octombrie 3, 2024

motoȘtiri: Yamaha a prezentat noua generație MT-09 pentru 2024

Deoarece originalul Hyper Naked s-a născut din „Latura întunecată” a Japoniei, MT-09 a fost întotdeauna cel mai pur dintre toate modelele MT, estetica întunecată și misterioasă și performanțele sale impresionante lăsând o impresie de durată fiecărui rider.
MT-09 a fost dezvăluit prima oara în 2013, la doar un an după ce conceptul de motor CP3 în trei cilindri a fost prezentat pentru prima dată,integrat într-un cadru complex, la Salonul Moto din Köln.
Primul MT-09 a readus emoția pură și entuziasmul în lumea motocicletelor, dând startul revoluției Hyper Naked care avea să schimbe totul.

Un aspect nou mai zvelt și mai elegant
MT-09 marchează cea de-a 10-a aniversare cu un design nou, conceput pentru a amplifica senzația legendară a accelerației cu cuplu fi abila CP3.
Bazat pe conceptul de „pilotaj 3D”, care permite pilotului să se miște mai liber pe motocicletă, caroseria MT-09 din 2024 se inspiră din motocicletele YZ de motocross de la Yamaha, care necesită, și ele, un grad ridicat de libertate în poziția de pilotaj.
Conceptul de stilizare din spatele MT-09 a fost întotdeauna cel al „frumuseții funcționale”, eliminând caracteristicile nenecesare și întruchipând abordarea „less is more”. Fiecare detaliu, oricât de mic, a fost luat din nou în considerare pentru a consolida aspectulagresiv pur al modelului MT-09 și pentru o experiență de pilotare cu maximum de interacțiune.
Un far nou cu LED, într-o carcasă reproiectată, creează o relație mai unificată între far și rezervorul de combustibil și este inspirat de originile modelului MT – o combinație între „Naked” și „Motard”.
Farul bifuncțional al proiectorului cu LED a fost îmbunătățit, dispunând de un modul cu lentile cu diametru compact care este mai mic și mai subțire decât modelul anterior, dar care oferă, în același timp, un fascicul lat și puternic, cu margini moi, atât pentru setarea pentru faza scurtă, cât și pentru cea pentru faza lungă.

Poziție de pilotare redefinită
MT-09 este renumit pentru stabilitatea și agilitatea sa, iar acest lucru a fost îmbunătățit de ergonomia rafinată prin modificări ale relației dintre ghidon, suportul pentru picioare și șa, pentru a îmbunătăți confortul pilotului și pentru a oferi o mai mare libertate de mișcare în diferite stiluri de pilotare, menținând totodată o poziție de pilotare sportivă, aplecată în față.
Pentru a realiza acest lucru, poziția generală a ghidonului este acum mai joasă, iar pilotul poate alege acum între două poziții reglabile ale acestuia, în funcție de preferințe și de statura personală. Unghiul de virare a fost, și el, crescut ca urmare a profilului mai coborât al rezervorului de combustibil.
Suporturile pentru picioare sunt mai în spate față de modelul anterior și au fost ridicate cu 9,5 mm, în timp ce înălțimea suportului pentru picioare poate fi reglată în două poziții diferite, în funcție de preferințele pilotului. Pentru a îmbunătăți confortul pasagerului, suporturile pentru picioare în tandem au fost, de asemenea, re-proiectate și sunt montate acum sub cadrul din spate.
Cilindru principal radial Brembo: Sistem liniar de livrare a puterii, controltotal
Pentru a se potrivi cuplului și accelerației ridicate ale modelului MT-09, puterea de oprire este crescută de un nou cilindru principal radial Brembo, care se deplasează în aceeași direcție ca și maneta de frână, dând naștere unei relații liniare între comanda pilotului și presiunea frânei hidraulice pe discurile duble de frână față, pentru un control excelent.
În plus, maneta de ambreiaj reglabilă, nou proiectată, oferă pilotului un control suplimentar la acționarea ambreiajului.
Ecran color TFT de 5″
Modelul MT-09 2024 este echipat cu o gamă de tehnologii de ultimă oră, pentru a îmbunătăți pachetul și experiența de pilotare îngeneral, rămânând totodată fidel conceptului DarkSide of Japan, atât de îndrăgit.
Ecranul color TFT complet nou, de 5”, montat orizontal, oferă pilotului o nouă interfață atractivă, cu posibilitatea de a alege dintre patrumoduri diferite de utilizare, adecvate unei game variate de experiențe de pilotare.
Conectivitate și navigare pentru smartphone
Pentru o experiență de pilotaj îmbogățită, conectivitatea este standard pe MT-09 printr-o unitate integrată de control al comunicațiilor(CCU), ceea ce înseamnă că piloții pot rămâne conectați în timp ce conduc, prin conectarea telefonului inteligent la motocicletă prin intermediul aplicației MyRide Link. Pe lângă notificările de apeluri și mesaje de pe ecranul TFT de 5″, posibilitatea de a prelua apeluri și de a asculta muzică prin intermediul unei căști Bluetooth* adaugă o nouă dimensiune deplasării. Odată conectat, pilotul poate utiliza șisistemul de navigație Garmin StreetCross gratuit, care se va afi șa pe panoul de bord TFT de 5”.
Piloții pot, de asemenea, să personalizeze și mai mult afișajul TFT, trimițând imagini de pe smartphone prin aplicația MyRide, utilizând facilitatea de transfer de informații.
Există și opțiunea de a furniza energie dispozitivelor externe prin noua priză USB Type-C, afl ată sub șa.
Moduri de rulare personalizabile cu setările sistemului Yamaha de control al deplasării
Ca noutate pentru 2024, MT-09 își poate personaliza acum experiența de pilotare prin intermediul setărilor sistemului Yamaha d econtrol al deplasării (YRC), care permit pilotului să selecteze caracteristicile de putere ale motorului și nivelul de intervenție electronică în funcție de preferințele sale și de condițiile de drum.
Trei moduri de rulare integrate prestabilite, „Sport”, „Street” și „Rain”, cu setări din fabrică cu diferite niveluri de intervenție pentru a se potrivi unor condiții variate, sunt completate de opțiunea pentru două presetări personalizate. Acest lucru permite crearea unor setări YRC specifice pentru a se potrivi anumitor situații (meteo, locații etc.) prin modificarea nivelului de suport electronic, cum ar fi cel pentru putere (PWR), sistemul de control al tracțiunii (TCS) și de control al ridicării (LIF) – toate putând fi configurate direct prin intermediul tabloului de bord al MT-09 sau utilizând un smartphone prin aplicația MyRide.
Aceste setări personalizate pot fi transmise către motocicletă de pe smartphone-ul pilotului și pot fi comutate cu ușurință între ele întimpul pilotării cu ajutorul comutatorului complet nou.

