[motoȘtiri/ EICMA 2022] Tot ce trebuie să știi despre noua Honda XL750 Transalp
Mult așteptata Honda XL750 Transalp, a fost prezentată la EICMA , punând capăt lungului șir de speculațîi și presupuneri.
Sloganul sub care a fost prezentată oficial este „în jurul orașului…sau în jurul lumii”, pozitionand clar noul XL750 Transalp ca o motocicletă versatilă ce se adresează unei noi generațîi de rideri dornici de a merge oriunde îi va duce drumul. (* vedeți mai jos integral conferința de presă Honda de la EICMA, in care sunt prezentate noutatile 2023 de la Honda)
Astfel Honda intră în lupta pentru supremația celui mai popular segment moto din ultimii ani (adventure touring de clasă medie) unde va trebui să înfrunte nume ca Yamaha Tenere 700, KTM 890 Adventure sau Aprilia Tuareg.
Din specificații vedem că Honda a dorit să se poziționeze un pic mai sus decât Tenere, venind cu un pachet mai sofisticat și mai puternic. Noul propulsor dezvoltat pentru CB750 Hornet rămâne neschimbat, livrănd o putere maximă de 92 cai și un cuplu maxim 75 Nm. La fel ca și la Hornet avem sistem ride by wire, însă cu 5 moduri de mers: Rain, Standard, Sport, Gravel și User.
Sunt disponibile 4 niveluri de putere a motorului (EP), 3 niveluri de frână de motor (EB), 2 niveluri de ABS și 5 niveluri de traction control (HSTC). ABS-ul poate fi dezactivat pe roată din spate. Modurile de conducere oferă diferite combinații ale fiecărui parametru. Wheelie Control este, de asemenea, standard și integrat în HSTC.
Setarea acestor parametri se realizează prin intermediul aceluiași ecran TFT color de 5″ pe care l-am văzut deja pe noul Hornet, ce ofera si posibilitate de conectare prin bluetooth la smartphone.
Trenul de rulare este compus, așa cum îi stă bine unei motociclete adventure, din roată față de 21″ și roată spate de 18″, însă cauciucurile nu sunt tubeless (opțional se pot înlocui jantele cu o soluție aftermarket de roți tubeless). Pe față avem o furcă Showa de 43mm SFF-CATM, cu o cursa de 200mm, ce nu poate fi reglată, iar pe spate mono-amortizatorul cu bascula Pro-link oferă o cursa de 190mm și posibiitatea de a calibra pre-încărcarea. Garda la sol a motocicletei este de 210mm.
Frânarea se realizează cu ajutorul a două discuri de 310mm pe față cu etrieri cu două pistonase, iar pe spate avem un disc de 256mm.
Consumul estimat de Honda este în jurul a 4.3L/100KM, ceea ce înseamnă o autonomie de aproximativ 390Km din rezervorul de 16.9L
Cu plinul făcut, motocicleta cântărește 208Kg.
Poziția este una relaxată, cu spatele drept și șaua destul de joasă pentru o motocicletă adventure, la 850mm.
Există o gamă largă de accesorii Honda ca: top case, side case, tank bag, protecții, manșoane încălzite, lumini de ceață…care să facă motociceta și mai capabilă si mai usor de folosit pentru ture lungi.
Aceste accesorii pot fi comandate individual sau prin intermediul unuia dintre cele cinci pachete de echipare: Urban, Touring, Adventure, Rally și Comfort.
Prețul încă nu a fost comunicat.