octombrie 4, 2022

[motoȘtiri] Cei de la Suzuki pregătesc pentru 2023 un înlocuitor al V-Strom-ului 650

A trecut ceva vreme de cand cei de la Suzuki au prezentat o motocicletă cu totul nouă . Și numai bine că niște poze surprinse pe faimosul pas Stelvio din Italia, ne arată că este posibil să vedem ceva complet diferit de la Suzuki în viitorul apropiat sub forma unui nou V-Strom de cilindree medie. Pozele au fost realizate de către fotograful local Kanyarfoto, care de obicei face poze turiștilor moto ce vin să viziteze pasul Stelvio pe două roți.
Acum de ce ar scoate cineva la test un prototip camuflat fix pe pasul Stelvio vara…decât dacă nu ar dori ca lumea să știe că se lucrează la o astfel de motocicletă. Și cum V-Stromul 650 are un fan base impresionant, ce a crescut constant din 2004 de când a apărut primul model, e clar că niște fotografii „întâmplătoare” a ceea ce pare înlocuitorul său pe unul dintre cele mai aglomerate pasuri montane din Alpi, o să facă multă lume să vorbească până la lansarea oficială.
Singura „problemă” este că noul propulsor nu va mai fi cu cilindrii în V, ci va merge pe drumul bătut deja de Yamaha, Honda și Aprilia, 2 cilindri paraleli cu bielele defazate la 270 de grade, ceea ce poate ar cere o schimbare a numele de la V-Strom la P-Strom…

Dacă în trecut, V-Stromul se simțea mai confortabil să concureze cu motociclete orientate mai mult pentru stradă ca Versys 650 sau F750GS, în ultimii ani piața moto s-a îndreptat mai mult spre zona de adventure în afară asfaltului, modele ca Yamaha Tenere 700 și Aprilia Tuareg având vânzări importante, și fix aici vrea să intre în luptă și viitorul V-Strom 700. Așa că în toamnă ne așteptăm la cel puțin încă o opțiune pentru acest segment, alături de noua Honda Transalp 750.

Schimbarea majoră pentru noul V-Strom este propulsorul care din poze pare să nu mai fie un propulsor cu cilindri în V și care se așteaptă să fie de 700cc. Încă din 2013 Suzuki lucrează la un nou motor cu 2 cilindri paraleli, este adevărat însă că inițial au fost prezentate niște schițe cu un motor turbo de 588cc, apoi în 2015, la salonul moto de la Tokio, acest motor a luat forma unui motor de 700cc încă turbo, avand nume de cod XE7, iar în anii ce au urmat au fost înregistrate mai multe brevete atât pentru versiunea turbo cât și cea cu aspirație normală ale acestui motor de 700cc, care la momentul acesta putem doar sa speculam ca va fi folosit pe nou V-Strom…si posibil sa-l vedem si pe un nou „SV700”
Cel mai interesant aspect pe care îl sesizăm din fotografiile spion sunt roțile de 21″/18″, ceea ce indică caracterul orientat către off-road. Având în vedere că versiunea curentă se vinde atât într-o varianta standard, cât și una XT, este interesant să vedem dacă nu cumva această motocicletă de test este varianta XT.
Vizual, prototipul aduce cu modelul mai mare 1050, având o aripa față mare ce pleacă direct de sub far, care este acum patratos.
Din pozele „spion” se mai pot observă niște frâne ce par similare cu cele existente pe modelul actual, care știm cât de „eficiente” sunt (vedeți aici test-ride-ul nostru cu V-Strom 650).
Cert este că în curând vom ști răspunsul tuturor acestor incertitudini și mai mult ca sigur vom vedea motocicleta în varianta finală la salonul moto de la Milano, EICMA 2022.

Lasă un răspuns