motoȘtiri: Kawasaki Ninja 7 Hybrid anunțată pentru primăvară lui 2024

Motocicletă de 450cc cu accelerația unei sportive de un litru…asta promit cei de la Kawasaki cu prima lor motocicletă „strong hibrid”.
Inima acestei motociclete este un motor de 451cc cu doi cilindri paraleli, ce dezvolta 58cp(nimic spectaculos până acum)…combinat cu un motor electric ce dezvoltă 9kW, plasat imediat în spatele motorului termic, și o baterie de 48V litiu-ion cu o capacitate de 1.4kWh, plasată sub șaua motocicletei. Împreună acest ansamblu ar dezvoltă o putere de aproximativ 70cp, similar unei Yamaha R7 sau MT-07. De altfel, această motocicletă se vrea o motocicletă sport de clasa medie, practic un rival pentru Yamaha R7 și Aprilia RS660.
Doar că cei de la Kawasaki ne promit o accelerație similară cu cea a unei motociclete de 1000cc, mulțumită cuplului instant (60.4Nm la doar 2,800rpm) furnizat de motorul electric în modul Sport-Hybrid cu e-Boost activat. Și toate astea cu un consum mediu de 4L/100Km, ceea ce înseamnă că la un plin de 17L, cât are rezervorul motocicletei, autonomia ar trebui să fie undeva în jur de 400Km.
Dar această autonomie poate crește dacă este folosit modul Eco-Hybrid, ce limitează viteza de rulare și oprește motorul la semafor. În plus, există și un mod EV, în care motocicleta folosește exclusiv motorul electric, ce poate fi folosit la viteze reduse atunci când te deplasezi în cartier și nu vrei să deranjezi vecinii sau la manevre de parcare. Fiind o motorizare hibridă, bateria motorului electric este încărcată de motorul termic în timpul utilizării acestuia.
Apropos de parcare, există și un „walk mode” ce permite manevrarea motocicletei la viteza mersului uman atât în față cât și în spate, prin rotirea mansonului de accelerație în față și în spate.

Toate aceste moduri de mers, ne mai întâlnite pe motocicletele convenționale, sunt posibile prin intermediul unei cutii de viteze electronice complet noi ce face posibilă ca schimbarea treptelor să se facă automat sau manual prin intermediul a două butoane amplasate în partea stângă a ghidonului, similare cu cele de la DCT-ul celor de la Honda.

Si desi tot ce v-am prezentat pana acum, pare impresionant, faptul ca cei de la Kawasaki nu au mentionat greutatea la plin…ma face sa cred ca ar trebui sa-mi retin entuziasmul, intrucat in viata, deobicei, tot ce suna prea bun sa fie adevarat ( acceleratie de sportiva de 1000cc si consum de scuter) de cele mai multe ori sfarseste a fi o dezamagire.

Insa dupa primele date prezentate, recunosc ca m-a facut cel putin curios sa vad cum se simte prima motocicleta hibrida ce va intra in productia de masa, desi pretul inca nu a fost cominicat, se asteapta ca incepand din Aprilie sa fie disponibila la dealerii din USA si UK.