[motoȘtiri] BMW Motorrad au prezentat noul R12 G/S

După ce au tatonat terenul cu niște fotografii spion „scăpate” pe net vara trecută, BMW Motorrad au prezentat astăzi în mod oficial, noul R12 G/S.
„Cu noul BMW R 12 G/S, BMW Motorrad oferă un enduro clasic pentru distracția off-road pură. Abrevierea împrumutată de la legendara R 80 G/S înseamnă „Gelände / Straße” (Off-road/Strada) și semnalează că noul membru al familiei BMW R 12 se descurca la fel de bine in ambele scenarii” a declarat Markus Lederer, șeful seriei Boxer.
Abia în 1980, BMW Motorrad a introdus conceptul de enduro cu motor boxer în producția de serie. S-a născut BMW R 80 G/S. O motocicleta off-road de serie, care nu a mai fost văzută până acum. Binecuvântat cu expertiza off-road, abilități de touring și calități dinamice pe șosea în egală măsură. Pe scurt: abrevierea G/S („Gelände / Straße” care înseamnă off-road / stradă) a rezumat perfect calitățile generale ale noii motociclete.
Noul BMW R 12 G/S surprinde cu pricepere spiritul off-road cu un motor boxer în stilul R 80 G/S în ceea ce privește designul și îl transferă perfect în zilele noastre cu ajutorul tehnologiei moderne. Cu o cursă lungă a suspensiei, roți cu spițe încrucișate și un carenaj mic și compact pentru cockpit.
Noul BMW R 12 G/S vine cu o sa individuală plată ca standard (înălțimea sei standard cu roata spate de 17″: 860 mm / înălțimea seii în pachetul Enduro Pro cu roată spate de 18″: 875 mm). Plată și dreaptă, este ideală pentru enduro – chiar și în poziție în picioare. Pachetul opțional Pillion include o sa pentru două persoane.
Versiunea de bază a noului BMW R 12 G/S este echipată cu un sistem de suport pentru picioare conceput în primul rând pentru utilizarea pe șosea, dar potrivită și pentru utilizarea off-road datorită profilului său zimțat. Ca parte a „Enduro Package Pro”, R 12 G/S este echipat cu un sistem de suport pentru picioare enduro care, datorită zonei de contact lărgite a corpului suportului pentru picioare în combinație cu trei rânduri de vârfuri, oferă o aderență optimă pentru enduro.
Un motor boxer puternic, cu o putere și cuplu superioare și un sistem de evacuare cu un singur flux.
Încă de la lansarea primei motociclete BMW – R 32 – în 1923, motoarele boxer BMW Motorrad au fost sinonime cu un design inconfundabil, original și autentic, o curbă completă a cuplului și un caracter sonor unic. Același lucru este valabil și pentru noul BMW R 12 G/S. Motorul boxer răcit cu aer/ulei cu alezaj de 101 mm, cursă de 73 mm, capacitate de 1.170 cmc de la numeroase modele de motociclete BMW, furnizează 80 kW (109 CP) la 7.000 rpm și un cuplu maxim de 115 Nm la 6.500 rpm. Sistemul de evacuare din stânga cu amortizor de zgomot spate montat înalt îndeplinește cerințele unui enduro clasic.
Noul BMW R 12 G/S are deja modurile de condus „Ploaie”, „Drum” și „Enduro” ca standard. Noul R 12 G/S vine și cu controlul dinamic al tracțiunii (DTC) ca standard, care asigură un nivel ridicat de siguranță la deplasare la accelerare. Pentru utilizarea off-road, DTC poate fi dezactivat complet pe noul BMW R 12 G/S. În plus, 12 G/S este echipat standard cu controlul cuplului de rezistență al motorului (MSR).
Shift Assistant Pro, disponibil ca echipament opțional din fabrică pentru noul BMW R 12 G/S, permite schimbarea vitezei fără ambreiaj în aproape toate gamele de sarcină și viteză. Oferă performanțe dinamice și confort sporite în comparație cu schimbarea manuală, cu timpi de schimbare extrem de scurti care permit accelerarea cu întreruperea minimă a puterii de tracțiune.
