[motoȘtiri] Honda Racing Corporation (HRC) a anunțat că un număr limitat de modele CRF450RX Rally vor fi disponibile spre vânzare pentru utilizare în competiție

Echipa HRC a revenit anul acesta la Raliul Dakar cu cea mai recentă versiune a motocicletei de raliu câștigătoare în 2024. Începuturile dezvoltării acestei motociclete le găsim tocmai in 2013, când participarea echipei HRC cu prototipul bazat pe modelul enduro de competiție , a generat informații valoroase despre domenii cheie precum puterea motorului, performanța aerodinamică, durabilitatea și cerințele de întreținere, care au fost folosite ca bază pentru proiectarea noului CRF450 RALLY. Apoi pentru 2015, motocicleta de raliu a fost actualizată cu câteva completări tehnologice noi, menținând sistemul de injecție de combustibil PGM-FI care s-a dovedit eficient chiar și în condiții severe de mediu și foarte variabile așa cum există la Dakar. Acest proces de dezvoltare a culminat cu revenirea pe cea mai înaltă treaptă a podiumului de la Dakar cu: Ricky Brabec în 2020, Kevin Benavides în 2021 și Ricky Brabec din nou în 2024. Mai jos găsiți detalii despre motocicleta folosită de rideri oficiali HRC la Dakar, de unde se inspiră motocicleta anunțată ce va fi disponibilă pentru piloții privați în curând.
În ciuda acestor succese și a creșterii popularității echipei Honda Monster Energy Racing, Honda nu a venit până acum cu o versiune comercială, ce ar putea fi cumpărată de piloții privați ce vor să participe la Dakar sau alte curse de rally raid.
Dar iată că la începutul acestui an, in plin Dakar, cei de la Honda Racing Corporation (HRC) au anunțat disponibilitate unui model CRF450RX Rally, în număr limitat (50 de unități), ce va fi pus în vânzare pentru utilizare în competiții pentru pilotii privati.
Motocicletele clienților vor fi foarte apropiate de cele ale riderilor de fabrică conduse de Ricky Brabec, Adrien Van Beveren și restul (vedeti aici echipa cu care Honda ataca Dakar 2025 anul acesta), fiind disponibile prin divizia europeană Honda cu sediul în Italia, RedMoto (echipa din spatele lui Steve Holcombe în Campionatul Mondial de EnduroGP), la un preț orientativ de 35-40.000 EUR (în funcție de țara de livrare).
Mulți zic că era timpul, după ce echipa oficială HRC Monster Energy a devenit forța dominantă în ultimii ani la Dakar. Desigur, există o bază puternică de rideri ce doresc să urce pe motocicleta Honda la curse și singura surpriză pentru noi este că Honda nu a scos o motocicletă de serie până acum. Având în vedere succesul și dominația aproape totală a motocicletei replică KTM 450 Rally, ca „go-to” în padockurile din întreaga lume, cererea există cu siguranță. La ediția din aceast an, sunt prezente peste 90 de motociclete KTM (inlcuzand și motocicletele GasGas sau Husqvarna ce împărtășesc aceeași bază tehnică), practic 70% din parcul moto este dominat de KTM.
Ei bine, poți acum, sau cel puțin imediat ce Honda anunță când CRF450RX Rally (a nu fi confundat cu modelul CRF450RX enduro) este disponibil pentru clienți. Câțiva „norocoși” participă deja la Raliul Dakar din 2025 folosind aceasta motocicleta, inclusiv concurentul la Raliul 2, Romain Dumontier, cât și echipa italiană RS Moto Honda, care îi au la start pe americanii Jacob Argubright și Paulo Lucci (amândoi în imagine).
+ Caracteristici Honda CRF450RX Rally:
Transmisie cu 6 trepte bazată pe CRF450RX pentru a asigura viteza maximă necesară pentru conducerea în raliu.
Turn de raliu pentru amplasarea optimă a echipamentului de navigație, menținând în același timp vizibilitatea spațiului pentru picioare pe partea din față a vehiculului.
Rezervor și scaun de raliu integrate în exterior care nu interferează cu activitatea pilotului și ajută la reducerea oboselii pilotului în timpul raidurilor lungi de raliu.
Sisteme de admisie și evacuare care contribuie la creșterea puterii de ieșire.
Filtru de aer cu cutie electrică integrată pentru a preveni contaminarea în condiții extreme.
Cadru dur, braț basculant și alte comenzi bazate pe CRF pentru utilizare în raliuri.
Sistemul de suspensie se bazează pe CRF, dar este special configurat pentru utilizarea în raliuri.
Gărzi pentru protejarea părților funcționale importante.
+ Motor
Un singur cilindru, 450cc, răcit cu lichid, în patru timpi (SOHC/UNI-CAM).
Cutie de viteze cu 6 trepte.
Răcit cu lichid.
Demaror electric.
+ Șasiu
Cadru din aluminiu cu tub dublu.
Capacitate rezervor (aprox.) 36 L.
2 rezervoare frontale cu pompa (22L).
1 rezervor spate cu pompa (14L).
Diametru disc frana fata 300 mm.
Diametru disc frana spate 240 mm.
Designul cadrului secundar din spate este un rezervor de plastic autoportant.