[motoȘtiri-Specificații&Galerie Foto] Yamaha MT-09 2021 mai ușoară, mai puternică și cu mult mai multă tehnologie
Deși schimbarea majoră care a atras atenția și a stârnit multe discuții pe internet, este noul design, o să așteptăm să o vedem pe viu întâi să ne pronunțăm. Așa că acum o să ne concentrăm mai mult asupra noutăților la nivel tehnologic, care sunt foarte multe pentru modelul 2021.
În primul rând motorul CP3 plin de viață și cu chef de wheelie-uri, a fost reviziuit complet pentru a respecta normele de poluare EURO-5. În timpul acestor modificări radicale, ce au presupus și creșterea capacitatatii până la 889cmc, puterea dezvoltată și cuplul au fost îmbunătățite. Acum motorul dezvoltă o putere maximă de 119cp(mai mult cu 4cp decât vechea generație), însă cea mai importantă schimbare este faptul că acum cuplul maxim de 93 Nm este atins cu 1.400 rpm mai jos față de modelul precedent, adică la 7.000 rpm.
Transmisia a fost modificată pentru a se adapta la noua livrare a puterii, cu rapoarte mai lungi pentru primele două trepte, un schimbător complet reproiectat și un quickshifter care acum oferă asistență atât la schimbarea în treaptă superioară, cât și la retrogradare.
Cadrul și bascula au fost complet modificate, fiind acum mai ușoare cu 2,3Kg. De fapt întreaga dezvoltare a noii generații a fost orientată pe scăderea greutății,motorul este mai ușor cu 700g, jantele la fel cat si alte componente, în final motocicleta fiind cu 4Kg mai ușoară decât generație anterioară.
În plus a fost modificată și geometria ciclisticii, lagărul furcii este acum cu 30mm mai jos.
Furca inversată KYB este complet reglabil și vine însoțită de un monoamortizorul spate nou, complet reglabil. Frânele față au etrier și pompă radială Nissin, ca pe YZF-R1, cu două discuri de 298 mm.
Însă mai avem de așteptat până vom vedea exact cum se simt toate aceste modificări, motocicleta va fi disponibilă la dealeri in primavara lui 2021, așa că până atunci trebuie să-i credem pe cuvânt pe cei de la Yamaha, care spun că datorită acestor modificări noul MT-09 este mult mai agil.
În schimb secțiunea care mi-a atras atenția și mai mult m-a și impresionat prin multitudinea de upgrade-uri, este partea electronică cu toate sistemele de siguranță ale motocicletei.
Primul lucuru pe care o să-l observați când vă urcați în șaua noului model este bordul schimbat care acum este un TFT color de 3.5″. Însă cel mai important upgrade este noua platformă inerțială cu șase axe derivată din cea introdusă pe R1 în 2015, care permite folosirea sistemului de control al tracțiunii (TCS) pe trei niveluri, „slide control” (SCS), wheelie control (LIF) și ABS cu gestiune a frânării, care limitează transferul de masă și ridicarea roții spate pe frânare. S-a schimbat și sistemul de control ride-by-wire YCC-T cu o comandă dotată cu senzor montat direct pe manșon, ca pe YZF-R1, in continuare existând D-Mode cu 3 moduri de putere.
Și pentru că ziceam de bord, este o îmbunătățire uriașă față de vechea generație, avem acum în sfârșit un bord demn de anul 2020-2021 ce poate fi conectat cu aplicația Yamaha My Ride, care permite înregistrarea datelor (distanța totală, viteză maximă, viteză medie, accelerația, unghiul de înclinare) fiecărei ture pe motocicletă și sper eu, că poate controla și apeluri telefonice.
Noua MT-09 va fi disponibilă în trei culori: Storm Fluo, Icon Blue și Tech Black și va ajunge la dealerii Yamaha începând din primăvara lui 2021.Deocamdată nu știm prețul pentru România, însă am aflat că în Franța prețul a fost facut public, fiind de 9.500Eur, ceea ce ar însemna o creștere de doar 500eur față de generația anterioară. Zic „doar 500eur”, pentru că pachetul tehnologic este cu mult superior față de generația anterioară.