• Design enduro clasic, purist.
• Motor boxer original cu doi cilindri, răcit cu aer/ulei, cu 80 kW (109 CP) la 7.000 rpm și 115 Nm la 6.500 rpm.
• Sistem de evacuare cu un singur flux pe partea stângă cu amortizor de zgomot spate montat înalt și țeavă de evacuare conică.
• Cadru spațial tubular dintr-o singură bucată, cu secțiunea capului de direcție ridicată și poziționată înainte. Cadru din spate înșurubat.
• Furcă telescopică inversată complet reglabilă în față și braț oscilant Paralever cu amortizor spate înclinat, complet reglabil, cu amortizare revizuită în funcție de cursă.

• Roată față de 21 inchi și roată spate de 17 inchi standard. Roată din spate de 18 inchi ca parte a echipamentului opțional „Enduro Package Pro”.
• Etriere flotante cu 2 pistoane montate axial, conducte de frână flexibile din oțel și discuri de frână de 310 mm.
• BMW Motorrad ABS Pro pentru frânare sigură chiar și atunci când vă aplecați în viraje.
• Modurile de rulare „Ploaie”, „Drum” și „Enduro” sunt standard. Modul de conducere suplimentar „Enduro Pro” disponibil ca echipament opțional.
• DTC (Dynamic Traction Control) și controlul cuplului de rezistență al motorului (MSR) ca standard.
• Panou clasic de instrumente rotund și priză de 12 V. Afișaj digital disponibil ca echipament opțional din fabrică.
• Unități de iluminare LED puternice în standard și adaptive „Headlight Pro” ca echipament opțional din fabrică.
• Keyless Ride pentru activarea comodă a funcțiilor de blocare prin radio, în mod standard.
• Trei culori atractive pentru un aspect elegant.
• Gamă personalizată de echipamente opționale de personalizare franco fabrică, disponibile prin gama de accesorii originale BMW Motorrad de calitate premium.
Specificații Tehnice – BMW R 12 G/S | |
---|---|
Motor | Specificații |
Cilindree (cc) | 1.170 |
Alezaj/Cursă (mm) | 101 x 73 |
Putere (kW/cp) | 80/109 |
Cuplu (Nm) | 115 |
Compresie | 12 |
Carburant | Benzen premium (95 RON) |
Sistem Electric | Specificații |
Generator (W) | 660 |
Baterie (V/Ah) | 12/12 (fără întreținere) |
Far | LED |
Lampă spate | LED |
Transmisie | Specificații |
Ambreiaj | Ambreiaj uscat, acționat hidraulic |
Cutie de viteze | Cutie de viteze cu 6 trepte, cu schimbare prin gheare |
Șasiu | Specificații |
Cadru | Cadru tubular din oțel |
Suspensie față | Furci telescopice USD (Ø 45 mm) |
Suspensie spate | Basculă Paralever din aluminiu |
Frâne | Specificații |
Frâne față | Disc dublu, Ø 310 mm |
Frâne spate | Disc simplu, Ø 265 mm |
Roți & Anvelope | Specificații |
Roată față | 2.15 x 21″ |
Roată spate | 4.00 x 17″ / 4.00 x 18″ (Pachet Enduro Pro) |
Dimensiuni & Greutăți | Specificații |
Lungime totală (mm) | 2.200 |
Lățime totală (mm) | 830 |
Înălțime șa (mm) | 860 / 875 (Pachet Enduro Pro) |
Capacitate rezervor (l) | 15.5 |
Greutate la plin (Kg) | 229 |
Performanță | Specificații |
Consum combustibil (l/100 km) | 5.1 |
Emisii CO2 (g/km) | 119 |
Accelerație (0-100 km/h) | 4.1 s |
Viteză maximă (km/h) | >200 |