februarie 10, 2025

motoȘtiri: Shoei au prezentat noul Neotec 3

Shoei, probabil alături de Arai, sunt firma ce produce cele mai bune căști moto atât din punct de vedere tehnic, cât și al confortului și utilității lor.
Cu o tradiție de peste 65 ani în producția de căști moto, Shoei au propriul mod de lucru, fără să fie nevoiți să se grăbească să scoată noi modele de căști, doar pentru că o altă firmă concurentă a scos un model nou. De cele mai multe ori, trec câțiva ani buni în cazul modelelor Shoei, generația nou apare doar atunci când cei de la Shoei consideră că au indentificat suficient de multe îmbunătățiri ce se pot aduce pentru o nouă generație.
În cazul Neotec 3, le-a luat 5 ani pentru a studia lucrurile ce pot fi îmbunătăție la Neotec 2. E adevărat că au fost impulsionați și de intrarea în vigoare a `noului standard de siguranță ECE22.06, ce trebuie respectat de toate noile căști comercializate în UE, așa că era momentul perfect pentru a crea acestă nouă generație de Neotec 3.

Neotec s-a dorit încă de la început (2012) a fi cea mai tehnică cască cu flip-up de pe piață, potrivită atât pentru utilizarea cotidiană în oraș, dar și pentru ture lungi, fiind dublu omologată atât drept cască full-face, cât și cască open face ce respectă omologarea P/J. Respectând noul standard ECE22.06, putem fi siguri din start că noua generație protejează și mai bine, noul standard punând accent mult mai puternic pe absorbția energiei în caz de impact cât și asupra rigidității carcasei, ceea ce pentru cei mai mulți producători s-a tradus în realizarea unor căști cu carcasa mai mare și mai grea. Nu este cazul celor de la Shoei, care au reușit să repecte noul standard realizând o cască de dimensiuni similare cu generația anterioară și o greutatea similară ( ~ 1.700gr pentru mărimea M monocrom +/-50g )

Ce s-a schimbat?
Zgomotul a fost principalul subiect pe care s-au concetrat cei de la Shoei, în caz că nu ați observat până acum, toate căștile considerate cele mai silențioase sunt căști flip-up de obicei. Însă asta nu înseamnă că orice cască flip-up este automat și silențioasă. Este nevoie de mult research și multe încercări până să obții izolarea fonică perfectă și o să vedeți în continuare că fiecare detaliu contează.


Un lucru ce ajută să reducă zgomotul, este faptul că la o cască cu flip-up, obrajii de burete pot fi prelungiți spre baza gâtului, să izoleze mai bine în momentul în care casca este închisă, decât în cazul unei căști full face. Și exact asta au făcut și cei de la Shoei pentru Neotec 3, au îngroșat toți bureții spre baza gâtului, mai ales în zona din spate a căști, unde au identificat că era o sursă de intrare a aerului și de generare a zgomotului în cască.
Apoi cei de la Shoei s-au concentrat pe zona de operare a „ochelarilor de soare” integrați și a mecanismului de flip-up și au încercat să le mute mai departe de urechi. Totodată prinderea „chin barului” de către casca propriu-zisă este mult mai strânsă acum, lăsând mult mai puțin spațiu pentru a pătrunde aerul.
Apoi a fost modificată viziera, în mare parte datorită noului standard ECE22.06. A fost făcută aceeași modificare că la NXR2, acum viziera având un sistem de închidere central. La fel ca pe NXR2, s-ar putea să fie mai greu de utilizat cu mănușile…dar asta rămâne de văzut atunci când vom testa casca.
Ventilația a fost și ea îmbunătățită, aerisirea activă frontală din barbie are acum 3 poziții, închis, între-deschis și deschis complet spre deosebire de Neotec 2, unde fie era închisă , fie deschisă.
A fost modificată și aerisirea de sus, fiind acum mai bine integrată în carcasa căștii, pentru o aerodinamică mai bună, ceea ce se traduce din nou într-un zgmot redus în interior.
Ce nu s-a schimbat este materialul din care este făcută carcasa, find folosit ca la generația anterioară amestecul clasic al celor de la Shoei, Advanced Integrated Matrix (AIM), dar a fost modificată forma ei. Deși avem la fel ca la generația anterioară 3 mărimi pentru carcase (XS-M|L|XL-XXL), forma diferă față de generația anterioară , fiind o idee mai agresivă, mai sportivă, lucru subliniat și de spoilerul posterior care este mult mai pronunțat decât la generația anterioară.
Vor există 13 variante de design, inițial vor fi disponibile variantele monocrom ca alb, negru, gri, albastru și argintiu, urmând ca apoi să fie disponibile și variante cu design multicolor mai complexe. Încă nu știm când noul model va fi disponibil în magazine, ne așteptăm să înceapă să fie livrat spre sfârșitul toamnei (monocrom) și începtul anului viitor (toata gama), în prezent, prețul de pornire fiind aproximativ de 700EUR pentru variantele monocrom și ~770EUR pentru variantele multicolore.

Lasă un răspuns

Please disable your adblocker or whitelist this site!