fixed calliper
ABS BMW Motorrad Race ABS Pro (partial integral)
Traction control BMW Motorrad DTC
Roti standard: M carbon
Fata 3.50 x 17″ 120/70 ZR17
Spate 6.00 x 17″ 200/55 ZR17
Lungime 2,073mm
Latime totala cu tot cu oglinzi 848mm
Ampatament 1,457mm
Inaltime sa 832mm
Greutate la plin: 192Kg
Capacitate rezervor l 16.5
Consum (WMTC) l/100 km 6.5
CO2 g/km 151
Acceleratie 0–100 km/h s 3.1
Viteza Maxima km/h 306