Susținere suplimentară din partea unui IMU avansat cu șase axe, pentruperformanță supremă
În 2021, a treia generație MT-09 a devenit prima Hyper Naked echipată cu tehnologia avansată IMU cu șase axe, dezvoltată direct din R1.
Măsurând constant accelerația constantă în direcțiile față-spate, sus-jos și stânga-dreapta, precum și viteza unghiulară în direcțiile detangaj, ruliu și derivă ale motocicletei, IMU cu șase axe poate trimite date în timp real către ECU, care controlează suita de sisteme deasistență electronică pentru pilot, inclusiv sistemul de control al tracțiunii (TCS) sensibil la înclinare, sistemul de control al alunecării(SCS), precum și un sistem de control al ridicării roții din față (LIF) și un sistem de control al frânării (BC).
Această suită este îmbunătățită și mai mult pentru MT-09 2024 prin adăugarea unui regulator de alunecare spate (BSR), care asigurăconfort controlând nivelul de cuplu produs atunci când roata spate se blochează în timpul frânării de motor excesive; acest lucru esteutil în special în situații în care este difi cil de activat ambreiajul anti-alunecare, de exemplu, atunci când aderența este scăzută.
Control al vitezei de croazieră pentru pilotare fără efort
În afara sistemului complex de asistență electronică pentru pilot, noul MT-09 este echipat și cu un sistem regulator de viteză, pentru aîmbunătăți experiența generală de pilotare, oferind o opțiune mai relaxată pentru o experiență de pilotare relaxată.
Operațional de la treapta a treia în sus, odată activat sistemul regulator de viteză, acesta poate fi reglat în pași de câte 1 km/h printr-osimplă apăsare de buton sau poate fi crescut constant prin apăsarea butonului în jos. Sistemul este anulat la fi ecare cuplare a frânelor,ambreiajului sau accelerației.

Schimbător rapid de generația a treia
Noua MT-09 este echipată cu schimbător rapid de a treia generație, care îmbunătățește deplasarea, permițând schimbarea în trepte de viteză inferioare fără ambreiaj în timpul accelerării și schimbarea în trepte de viteză superioare fără ambreiaj în timpul decelerării.
Pentru a menține o senzație mai naturală, schimbătorul rapid de viteze de generația a treia nu va funcționa în anumite situații în care turația motorului este extrem de scăzută sau de ridicată și atunci când motocicleta se deplasează la viteză stabilizată, fără accelerare sau decelerare. În aceste condiții, pictograma schimbătorului rapid de pe noul afișaj TFT va arăta dacă schimbătorul rapid poate fi utilizatsau nu.
Caracteristici tehnice
Aspect mai elegant și mai compact, inclusiv far bifuncțional cu LED reproiectat
Noul ecran TFT color de 5″ cu conectivitate și navigație pentru smartphone
Experiență de pilotare personalizabilă prin intermediul setărilor Yamaha de control al deplasării (YRC)
Modifi carea setărilor YRC prin intermediul smartphone-ului, cu aplicația MyRide
Poziția ghidonului și a suportului pentru picior modifi cate, reglabile în două poziții, pentru o experiență de pilotare mai integrată
Unitate de șa nouă, separată
Rezervor de combustibil nou, cu formă distinctă
Grilă cu amplifi care acustică
Cel mai nou motor CP3 DOHC de 890 cmc, cu trei cilindri și patru supape, răcit cu lichid, Euro 5+
IMU pe șase axe cu o suită completă de mijloace de asistență pentru pilot sensibile la înclinare, care includ acum regulator dealunecare spate (BSR)
Regulator de viteză
Cilindru principal radial Brembo nou
Schimbător rapid din generația a treia
Noi pneuri Bridgestone Battlax Hypersport S23 M
Suspensie reglabilă pentru pilotare sportivă îmbunătățită
Șasiu ușor din aluminiu CF, turnat sub presiune
Roți SpinForged de la Yamaha pentru manevrabilitate agilă
Manete de frână și de ambreiaj reglabile
Culori, disponibilitate și prețuri
Noul MT-09, precum și versiunea sa de 35 kW, vor fi disponibile în trei culori: Midnight Cyan, Icon Blue și Tech Black. Datele de livrarecătre dealerii europeni și prețurile variază în funcție de regiune, astfel încât te rugăm să contactezi distribuitorul național Yamahapentru informații complete.

Lasă un răspuns

Please disable your adblocker or whitelist this site!