[motoȘtiri][Specificații/Galerie Foto/Pret] Noua Honda CB750 Hornet : Istorie, Dotări, Rivali
Anunțată în urmă cu aproape un an la salonul EICMA de la Milano, noua Honda CB750 Hornet a fost prezentată oficial la salonul moto de la Koln, INTERMOT.
Primul Hornet a văzut lumina zilei în 1998, având ca baza de plecare motorul cu 4 cilindri în linie al CBR-ului 600 din 1995.
În anii ce au urmat a câștigat rapid în popularitate, devenind motocicletă favorită atât a începătorilor cât și a motocicliștilor mai experimentați, toate generațiile ce au venit apoi urmând o filosofie bazată pe dorinta de a crea o motocicleta accesibila, rapidă, agilă și distractivă.
În ciuda popularității, în 2014 Honda a încetat comercializarea Hornet-ului, înlocuindu-l cu CB650F. Nouă ani mai târziu, japonezii reînvie acest nume, venind cu o motocicletă și un propulsor complet nou.
COMPARAȚIE CU VECHIUL Hornet
Putem spune că Hornet 2023 nu are nimic de-a face cu predecesorii săi. Începând cu motorul: Honda abandonează faimosul său 4 cilindri în linie pentru a se îndrepta către un motor cu 2 cilindri gemeni, cu un arbore cotit de 270°. Conform comunicatului de presă al celor de la Honda:„Acest lucru ne permite să obținem nu numai un surplus de putere la turații mari, ci și un cuplu sportiv la turații mai mici”. Noul motor este un un bicilindru paralel, cu o capacitate de 755 cmc, ce dezvoltă o putere maximă de 90.5 cai putere la 9.500 rpm și un cuplu maxim de 75 Nm la 7.250 rpm,fiind instalat într-un cadru din oțel, tip diamant, complet redesenat..
DETALII TEHNICE
Pe partea de electronică, Hornetul moștenește unul dintre cele mai extinse pachete din categorie, începând cu instalarea accelerației cu ride-by-wire cu 3 moduri (Ploaie, Standard, Sport) și unul (User)configurabil. În plus, are un sistem de control al cuplului(Honda Selectable Traction Control), anti-wheelie reglabil și un sistem de oprire automată a semnalului de semnalizare. Pentru a citi toate setarile rapid, are un ecran TFT de 5 inchi, cu bluetooth, similar cu cel de pe Forza 750/ X-ADV și CB1000R.
Frânarea este asigurată de un sistem Nissin, cu două discuri de 296mm pe față și etriere montate radial cu 4 pistonase, în timp ce pe spate avem un disc de 240mm și un etrier cu un singur pistonas.
De asemenea, brandul a dorit să aducă un omagiu moștenirii Hornet făcând disponibilă în gamă, culoarea Yellow Goldfinch.
ENGINE | |
Engine Type | Liquid-cooled OHC 4-stroke 8-valve Parallel Twin with 270° crank and uni-cam |
Engine Displacement | 755cc |
Bore x Stroke (mm) | 87mm x 63.5mm |
Compression Ratio | 11.0:1 |
Max. Power Output | 67.5kW @ 9,500rpm |
Max. Torque | 75Nm @ 7,250rpm |
Noise Level (dB) | Lwot – 77.5; Lurban – 73.5 |
Max Speed | 205 km/h |
Oil Capacity | 3.8L |
Starter | Electric |
FUEL SYSTEM | |
Carburation | PGM-FI electronic injection |
Fuel Tank Capacity | 15.2L |
CO2 Emissions WMTC | 100 g/km |
Fuel Consumption | 23km/l – 4.35l/100km |
ELECTRICAL SYSTEM | |
Battery Capacity | 12v 7.4Ah |
DRIVETRAIN | |
Clutch Type | Wet multiple, Assisted slipper clutch |
Transmission Type | 6 speed Manual Transmission |
Final Drive | Chain |
FRAME | |
Frame Type | Steel diamond |
CHASSIS | |
Dimensions (LxWxH) | 2,090mm x 780mm x 1,085mm |
Wheelbase | 1,420mm |
Caster Angle | 25˚ |
Trail | 99mm |
Seat Height | 795mm |
Ground Clearance | 140mm |
Kerb Weight | 190kg |
Turning radius | 2.7m |
SUSPENSION | |
Suspension Front | Showa 41mm SFF-BPTMTM USD, 130mm travel |
Suspension Rear | Monoshock damper, Pro-Link swingarm, 150mm travel |
WHEELS | |
Wheels Front | 5Y-Spoke Cast Aluminium |
Wheels Rear | 5Y-Spoke Cast Aluminium |
Tyres Front | 120/70ZR-17 |
Tyres Rear | 160/60ZR-17 |
BRAKES | |
ABS Type | 2 channel |
Brakes Front | Dual 296mm x 4mm disc with Nissin radial mount 4 piston calipers |
Brakes Rear | Single 240mm x 5mm disc with single piston caliper |
INSTRUMENTS & ELECTRICS | |
Instruments | TFT screen |
Headlight | LED |
Taillight | LED |
Connectivity | HSVC |
USB | Type C |
Auto Winker Cancel | Yes |
Security System | HISS |
Additional Features | ESS, 4 Riding Modes |
RIVALII
Acesta își propune să fie unul dintre concurenții direcți ai lui Yamaha MT-07. Pe hârtie are deja cel mai bun raport greutate/putere din categoria sa și se anunță că va veni cu un preț competitiv (ne așteptăm să fie în jur de 8000EUR-8500EUR la noi în țară, datorită faptului că va veni ca toate motocicletele Honda de la noi cu 4 ani de garanție inclusă). L.E Intre timp a fost anuntat si pretul pentru Romania, care va fi de 8.490EUR, motocicletele urmand sa fie disponibile in reteaua de dealeri incapand cu luna martie a anului urmator.
Rămâne de văzut dacă acest lucru va fi suficient pentru a face din noul Hornet, un succes cel puțin la fel de mare cu vechea generație.