noiembrie 30, 2024

[motoȘtiri] Manuel Lettenbichler, lider după cea mai dură zi din istoria Red Bull Romaniacs

Prima zi de off-road a celei de-a 21-a ediții a competiției recunoscută a fi cel mai dificil raliu hard enduro din lume s-a dovedit una fără sfârșit pentru clasa Gold. Manuel Lettenbichler, campionul mondial entitre a avut nevoie de peste 7 ore să parcurgă cei peste 100 de km. Bavarezul a pornit primul în etapa maraton care duce astăzi Red Bull Romaniacs la Râmnicu Vâlcea.

După ce luni, rideri din 64 de țări au defilat în parada națiunilor traversând Sibiul, marți au făcut show în prologul urban ce are rolul de a stabili ordinea de start pentru prima zi de off-road. Pentru cele 22 de obstacole de la prolog au fost folosite peste 80 de tone de piatră, zeci de pneuri, unele dintre ele de la utilaje de carieră, glisiere, șine de cale ferată, iar piscina a făcut ca traseul să devină mai lent, mai ales pentru cei de la clasa Gold.
Cu mii de oameni aplaudându-i revenirea în România, Jonny Walker (#13, Marea Britanie, Beta 300) s-a impus în fața lui Alfredo Gomez (#7, Spania, Rieju 300) și a lui Manuel Lettenbichler (#1, Germania, KTM 300).
Evoluția lui Jonny Walker de la prolog a dovedit că este într-o formă foarte bună când vine vorba de curse scurte și cu ritm susținut, dar rămânea întrebarea, mai poate avea un ritm bun în zile în care stau și peste cinci ore pe motocicletă?

Ei bine, prima zi de off-road a fost una în care clasa Gold avea inițial programați 140 de km cu 19 secțiuni extreme, inclusiv una care nu s-a mai parcurs de 20 de ani și unde motocicletele au fost trecute pe cablu peste o cascadă. Din pricina avertizărilor de cod portocaliu și a ploilor torențiale traseul a fost scurtat pentru această clasă și ziua lor s-a terminat în apropierea barajului de la Gura Râului. Aproape extenuați, riderii au primit cu bucurie vestea și au spus că a fost cea mai solicitantă zi pe care au întâlnit-o vreodată la Red Bull Romaniacs.

Manuel Lettenbichler, câștigătorul de anul trecut și riderul cu patru titluri în Carpați, a avut nevoie de 7 ore și 7 minute să termine traseul și nu în puține locuri a fost nevoit să coboare din șa și să împingă motocicleta. Bavarezul a înregistrat cel mai bun timp al primei dintre cele patru zile de off-road, iar la startul zilei a doua era motivat să lupte pentru titlul cu numărul cinci, chiar dacă cu nici două luni în urmă a suferit o intervenție chirugicală la genunchi.
La sosirea în Râmnicu Vâlcea – punctul central al etapei maraton, care include zilele doi și trei de off-road – Manuel Lettenbichler conducea cea de-a 21-a ediție a raliului, având un avans de peste jumătate de oră în fața lui Teodor Kabakchiev (#2, Bulgaria, Sherco 300), ocupantul locului doi.

Joi, 25 iulie, concurenții din cele 64 de națiuni ajung în Râmnicu Vâlcea, unde sunt nevoiți să își pregătească singuri motocicletele pentru ziua următoare, dacă le-au avariat de la punctul de service și până la sosire. Fiind etapă maraton, nu au voie să primească asistență tehnică și nici să își schimbe pneurile în noaptea dintre zilele doi și trei de off-road.
Cum astăzi a plouat destul de mult pe traseul care a mers paralel cu Valea Oltului, iar vineri, la revenirea în Sibiu prin aceeași zonă, se anunță iarăși averse, alegerea adecvată a pneurilor poate face diferența în lupta pentru top cinci al ediției numită ”Limitless”.

La cât de dur a fost traseul, cu multe zone în care riderii de la Gold au fost nevoiți să coboare de pe motocicletă, te-ai fi așteptat să îl vezi pe Graham Jarvis (#46, Marea Britanie, Husqvarna 300) pe lista concurenților abandonați, însă la aproape 50 de ani, are o evoluție incredibilă. A pornit al șaselea în etapa maraton și dimineață, la start, declara: ”odată ce voi intra în ritmul cursei va fi bine, se mai dezmorțește corpul”, în condițiile în care cu nici o lună în urmă și-a fisurat două coaste.

Chiar dacă ieri la sosirea din cea mai dură zi de off-road pe care a întâlnit-o în carieră, Jonny Walker părea extenuat, la startul celei de-a doua zile era hotărât să dea tot ce poate pentru a-și mai trece în palmares încă un finiș, al celui mai dificil raliu hard enduro din lume, eveniment pe care l-a câștigat în 2014 și 2015.

Pe lângă cei care evoluează pe traseele acestea aproape imposibile de la clasa Gold, Red Bull Romaniacs este o provocare dură și pentru celelelalte patru clase, Silver, Bronze, Iron și Atom, nici una dintre ele nefiind o ”simplă plimbare de duminică” pentru concurenți. Datorită varietății dificultății traseelor, acest raliu oferă un format de care se bucură atât piloții profesioniști și semiprofesionști, cât și amatorii. Hard enduroul este unul dintre puținele sporturi în care cei mai buni sportivi din lume și amatorii evoluează în evenimente comune și îi poți vedea mâncând împreună, schimbând impresii la starturi și finișuri și încurajându-se reciproc.

Vineri, 26 iulie, ”caravana riderilor” celui mai dificil raliu hard enduro din lume va reveni în Sibiu, finișul etapei maraton fiind stabilit lângă Rășinari.

Sâmbătă, 27 iulie, pe dealul Gușteriței, la faimoasa urcare aproape verticală,va fi marcat finișul ediție cu nr. 21 a raliului, iar Andy Fazekas și colegii lui de la Crazy Bike, cei care sunt și artizanii prologului, au pregătit și câteva obstacole care să îi facă pe rideri să își amintească de ediția ”Limitless”.  Cei care nu pot ajunge la sosire, să asculte poveștile celor care au rezistat provocărilor din munți și au terminat Red Bull Romaniacs 2024 pot urmări live acțiunea de la Gușterița, în cadrul Leatt LiveManiacs, pe siteul raliului 2024: Final hill climbs arena (redbullromaniacs.com)

Rezultatele complete Red Bull Romaniacs 2024 sunt disponibile aici: Results (redbullromaniacs.com)

Lasă un răspuns

Please disable your adblocker or whitelist this site!