[motoȘtiri] Lansare Honda GB350S în România
Astăzi am fost să văd primele unități de Honda GB350S ajunse în România, prezentate oficial la dealerul celor de la Honda Romania – Moto , Toyo Motor Nord. Văzusem această motocicletă prima oară expusă la EICMA în Noiembrie alături de celelalte modele noi pentru 2025, și deși mi s-a părut interesantă ca aspect, atunci nu am avut timp să o analizez din toate unghiurile. (găsiți mai jos prezentarea tuturor modelelor noi pentru 2025 de la Honda):

GB350S este o motocicletă clasică, „cum se făcea odată”, cu un motor monocilindru răcit cu aer, dar care îmbină și elemente moderne ca farul LED și sistemele de siguranță ABS și HSTC, deși fie vorba între noi, 21CP și 29NM nu o să rupă rupă asfaltul atât de tare încat să ai nevoie de traction control ca să o ții în frâu.
Cu cine se luptă pe acest segment?
Cu Royal Enfield Hunter 350 și… oarecum…la nivel de stil și gabarit, cu Triumph Speed 400. Am zis oarecum…pentru că Triumphul este mai avansat, având o un motor răcit cu lichid ce dezvoltă 40CP.
În schimb cu Hunterul de la RoyalEnfield lupta este acerbă, mai ales că prețurile sunt apropiate 5.450EUR( Honda ) vs 4.540EUR ( Royal Enfield ) , Honda având un plus minimal de putere și cuplu (+1CP/+2Nm) și o greutate la plin de 178Kg, mai mică (-3kg), asta cu un rezervor mai mare de 15L ce ar trebui să ofere o autonomie potențială de 600km, raportat la consumul preconizat de 2.5% .
GB350S se mai distinge de Hunter 350 cu roata față de 19″ ce o duce înspre ideea de scrambler , având aceeași combinație de roti (19″ față cu 17″ spate) cu scramblerul Speed 400 X de la Triumph , de altfel cauciucurile standard cu care vine din fabrică , Metzeler Tourance, sunt niste cauciucuri dual purpose, care se descurcă la un off-road ușor, cât și pe stradă (am mers cu aceste cauciucuri în Maroc, puse pe un Royal Enfield Scram411 și am fost plăcut surprins de cum s-au descurcat în nisip).
Deși este un model 2025, această motocicletă este comercializată de ceva timp în Japonia și alte zone ale lumii, bucurându-se de o popularitate destul de mare pentru simplitatea și fiabilitatea motorizări, cât și pentru stilul retro-cool și ușurința de a fi condusă, fiind ideală pentru riderii aflați la început de drum așa cum sunt posesorii de A2.
Ce credeți, va prinde această motocicletă la noi? Sau 21CP sunt sub demnitatea noastră de europeni ? 🤔
Specificații:
Motor
Tip Motor | OHC in 4 timpi |
Capacitate cilindrică | 348 cc |
Putere (CP / RPM) | 21 CP/5.500 rot/min |
Cuplu motor (Nm/rpm) | 29 Nm/3.000 rot/min |
Consum carburant (l/100km) | 2.5 l/100 Km |
Emisii CO2 | 57 g/km |
Norma de poluare | Euro 5+ |
Capacitate rezervor ulei (litri) | 2.5 l |
Aprindere | Gestionat Electronic |
Sistem alimentare | PGM-FI – Injectie Electronica |
Transmisie | MT |
Transmisie
Ambreiaj | Multi-disc, umed |
Tip transmisie | Lant cu O-ring |
Cutie viteze | Manuala (5 trepte) |
Sasiu
Tip sasiu | Leagan – Otel |
Roti suspensie si frana
Tip sistem ABS | ABS, 2 canale |
Frana fata | Disc 310 mm, hidraulic, etrier cu 2 pistoane |
Frana spate | Disc 240 mm, hidraulic, etrier cu 1 piston |
Jante fata | 19 M/C x MT 2.5 |
Jante spate | 17 M/C x MT 4.0 |
Anvelope fata | 100/90 -19 (57H) |
Anvelope spate | 150/70 -17 (69H) |
Suspensie fata | Furca Telescopica (41 mm) |
Suspensie spate | Showa dubla |
Mase și dimensiuni
Masă proprie | 178 Kg |
Capacitate rezervor | 15 l |
Lungime x Latime x Inaltime (mm) | 2.175 x 790 x 1.100 mm |
Ampatament (mm) | 1.440 mm |
Inaltime sa (mm) | 800 mm |
Gardă la sol (mm) | 168 mm |
Instrumente si