motoȘtiri // Versiuni noi de Yamaha Tenere 700 pentru 2023: Extreme & Explore

Atunci când a fost lansată versiunea World Raid a lui Tenere 700, mulți au fost cei care au zis că ar fi fost bine dacă exista posibilitatea de a avea un Tenere 700 standard, cu rezervorul clasic de 16L, dar cu noile suspensii KYB complet ajustabile de pe World Raid.
Iată că cei de la Yamaha au ascultat părerile fanilor și au lansat recent, la salonul moto de la Lyon, o versiune numită „Extreme” care are aceste suspensii mai performanțe, utile atunci când vrei să ataci trasee mai dificile.

Noua versiune Extreme, vine cu o furcă KYB de 43mm complet ajustabilă, ce oferă o cursă de 230mm (cu 20mm mai mult decât cea de pe Tenere standard)si un amortizor spate ce oferă o cursă sporită cu 20mm față de versiunea standard (cursa spate 220mm) ,la fel ca si furca, este complet reglabil.

Șaua este una tip rally, mai înalta decât la versiunea standard, fiind acum la 910mm (din nou cu 20mm mai mult decât Tenere 700). Ați putea să credeți că inginerii de la Yamaha s-au fixat pe 20mm…pentru că și garda la sol a crescut tot cu 20mm față de varianta standard, fiind acum de 260mm.

Bordul este cel nou, văzut deja pe World Raid,si care v-a echipa toate modelele Tenere anul acesta, cu afișaj color, conectivitate bluetooth si 3 moduri de afișare printre care și unul Raid care îți oferă posibilitatea de a contoriza kilometri parcurși în stil rally raid.

La nivel de design, cea mai sesizabilă schimbare este aripa față, care are un aspect enduro și este montată sus, imediat sub far. Un ochi ager va sesiza apoi și scărițele care sunt din titan și deși sunt mai ușoare decât cele standard(200gr), au o suprafață mai mare cu 35% decât scăritele standard.

Deocamdată au apărut informații doar pe site-ul francez al celor de la Yamaha, în Franța, această versiune urmând să coste 11 899 € (cu 900€ mai mult decât prețul din Franța pentru un Tenere 700 stanard).

Pe lângă varianta Extreme, tot la Lyon, a fost prezentată varianta Explore, ce pare concepută mai mult pentru turele lungi pe drumuri mai puțin accidentate. Față de varianta standard, Explore vine cu o cursă a suspensiilor față de de 190 mm și 180 mm pentru amortizor(cu 20mm mai puțin decât în cazul versiunii de serie), un parbriz ce oferă cu 50% mai multă protecție la vânt, o șa la 860 de mm de sol, quickshifter și suporți pentru valize laterale.

Lasă un răspuns

Please disable your adblocker or whitelist this site!