[motoȘtiri][Specificații Tehnice] Lansare Aprilia Tuono V4 și Tuono V4 Factory 2021
Familia de motociclete Tuono V4 este alcătuită din două modele distincte V4 si Factory. Tuono reprezintă o motocicleta de excepție, moștenitoare al unei dinastii de motociclete naked, apreciată de critici drept cea mai eficientă și mai rapidă motocicleta din segmentul său. De la lansarea primei generatii, familia TUONO se remarcă prin poziționarea sa unică, oferind un pachet dinamic derivat din modelele RS. Aceasta mostenire garantează produselor TUONO un sentiment sportiv incontestabil, care aduce reputația modelului în topul listei de dorințe a oricărui motociclist.
Noul TUONO V4 oferă o experiență reînnoită și îmbunătățită datorită intregului pachet actualizat.
Nouă generație Tuono V4 vine cu o diferențiere bine definită între varianta standard, orientată pentru uz stradal și varianta Factory, mai agresivă, orientată spre circuit, diferențiere ce se resimte și în preț : €15.800 (TVA inclus) – Tuono V4 , respectiv €17.850 (TVA inclus) Tuono V4 Factory
Tuono V4
Capacitate totală a motorului: 1077 cc
Puterea maximă la arborele cotit: 175 CP (129 kW) la 11.000 rpm
Cuplu maxim la arborele cotit: 121 Nm la 9.000 rpm
Ambreiaj: Ambreiaj umed multiplu cu sistem de alunecare
Transmisie principală: pinioane și cuplaj flexibil integrat, raport de transmisie: 73/44 (1.659)
Transmisie secundară: Lanț: Raport de acționare: 42/15 (2.8)
Managementul tracțiunii: Sistemul APRC (Aprilia Performance Ride Control), care include controlul tracțiunii (ATC), controlul roților (AWC), controlul de lansare (ALC), controlul vitezei (ACC) și limitatorul de viteză (APL), toate pot fi configurate si dezactivate independent.
Tuono V4: Platforna Inertiala pe 6 Axe
– ATC: controlul de tracțiune Aprilia, reglabil în mers (fără a fi necesară eliberarea accelerației),cu 8 setări, datorită unui joystick foarte practic, are o logică de operare precisă și de înaltă performanță.
– AWC: ApriliaWheelie Control, sistemul de control wheelie care poate fi ajustat la 3 niveluri, are strategii de operare extrem de precise. Controlul roților poate fi reglat fără să închidă accelerația, cum ar fi ATC, datorită blocului electric din partea stângă.
– ALC: Controlul de lansare Aprilia, pentru utilizarea pe circuit, cu 3 setări, utilizează strategii de operare extrem de eficiente.
– AQS: ApriliaQuickShift, cutia de viteze electronică care permite schimbarea vitezelor fără a închide accelerația și fără a utiliza ambreiajul, echipat cu funcția de reducere a vitezei, pentru a permite deplasarea în jos a ambreiajului. Caracteristica sa de reducere a vitezei este exclusivistă.
– APL: ApriliaPitLimiter, sistemul care vă permite să selectați și să limitați viteza maximă permisă în banda de pecircuit sau pur și simplu pentru a facilita respectarea limitelor de viteză postate pe drum.
– ACC: Aprilia Cruise Control. Acest lucru este foarte convenabil pentru călătoriile mai lungi, deoarece vă permite să mențineți viteza setată făra a actiona acceleratia.
– AEM: Aprilia Engine Maps. 6 harti din care 3 pentru drum si 3 pentru circuit.
– AEB: Aprilia Engine Brake. Managementul franei de motor
Ambreiaj: Ambreiaj umed multiplu cu sistem de alunecare
Specificații tehnice Aprilia Tuono V4 1100:
Tipul motorului: Aprilia longitudinal 65 ° cilindru V-4, sistem de răcire cu lichid în 4 timpi, cu arbori cu came dublu (DOHC), patru supape pe cilindru
Capacitate totală a motorului: 1077 cc
Puterea maximă la arborele cotit: 175 CP (129 kW) la 11.350 rpm
Cuplu maxim la arborele cotit: 121 Nm la 9.000 rpm
Sistemul de combustibil: Cutia de aer cu prize de aer dinamice din față.4 corpuri de accelerație Marelli de 48 mm cu 4 injectoare și cea mai nouă generație de management al motorului Ride-by-Wire, pe care pilotul o poate selecta din 6 moduri de mers, 3 pentru trac din care 2 sunt customizabile si 3 pentru drum din care una este customizabila
Sistem de aprindere: Noua platforma digitală MagnetiMarelli 11MP ECU pe 6 axe, integrat în sistemul de control al motorului, cu o bujie pe cilindru și bobine de tip “bobină”
Starter: electric
Sistemul de evacuare: 4 în 2 în 1, doi senzori de oxigen, un amortizor lateral unic, cu supapă de by-pass comandată de ECU și convertor catalitic integrat (Euro 5).
