octombrie 4, 2022

motoȘtiri : Noutăți de la Brembo pentru sezonul 2022 de MotoGP

​​​​​​​Pentru anul acesta Brembo a creat sisteme de frânare personalizabile pentru toți cei 24 de piloți de pe grila de start.Brembo a dezvoltat soluții tehnice care permit fiecărui pilot să personalizeze sistemul de frânare pentru a se potrivi cel mai bine stilului său individual de condus, pistei și strategiei de cursă.
Majoritatea pilotilor continuă să opteze pentru etrierul Brembo GP4, lansat în 2020. Acest etrier monobloc, montat radial, este prelucrat dintr-o piesă solidă de aluminiu și vine cu patru pistoane. De la lansare, a devenit etrierul ales pentru majoritatea pilotilor MotoGP, deși unii încă preferă să folosească versiunea 2019.

Designul GP4 include aripioare exterioare, precum și alte caracteristici inovatoare. Funcționează prin generarea unei forțe suplimentare care o completează pe cea creată de presiunea hidraulică a lichidului de frână pe pistoane. Aceasta înseamnă că forta de franare este mai mare desi se aplică aceeași presiune pe maneta de frână. Între timp, un dispozitiv cu arc reduce cuplul rezidual și oprește contactul dintre plăcuțe și discuri. ​

B​rembo oferă o gamă de 12 discuri de frână: șase diametre diferite, fiecare fiind disponibil în doua variante de greutati diferite. Se așteaptă ca majoritatea pilotilorsă aleagă discuri cu diametrul de 340 mm, împărțite între High și Standard Mass. Cu toate acestea, unele echipe vor continua să folosească ambele tipuri de discuri cu diametrul de 320 mm. Gama se mândrește și cu un nou disc de carbon ventilat cu diametrul de 355 mm, care a fost testat la Sepang și Mandalika și este disponibil pentru începutul sezonului. Principalul său avantaj este ventilația controlată cu precizie care menține discul rece prin creșterea schimbului de căldură. A fost special conceput pentru cursele pe circuite care sunt foarte dure la sistemele de frânare precum Spielberg, Motegi, Sepang sau Buriram. ​Este disponibilă și o versiune ventilată a discului cu diametrul de 340 mm, introdusă în 2021 în Austria, ceea ce face din acesta singurul disc din gama Brembo care vine acum atât în format standard, cât și în format ventilat.

Această compoziție de carbon are trei avantaje: o reducere a masei, un coeficient de frecare constant de la început până la sfârșit și o absență a problemelor de cuplu rezidual care pot fi asociate discurilor de oțel. ​
Mai jos va las un clip in care este descris intreg sistemul de franare Brembo pentru MotoGP 2022

Lasă un răspuns