[motoȘtiri][Eveniment]Etapa a treia de MotoRC by Rompetrol este gata de start în acest weekend.
Cursele din MotoRC by Rompetrol sunt din ce în ce mai spectaculoase și nu ne așteptăm la nimic diferit de la a treia etapă, care stă să înceapă pe circuitul MotorPark România, parcurs în sens orar. Nivelul piloților este din ce în ce mai ridicat și spectacolul promite să atingă cote incendiare de-a lungul întregului weekend.
Piloții din MotoRC by Rompetrol sunt gata să ia startul din nou în curse, în weekendul 31 iulie-2 august, la Motor Park România, după o pauză de patru săptămâni. Cursele promit să fie foarte strânse la toate cele cinci clase – Stock 1000, Stock 600, Stock 300, Rookies 1000 și Rookies 600. Prognoza meteo anunță temperaturi caniculare vineri, cu o posibilă furtună, după care urmează două zile ideale pentru curse pe circuit, cu nori și soare și temperaturi de maximum 30 de grade. Oricum ar fi vremea, piloții tuturor claselor sunt foarte nerăbdători să se alinieze la start, căci am intrat în perioada de mijloc a sezonului, când toți riderii sunt din ce în ce mai antrenați și mai pregătiți de luptă.
Cu noua clasă monomarcă Stock 300, unde se rulează cu motociclete BMW G 310 R identice, destinată în principal juniorilor, programul etapelor va fi plin în fiecare zi, cu peste 80 de piloți care vor trage tare pentru cel mai bun rezultat posibil la cele cinci clase.
Circuitul va fi parcurs din nou în sensul tradițional, cel orar, dar mulți dintre piloți s-au antrenat intens în perioada dintre etapa a doua și a treia, fie chiar pe MotorPark România, fie pe circuite mai mici. Astfel, Răzvan Teodorescu de la Team IQRM, cel mai tânăr pilot din MotoRC, alergând la Stock 300, tocmai a doborât timpul record al clasei lui la un track-day, cu un fulminant 2:06.3 – un timp extraordinar dacă ne gândim că a fost făcut de un pilot în vârstă de doar 12 ani, cu o motocicletă de 34 de cai-putere.
În același timp, mulți alți rideri din campionat au venit la track-day-uri, îmbunătățindu-și timpii și ritmul de cursă, deci e clar că vom avea curse mai disputate decât oricând.
La Stock 1000, toți ochii sunt pe Vlad Neaga (VN Motorsport), care a câștigat primele două etape. Cătălin Cazacu (Racing Academy) are o revanșă de luat după ce a fost trădat de motocicletă din cauza unei simple siguranțe arse. La Stock 600, marele favorit este în continuare Ionel Pascotă (Pascotă Racing), dar Florin Bârlădeanu (Team BMR-EXE) și-a egalat recordul personal zilele trecute, la un track-day, iar Adrian Petrovici (Petrovici Racing) are o motocicletă nouă, mai performantă, deci lucrurile sunt departe de a fi jucate. La Stock 300, Alin Grădinaru a câștigat fără probleme primele două etape, dar va avea o competiție din ce în ce mai îndârjită din partea foarte tânărului Răzvan Teodorescu, a Cristinei Udrescu și a lui Ionuț Alexandru.
Deocamdată, MotoRC by Rompetrol este una dintre puținele forme de motorsport care și-au reluat activitatea în această parte a Europei și a făcut-o în forță, cu trei clase televizate (Stock 1000, Stock 600,Stock 300) și cu nume mari implicate în organizare și susținere, precum Rompetrol, BMW Motorrad, Kia și Michelin. Piloții celor trei clase vor avea parte de antrenamente libere vineri, 31 iulie, antrenamente și calificări sâmbătă, 1 august, și warm-up și curse duminică, 2 august. Ca o premieră absolută pentru acest sezon, cursele claselor principale vor fi difuzate în direct pe pagina de Facebook MotoRC și, în măsura posibilităților tehnice, și pe canalul TV Look Sport.