Ungere: Sistemul de ungere cu radiator de ulei și două pompe de ulei (ungere și răcire)
Cutie de viteze cu 6 trepte de transmisie
Schimbator de viteze cu sistemul electronic ApriliaQuickShift (AQS)
Transmisie principală: pinioane și cuplaj flexibil integrat, raport de transmisie: 73/44 (1.659)
Transmisie secundară: Lanț: Raport de acționare: 42/15 (2.8)
Sasiu: Rame de aluminiu cu șasiu dublu cu elemente de tablă presate și turnate.
Suspensie fata: Furca Sachs fata de 43mm si cursa de 117mm. Pretensionare cu arc complet reglabil și compresie hidraulică și amortizare de revenire.
Suspensie spate: Amortizor unic Sachs, complet reglabil, cursa de 130mm.
Frâne:
Frânele din față:Dublu disc cu diametru de 330 mm, din oțel inoxidabil. EtrieriBrembo M50 monobloc radial cu 4 pistoane opuse Ø30mm. Placute sinterizate. Pompă radială și conducte de frana cu insertie metalica.
Frane spate: disc cu diametrul de 220 mm; Brembo cu două pistoane izolate de 32 mm. Placutesinterizate. Cilindru principal cu rezervor încorporat și conducta cu insertie metalica.
ABS Bosch cu functia cornering ABS, reglabilă pe 3 hărți, cu functia RLM ( de managment al ridicarii rotii spate) ce poate fi dezactivată.
Jante:
Jante din aluminiu turnate cu design de 3 spite
Față: 3.5 “X17”
Spate: 6.00 “X17”
Anvelope:
Anvelope Radial tubless.
Față: 120/70 ZR 17
Spate: 190/55 ZR 17
Dimensiuni:
Ampatament: 1450 mm
Lungime: 2 070 mm
Lățime: 810 mm
Înălțimea șa: 825 mm
Greutate proprie: 209 kg (cu rezervor plin de combustibil)
Consum: 7,2 l / 100 km
Emisiile de CO2: 170 g / km
Capacitatea rezervorului de combustibil: 18,5 litri (inclusiv rezerva de 4 litri) si indicator de benzina
Culori disponibile: Tarmac Grey si Glacier White
Tuono V4 Factory este versiunea mai performantă, dedicată unui public extrem de solicitant, această motocicleta fiind echipată cu componente care sunt în mare parte derivate din modelul Aprilia RSV4 RF superbike. Noua Factory vine acum standard cu cel mai avansat sistem de suspensii electronice semi-active, Öhlins Smart EC 2.0, disponibile în prezent pe piață, dezvoltat de Öhlins și bine pus la punct de catre inginerii Aprilia. Usurinta maxima de calibrare a suspensiei prin intermediul comenzilor simple de pe ghidon va ofera o experienta cat mai palpitanta in orice zona de utilizare. O pozitie imbunatatita de mers cat si un sistem de iluminat complet LED cu funtie de activarea pe timp de noapte si de iluminare in curbe. Bascula noua, inversata, reduce centrul de greutate si impreuna cu noile comenzi si bordul digital marit promit o experienta imbunatatita a utilizatorului.
Capacitate totală a motorului: 1077 cc
Puterea maximă la arborele cotit: 175 CP (129 kW) la 11.000 rpm
Cuplu maxim la arborele cotit: 121 Nm la 9.000 rpm
Ambreiaj: Ambreiaj umed multiplu cu sistem de alunecare
Transmisie principală: pinioane și cuplaj flexibil integrat, raport de transmisie: 73/44 (1.659)
Transmisie secundară: Lanț: Raport de acționare: 42/15 (2.8)
Managementul tracțiunii: Sistemul APRC (Aprilia Performance Ride Control), care include controlul tracțiunii (ATC), controlul roților (AWC), controlul de lansare (ALC), controlul vitezei (ACC) și limitatorul de viteză (APL), toate pot fi configurate si dezactivate independent.
Tuono V4 1100 FACTORY: Platforna Inertiala pe 6 Axe
– ATC: controlul de tracțiune Aprilia, reglabil în mers (fără a fi necesară eliberarea accelerației),cu 8 setări, datorită unui joystick foarte practic, are o logică de operare precisă și de înaltă performanță.
– AWC: ApriliaWheelie Control, sistemul de control wheelie care poate fi ajustat la 3 niveluri, are strategii de operare extrem de precise. Controlul roților poate fi reglat fără să închidă accelerația, cum ar fi ATC, datorită blocului electric din partea stângă.
