mai 17, 2022

motoȘtiri : Honda Hawk 11 prezentată la Salonul Moto de la Osaka

Zilele trecute la Salonul Moto de la Osaka, Honda a prezentat pentru prima oară noul model numit Hawk 11 și destinat,deocamdată, doar pieței japoneze (se așteaptă să fie disponibil în Japonia din toamna lui 2022).
Motocicleta este un cafe racer modern, dezvoltat în jurul propulsorului în doi cilindri de 1084cc folosit deja de Honda pe Africa Twin, Rebel 1100 și, mai nou, NT1100. Însă asemănările cu aceste modele nu se opresc doar aici, dacă ne uităm cu atenție vom recunoaște același cadru de pe Africa Twin, aceeași bascula, roți și suspensii de pe NT1100 și același far, stop și bord de pe Rebelul de 1100. De semnalizări n-are rost să mai zic, acestea fiind aceleași pe toate cele 3 modele menționate. Totuși distingem o cursa mai scurtă a jurcii și o dispunere diferită, cu un unghi de prindere mai ascuțit,ceea ce ne face să ne așteptăm ca ampatamentul să fie mai mic decât în cazul NT-ului 1100. Totuși remarcăm oglinzile care sunt prinse într-un mod inedit. Personal mi-ar fi plăcut să văd și semnalizările montate pe spatele acestor oglinzi, în acest mod ar fi fost cu totul ceva spectaculos.
Dacă stăm să ne gândim un pic că acest motor de 1084cc cu doi cilindri în linie a fost conceput de prima oară ca să semene, atât ca sunet cât și ca senzații și comportament cu un motor în V, eu cred că este mult mai potrivit pentru această abordare, decât ar fi fost de exemplu motorul de 4 cilindri în linie de pe CB1000R.

 


Deocamdată nu au fost prezentate specificațiile tehnice, însă fiind vorba de același propulsor, împachetat într-un cafe-racer, ne așteptăm la o putere tot în jurul a 100cp – 105cp, poate eventual cu o curba de putere mutata spre zona turatiilor ridicate. Știm în schimb că va veni cu 3 moduri de mers la fel ca Rebelul 1100, adică Rain, Road și Sport și încă două moduri customizabile, unde se pot alege diferite nivele ale puterii motorului, intervenției ABS-ului și al Traction Controlului, cât și a frânei de motor. Și mai știm că în prezentarea pentru Japonia s-a specificat faptul că vine cu o cutie manuală cu 6 trepte de viteză, nefiind specifiact nimic despre posibilitatea de a fi echipată cu DCT. Probabil că cei de la Honda au zis că un DCT pus pe un cafe-racer s-ar potrivi fix ca nuca în perete…

Reacțiile din mediul online sunt împărțite, unii fiind supărați de canibalizarea platformei 1100 și folosirea a cât mai multe elemente de pe alte modele. Cumva asta ar pierde din farmecul și reducand specificitatea/unicitate acestul model, ceea ce este just într-o oarecare măsură. Zic într-o oarecare măsură, pentru că trebuie să fim realiști, să ne uităm în jur și să înțelegem că tocmai folosirea comună a cât mai multe piese face posibilă apariția acestei motociclete. Honda a reușit astfel să-și împartă efortul comun de R&D pentru 4 linii de producție diferite, reducând astfel costurile.
Practic această motocicletă nu ar fi putut să apară niciodată fără existența Africii Twin, nu ar fi fost nicio justificare economică dacă aceste costuri de dezvoltare nu ar fi fost împărțite cu alte modele, deși dacă ne uităm un pic în urmă, vedem că încă din 2019, când au prezentat la EICMA conceptul CB4 Interceptor, cei de la Honda se gândeau să abordeze această nișă. Desigur în cazul de față, de la concept la realitate s-au pierdut câteva elemente spectaculoase, dar care tocmai ar fi crescut prețul de producție al motocicletei destul de mult. Chiar dacă este un segment în creștere și vedem mai mulți producători cu modele similare (Triumph SpeedTriple RR, MV Agusta SuperVeloce, BMW RnineT Racer), piața pentru acest gen de motocicletă, la nivel global, este foarte mică și nu ar fi justificat din punct de vedere economic producția unor solutii tehnice complet noi de la zero.
Mai multe detalii urmează să fie dezvăluite de Honda la Salonul Moto de la Tokio, care va avea loc în perioada 25-27 Martie 2022.

Lasă un răspuns