iunie 13, 2024

[motoȘtiri] BMW R1300GS urcă pe cel mai înalt vulcan activ din lume echipat cu Metzeler Karoo 4

BMW Motorrad și Metzeler urcă pe cel mai înalt vulcan activ din lume cu modelele de serie BMW R 1300 GS.
La doar două luni și jumătate după premiera sa mondială, noul BMW R1300GS își dovedește remarcabila expertiză în off-road și robustețea sa unică. Între 6 și 7 decembrie 2023, pornind de la nivelul mării pe Nevado Ojos del Salado – la 6.893 de metri cel mai înalt vulcan activ din lume – o flotă de modele BMW R 1300 GS complet echipate a reușit să atingă o altitudine de peste 6.000 de metri în mai puțin de 24 de ore. Ascensiunea, foarte dificilă pentru motociclete, rideri și anvelope, culminează în notoriul „Rock Channel” pe flancul nordic al Nevado Ojos del Salado, unde expediția a urcat la 6.006 metri în doar 19 ore și 22 de minute pentru a atinge o altitudine maximă de 6.027 de metri.

Peisajul pentru expediție, care reprezintă o provocare extremă pentru om și mașină, este Circuito de los Seis Miles în Deșertul Atacama din Chile, cel mai înalt lanț de vulcani activi din lume, la care aparține Nevado Ojos del Salado. Cele patru modele standard BMW R 1300 GS au pornit pe 6 decembrie la ora locală 15:00 din Bahia Inglesa, un oraș în apropiere de portul Caldera de pe coasta Oceanului Pacific în regiunea Atacama, pentru a urca pe Nevado Ojos Del Salado.

Echipa internațională de rideri.
Destinația a fost în cele din urmă atinsă pe 7 decembrie la ora locală 10:22. Echipate cu anvelopele Metzeler Karoo 4, modelele BMW R 1300 GS au pornit de la nivelul mării de la coasta Oceanului Pacific, urmate de ascensiune prin Deșertul Atacama către Circuito de los Seis Miles și, în cele din urmă, către versanții Nevado Ojos del Salado, la granița dintre Argentina și Chile. La ghidonul modelelor BMW R 1300 GS au fost Christof Lischka, Manager de Dezvoltare BMW Motorrad, Salvatore Pennisi, Director de Testare și Tehnic Metzeler, Michele Pradelli, Campion Italian de Enduro Extrem și tester pentru revista italiană InMoto, și Karsten Schwers, tester și jurnalist pentru revista germană MOTORRAD.

O altă caracteristică unică a acestei expediții a fost decizia de a o efectua cu motociclete standard și anvelope standard. De asemenea, trebuie menționat că acest rezultat a fost obținut cu anvelope de 19″ în față și 17″ în spate, evidențiind o nouă dimensiune în lumea motociclismului de aventură.

Christof Lischka: „Cu această călătorie extremă la peste 6.000 de metri, noul BMW R 1300 GS a arătat ce poate face și pentru ce a fost făcut. Stăpânește condusul off-road și aventuros, precum și un ritm sportiv pe asfalt și tururi lungi. Chiar și în configurația standard cu anvelope off-road. A fost important pentru noi să evidențiem încă o dată aceste competențe de bază ale noului GS cu această expediție.”

BMW R1300GS standard cu anvelope off-road.
Noul BMW R 1300 GS este echipat cu anvelope Metzeler Tourance Next 2 ca echipament original din fabrică. Pentru utilizarea dedicată off-road, anvelopele Metzeler Karoo 4 sunt disponibile opțional și au fost folosite în această expediție. Cu anvelopele Metzeler Karoo 4, BMW R1300GS oferă caracteristici de conducere îmbunătățite atât în off-road, cât și în tururile de aventură. Anvelopele polivalente oferă tracțiune exemplară în off-road și pot fi folosite pe tot felul de terenuri, de la trasee nisipoase sau deșertice până la noroaiele cele mai adânci. Ele funcționează perfect și pe drumuri, și în off-road, alături de sistemele avansate de asistență pentru conducătorii noii BMW R 1300 GS.

O provocare pentru om și mașină.
Urcarea pe Nevado Ojos del Salado reprezintă o provocare extremă atât pentru om, cât și pentru motociclete. Participanții la expediție trebuie să depună efort fizic și mental considerabil. Până la urmă, ascensiunea trebuie să fie finalizată în mai puțin de 24 de ore. În plus, participanții ajung într-un mediu situat la peste 5.000 de metri altitudine, extrem de ostil pentru oameni. Temperaturile sunt foarte scăzute – în jur de -10 °C ziua și -20 °C noaptea – iar conținutul de oxigen este redus.

Pregătirea pe termen lung și aclimatizarea prealabilă la regiune sunt, prin urmare, esențiale. În zilele anterioare expediției, au fost înființate mai multe tabere de bază la diferite altitudini, iar o simulare a fost efectuată pe Muntele Etna din Sicilia, cel mai înalt vulcan activ din Europa. Teste medicale specifice și verificări la Universitatea din Enna, în cooperare cu autoritățile sanitare ale provinciei Enna, au făcut, de asemenea, parte din pregătirea participanților la expediție.

La peste 5.000 de metri deasupra nivelului mării, frigul și scăderea presiunii aerului pun cerințe deosebit de mari asupra controlului electronic al amestecului aer-combustibil al motorului Boxer, dar și asupra tuturor celorlalte componente ale noii BMW R 1300 GS. Șasiul și anvelopele sunt, de asemenea, supuse testului de teren variat, cu trasee pietroase, drumuri neasfaltate, zone nesfârșite cu nisip și uneori chiar gheață și zăpadă.

„Mă bucur că am putut accepta această provocare cu noul R 1300 GS și am reușit să o ducem la bun sfârșit. În astfel de călătorii aventuroase, noul GS a demonstrat deja remarcabila sa expertiză off-road în configurația standard și a arătat ce poate face în situații extreme,” concluzionează Christof Lischka.

Lasă un răspuns

Please disable your adblocker or whitelist this site!