motoȘtiri: BMW R1300GS 2024 – Cât costă în România și ce primești de banii aceștia ?

Deși doar ce a fost prezentat online, pe site-ul celor de la BMW Motorrad România, puteți deja să vă configurați noul R1300GS după propriul gust. Prețul de pornire pentru varianta de baza este de 18.600 €*, dar cu un asterix acolo care ne spune „*Pentru motocicleta nouă comandată și achiziționată din stocurile existente între 15 ianuarie și 31 martie. Ofertă valabilă la toți dealerii BMW Motorrad participanți, doar pentru clienți individuali, nu se poate combina cu alte operațiuni comerciale în aceeași perioadă. Pentru mai multe informații despre ofertă și despre modelele eligibile, vă rugăm să contactați dealerul dumneavoastră BMW Motorrad. Lista cu dealerii participanți BMW Motorrad este disponibilă și pe website.”
Practic diferenta fata de vechea generatie R1250GS este de 800EUR, R1250GS putand in continuare fi achizitionate pentru pretul de pornire de 17.800EUR.

Ce primești în plus sau diferit față de R1250GS ?
Capacitatea motorului a crescut la 1300cc și odată cu asta și puterea dezvoltată care este acum 145cp (de la 136CP), cât și cuplu (149Nm vs 143Nm).
Noul motor este cel mai puternic propulsor GS de până acum, cu o cursă cu 3mm mai lungă și alezaj cu 4mm mai mare, ce fac capacitatea sa creasca cu 46cc pana la 1300cc. În plus, raportul de compresie este mărit la 13,3:1 față de 12,5:1. Sistemul dual ShiftCam este folosit in continuare, cu diametrul supapelor de admisie crescând cu 4mm la 44mm, iar supapele de evacuare trecând de la 34mm la 35,6mm. Rezultatul este o creștere a puterii maxime cu nouă cai putere, ajungând la 145 de cai putere la 7750 rpm. Răcirea rămâne o combinație de lichid și aer, iar motorul de 1300cc este cu 6.5kg mai ușor decât cel de 1250cc.

Cei de la BMW au facut schimbari si la cutia de viteze, in loc să fie în spatele motorului, cutia de viteze cu șase trepte este acum sub acesta. Cu arborele de transmisie mai scurt, greutatea ansamblului scade cu aproape 2Kg. Un ambreiaj cu plăci umede este asistat de o funcție de alunecare și acționare hidraulică. Puterea este transmisă către arborele de transmisie prin două roți dințate, cu un amortizor de vibrații integrat în una dintre roțile dințate. Quickshifterul este optional.

Noul cadru este din oțel cu un subcardu din aluminiu turnat. Noul subcadru adaugă rezistență șasiului și poate fi înlocuită în cazul în care este deteriorat într-un accident. Partea din spate a noului GS este mult mai subțire, creand o înfățișare mai supla.
Sistemul de suspensie frontală Evo Telelever este un design cu totul nou. Designul Telelever continuă să evolueze, această ultimă iterație combină caracteristicile a două variante anterioare. Ghidonul este izolat de suspensie printr-un ansamblu complex de rulmenți, astfel încât pilotul nu simte înclinarea inherentă care apare pe măsură ce Telelever parcurge cei 190mm de cursă a suspensiei fata. În plus, flexibilitatea este integrată în acest sistem natural rigid pentru a reduce oboseala pilotului. Cu toate acestea, potrivit BMW, direcția se simte natural și prezintă un nivel ridicat de precizie.

BMW R 1300 GS din 2024 are, de asemenea, o nouă suspensie spate „Evo Paralever”. Bascula este mai lunga și mai rigida decât versiunea anterioară, deși cursa rămâne neschimbată la 200mm. De asemenea, rulmentul noii bascule este plasat în afara axului de rotație al articulației.
Suspensia semi-activă nouă, opțională, include ajustări continue ale amortizorului și ale furcii. Computerul ia în considerare condițiile și modul de condus selectat de către pilot pentru a optimiza acțiunea suspensiei.

Înălțimea adaptivă a șeii este o opțiune suplimentară. Acest sistem reduce înălțimea șeii cu 30mm la 820mm atunci când motocicleta este oprita sau se deplasează încet. Conform BMW, înălțimea se modifică rapid, și pilotul este puțin probabil să detecteze mișcarea. Pilotul are, de asemenea, opțiunea de a regla suspensia în poziția joasă sau în poziția înaltă.
O altă opțiune de suspensie este suspensia Sport. Aceasta adaugă 20mm de cursa mai fermă la ambele capete și este proiectată pentru cei mai agresivi motocicliști care se aventureaza în afara drumurilor pavate.

Noul GS oferă acces la un nou pachet opțional de electronice bazat pe radar, denumit Riding Assistant. Riding Assistant include Cruise Control Adaptiv, Avertisment pentru Schimbarea Benzi, și Avertisment pentru Coliziunea din Față. Cruise controlul utilizează radarul pentru a monitoriza vehiculele din fața GS și ajustează viteza corespunzător. Avertismentul pentru schimbarea benzii îi informează pe motocicliști printr-o lumină în oglinda retrovizoare dacă banda pe care se mută este ocupată. Avertismentul pentru coliziunea din față activează frânarea automat pentru a evita o coliziune cu vehiculul din față.
Sistemul de franare este complet nou, discurile din față au un diametru cu 5mm mai mare, măsurând acum 310mm. Noi etriere cu patru pistoane sunt montate radial. Pe spate diametrul disculuieste mai mare cu 9mm. Frânarea este complet interconectată – frânarea față și frânarea spate sunt aplicate atunci când acționați maneta de frână sau pedala de frână. De asemenea, când acționați frânele, accelerația se închide automat, iar frânarea prin compresie a motorului este redusă. Sistemul ABS este optimizat pentru fiecare mod de conducere.

În afară de cele descrise mai sus, noul R1300GS vine cu o serie de dotări standard, ce în trecut erau opționale, ca:
👉 Full Integral ABS Pro
👉 4 moduri de mers , inclusiv Enduro
👉 Engine Drag Torque Control (MSR), Dynamic Brake Assist (DBC) and Hill Start Control (HSC)
👉 Dynamic Traction Control DTC
👉 matrix LED headlamp
👉 Hand guarduri cu semnalizari integrate
👉 Baterie Lithium-ion cu Battery Guard (service function via BMW Motorrad APP)
👉 Dynamic Cruise Control (DCC) with brake function
👉 RDC
👉 Keyless Ride
👉 Manșoane încălzite

La nivel de culori/echipări există 3 variante în afară de cea standard : Triple Black, Trophy și Option 719 Tramuntana


Pe site-ul celor de la BMW Motorrad România gasiti deja toate detaliile despre noul R1300GS 2024 si de asemenea puteți deja să vă jucați cu Configuratorul pentru a vă crea si comanda propria variantă.

Lasă un răspuns

Please disable your adblocker or whitelist this site!