– ALC: Controlul de lansare Aprilia, pentru utilizarea pe circuit, cu 3 setări, utilizează strategii de operare extrem de eficiente.
– AQS: ApriliaQuickShift, cutia de viteze electronică care permite schimbarea vitezelor fără a închide accelerația și fără a utiliza ambreiajul, echipat cu funcția de reducere a vitezei, pentru a permite deplasarea în jos a ambreiajului. Caracteristica sa de reducere a vitezei este exclusivistă.
– APL: ApriliaPitLimiter, sistemul care vă permite să selectați și să limitați viteza maximă permisă în banda de pecircuit sau pur și simplu pentru a facilita respectarea limitelor de viteză postate pe drum.
– ACC: Aprilia Cruise Control. Acest lucru este foarte convenabil pentru călătoriile mai lungi, deoarece vă permite să mențineți viteza setată făra a actiona acceleratia.
– AEM: Aprilia Engine Maps. 6 harti din care 3 pentru drum si 3 pentru circuit.
– AEB: Aprilia Engine Brake. Managementul franei de motor
Ambreiaj: Ambreiaj umed multiplu cu sistem de alunecareSpecificații tehnice Aprilia Tuono FactoryV4 1100:
Tipul motorului: Aprilia longitudinal 65 ° cilindru V-4, sistem de răcire cu lichid în 4 timpi, cu arbori cu came dublu (DOHC), patru supape pe cilindru
Capacitate totală a motorului: 1077 cc
Puterea maximă la arborele cotit: 175 CP (129 kW) la 11.350 rpm
Cuplu maxim la arborele cotit: 121 Nm la 9.000 rpm
Sistemul de combustibil: Cutia de aer cu prize de aer dinamice din față.4 corpuri de accelerație Marelli de 48 mm cu 4 injectoare și cea mai nouă generație de management al motorului Ride-by-Wire, pe care pilotul o poate selecta din 6 moduri de mers, 3 pentru trac din care 2 sunt customizabile si 3 pentru drum din care una este customizabila
Sistem de aprindere: Noua platforma digitală MagnetiMarelli 11MP ECU pe 6 axe, integrat în sistemul de control al motorului, cu o bujie pe cilindru și bobine de tip “bobină”
Starter: electric
Sistemul de evacuare: 4 în 2 în 1, doi senzori de oxigen, un amortizor lateral unic, cu supapă de by-pass comandată de ECU și convertor catalitic integrat (Euro 5).
Ungere: Sistemul de ungere cu radiator de ulei și două pompe de ulei (ungere și răcire)
Cutie de viteze cu 6 trepte de transmisie
Schimbator de viteze cu sistemul electronic ApriliaQuickShift (AQS)
Transmisie principală: pinioane și cuplaj flexibil integrat, raport de transmisie: 73/44 (1.659)
Transmisie secundară: Lanț: Raport de acționare: 42/15 (2.8)
Sasiu: Rame de aluminiu cu șasiu dublu cu elemente de tablă presate și turnate.
Suspensie fata: SmartEC 2.0 furcaÖhlins NIX controlată electronic cu tratament de suprafață TIN. Colier de montare radială din aluminiu forjat. Pretensionare cu arc complet reglabil și compresie hidraulică și amortizare de revenire. 120 mm.
Suspensie spate: SmartEC 2.0 amortizor monobloc Öhlins . Legături progresive APS. Distanta roților: 130 mm
Frâne:
Frânele din față:Dublu disc cu diametru de 330 mm, din oțel inoxidabil. EtrieriBrembo M50 monobloc radial cu 4 pistoane opuse Ø30mm. Placute sinterizate. Pompă radială și conducte de frana cu insertie metalica.
Frane spate: disc cu diametrul de 220 mm; Brembo cu două pistoane izolate de 32 mm. Placutesinterizate. Cilindru principal cu rezervor încorporat și conducta cu insertie metalica.
ABS Bosch cu functia cornering ABS, reglabilă pe 3 hărți, cu functia RLM ( de managment al ridicarii rotii spate) ce poate fi dezactivată.
Jante:
Jante din aluminiu turnate cu design de 3 spite
Față: 3.5 “X17”
Spate: 6.00 “X17”
Anvelope:
Anvelope Radial tubless.
Față: 120/70 ZR 17
Spate: 200/55 ZR 17
Dimensiuni:
Ampatament: 1450 mm
Lungime: 2 070 mm
Lățime: 810 mm
Înălțimea șa: 825 mm
Greutate proprie: 209 kg (cu rezervor plin de combustibil)
Consum: 7,2 l / 100 km
Emisiile de CO2: 170 g / km
Capacitatea rezervorului de combustibil: 18,5 litri (inclusiv rezerva de 4 litri) si indicator de benzina
Culoare: Aprilia Black