[motoȘtiri]Noutăți de la Honda pentru 2021: Forza 750&350, culori noi pentru AfricaTwin CRF1100L, upgrade-uri pentru gama 650R și gama CB500 + micuțul CB125F disponibil în România.
Marea noutate pentru 2021, dezvăluită de Honda până acum, este lărgirea familie Honda Forza, cu un nou maxi-scuter de mare capacitate (Honda Forza 750) și upgradarea modelelor Forza existente. Propulosorul noului scuter Forza 750, este un bicilindru de 745cc,Euro5, controlat printr-un sistem Throttle By Wire (TBW) ce îi permite să-și modifice comportamentul în funcție de modul de mers ales dintre cele 3 disponibile: Rain, Standard și Sport + un mod User customizabil. Sistemul tracțiunii de la Honda , HSTC, oferă 3 nivele diferite de intervenție, în vreme ce cutia automată de viteze DCT (Dual Clutch Transmission) își schimbă regimul de funcționare/ turația maximă la care schimbă treaptă, în funcție de modul de mers selectat.
Combinația de cadru tubular din oțel, bascula din aluminiu, furcă inversată de 41mm, etrieri radiali cu patru pistonase, amortizor Pro-Link roți de 15″/17″ (față/spate), îi conferă un comportament similar unei motociclete sport sub forma unui scuter.
Datele tehnice completem atât ale noului Forza 750 cât și 350 le găsiți aici: [motoȘtiri] Noile scutere de la Honda: Forza 750 și Forza 350 2021
Având în vedere că AfricaTwin a primit un upgrade tehnologic considerabil acum mai puțin de un an, când a fost lansată generația CRF1100L, pentru 2021 modificările sunt doar la nivel stilistic. CRF1100L Africa Twin este acum disponibilă în schema clasică de culori „Pearl Glare White Tricolor” similară cu originalul XRV650 Africa Twin, care a fost lansat în 1988 în perioada celor patru victorii consecutive (1986-1989) din Raliul Paris Dakar cu NXR750 – motocicleta ce a fost inspirația pentru Africa Twin.
Până acum designul tricolor era disponibil doar pe versiunea „Sports Adventure”, însă cum peste 70% dintre clienți, au ales această schemă grafică în locul opțiunii Matt Ballistic Black Metallic, opțiunea tricoloră va fi disponibilă și pe versiunea standard alături de „Grand Prix Red și „Matt Ballistic Black Metallic”.
În ceea ce privește gama de 650cc, adică CB650R și CB650R, ambele modele vor fi echipate cu furci inversate Showa Separate Function Big Piston (SFF-BP) de 41mm, pentru un control mai bun, în același timp oferind o amortizare mai confortabilă. Îmi aduc aminte că atunci când am testat CB650R mi-a plăcut foarte mult modul în care se mișcă motocicleta, însă suspensiile mi s-au părut destul de rigide în oraș, la denivelări și limitatoare de viteză, fiind orientate mai mult spre latura sportivă. Până acum CB650R avea furca inversată Showva SFF (Separate Function Fork), ce nu era ajustabilă.
Pe lângă suspensii, motorul cu 4 cilindri în linie de 649cc respectă cerințele EURO5 fără a pierde din performanțe, bordul a primit câteva modificări pentru a fi mai ușor de citit, iar sub șa vom gasi de acum înainte o priză USB.
Pentru 2021 gama Honda CB500, formată din crossover-ul CB500X, naked-ul CB500F și sportiva CB500R, vine cu omologarea Euro 5 și noi versiuni coloristice.
Cele trei modele de 500cc vor ajunge în showroom-uri în toamna acestui an, având aceleași performanțe ca înainte, putere maximă 35kW, asta în ciuda scăderii importante a emisiilor de monoxid de carbon, de hidrocarburi nearse și de oxid de azot.
Nakedul CB500F, preferat de 48% dintre cumpărătorii acestor trei modele, vine cu schimbări ale culorilor, după upgradeul serioas de care a avut parte în 2019. Modelul 2021 va veni în culorile Grand Prix Red, Matt Gunpowder Black Metallic și nouă Candy Caribbean Blue Sea.
Crossover-ul CB500X, cu roată față de 19”, a fost și el revizuit profund cu doi ani în urmă, așadar, primește doar mici elemente de ordin estetic. Va fi disponibil în culorile Grand Prix Red, Matt Gunpowder Black Metallic, Pearl Metalloid White, toate trei vor avea în schimb cadrul șeii roșu, asemenea modelului Africa Twin.
Pe lângă omologarea Euro 5,CB500R, , primește culorile Matt Axis Grey Metallic și Grand Prix Red, dar cu un logo restilizat pe carene, pentru a se alinia cu noile sportive ale producătorului japonez.
Iar pentru cei ce vor doar sa ajunga de la punctul A la punctul B intr-un mod cat mai eficient posibil, anul acesta pe piata noastra va fi disponibil si modelul CB125F, o motocicleta fiabilă, ușor de condus și economică.
Ken Tomiyasu, Project Manager Honda CB125F 2021, a declarat:
„Pentru noi, criteriile de bază sunt importante. De aceea am început o evoluție liniștită cu noul nostru CB125F, păstrând performanțele sale utile în oraș, dar adăugând o economie de combustibil mult mai mare. De asemenea, dispune de tehnologii avansate cu fricțiune redusă în motorul eSP, manevrabilitate sigură de la șasiu și sperăm că proprietarul va fi cu adevărat mulțumit. Suntem foarte mândri că atât de mulți oameni își vor începe călătoria pe motocicletă cu Honda pe CB125F și știm că le va oferi plăcere și utilitate în egală măsură.”
Realizată la uzina Honda Atessa din sud-estul Italiei, foloseste motorul Smart Power (eSP), răcit cu aer, ce dezvolta 8kW la 7.500 rpm si un cuplu maxim de 10.9Nm @ 6.000 rpm. Este mai ușoară cu 11 kg, bucurându-se de un cadru reproiectat și un stil modern de motocicletă din gama mare. Farul cu LED și bordul digital revizuit sunt finisajele de calitate ale noului 2021 CB125F. Acesta va fi disponibil în următoarele opțiuni de culoare: Splendor Red, Pearl Cool White sau simplul Black.