noiembrie 5, 2024

[motoȘtiri][Specificații/Galerie Foto/Pret] Noua Honda CB750 Hornet : Istorie, Dotări, Rivali

23YM HONDA CB750 HORNET

Anunțată în urmă cu aproape un an la salonul EICMA de la Milano, noua Honda CB750 Hornet a fost prezentată oficial la salonul moto de la Koln, INTERMOT.

ISTORIE
Primul Hornet a văzut lumina zilei în 1998, având ca baza de plecare motorul cu 4 cilindri în linie al CBR-ului 600 din 1995.
În anii ce au urmat a câștigat rapid în popularitate, devenind motocicletă favorită atât a începătorilor cât și a motocicliștilor mai experimentați, toate generațiile ce au venit apoi urmând o filosofie bazată pe dorinta de a crea o motocicleta accesibila, rapidă, agilă și distractivă.
În ciuda popularității, în 2014 Honda a încetat comercializarea Hornet-ului, înlocuindu-l cu CB650F. Nouă ani mai târziu, japonezii reînvie acest nume, venind cu o motocicletă și un propulsor complet nou.

COMPARAȚIE CU VECHIUL Hornet
Putem spune că Hornet 2023 nu are nimic de-a face cu predecesorii săi. Începând cu motorul: Honda abandonează faimosul său 4 cilindri în linie pentru a se îndrepta către un motor cu 2 cilindri gemeni, cu un arbore cotit de 270°. Conform comunicatului de presă al celor de la Honda:„Acest lucru ne permite să obținem nu numai un surplus de putere la turații mari, ci și un cuplu sportiv la turații mai mici”. Noul motor este un un bicilindru paralel, cu o capacitate de 755 cmc, ce dezvoltă o putere maximă de 90.5 cai putere la 9.500 rpm și un cuplu maxim de 75 Nm la 7.250 rpm,fiind instalat într-un cadru din oțel, tip diamant, complet redesenat..

DETALII TEHNICE
Pe partea de electronică, Hornetul moștenește unul dintre cele mai extinse pachete din categorie, începând cu instalarea accelerației cu ride-by-wire cu 3 moduri (Ploaie, Standard, Sport) și unul (User)configurabil. În plus, are un sistem de control al cuplului(Honda Selectable Traction Control), anti-wheelie reglabil și un sistem de oprire automată a semnalului de semnalizare. Pentru a citi toate setarile rapid, are un ecran TFT de 5 inchi, cu bluetooth, similar cu cel de pe Forza 750/ X-ADV și CB1000R.

Noul motor se prinde pe un cadru de oțel diamant nou-nouț, ușor, cântărind doar 16,6 kg (cadrul CB-ului 650R are 18.8Kg) și reglat pentru a oferi o expresie deplină a performanței noului motor. Agilitatea și feedback-ul sunt ajutate de furcile Showa 41mm Separate Function Fork Big Piston (SFF-BPTM) USD fixate pe noile juguri superioare și inferioare. De asemenea, pentru a maximiza factorul de distracție avem o bascula nouă din oțel, ce folosesete un amortizor Pro-Link cu preîncărcare reglabilă.
Frânarea este asigurată de un sistem Nissin, cu două discuri de 296mm pe față și etriere montate radial cu 4 pistonase, în timp ce pe spate avem un disc de 240mm și un etrier cu un singur pistonas.
De asemenea, brandul a dorit să aducă un omagiu moștenirii Hornet făcând disponibilă în gamă, culoarea Yellow Goldfinch.

23YM HONDA CB750 HORNET

 

 

ENGINE
Engine Type Liquid-cooled OHC 4-stroke 8-valve Parallel Twin with 270° crank and uni-cam
Engine Displacement 755cc
Bore x Stroke (mm) 87mm x 63.5mm
Compression Ratio 11.0:1
Max. Power Output 67.5kW @ 9,500rpm
Max. Torque 75Nm @ 7,250rpm
Noise Level (dB) Lwot – 77.5; Lurban – 73.5
Max Speed 205 km/h
Oil Capacity 3.8L
Starter Electric
FUEL SYSTEM
Carburation PGM-FI electronic injection
Fuel Tank Capacity 15.2L
CO2 Emissions WMTC 100 g/km
Fuel Consumption 23km/l – 4.35l/100km
ELECTRICAL SYSTEM
Battery Capacity 12v 7.4Ah
DRIVETRAIN
Clutch Type Wet multiple, Assisted slipper clutch
Transmission Type 6 speed Manual Transmission
Final Drive Chain
FRAME
Frame Type Steel diamond
CHASSIS
Dimensions (LxWxH) 2,090mm x 780mm x 1,085mm
Wheelbase 1,420mm
Caster Angle 25˚
Trail 99mm
Seat Height 795mm
Ground Clearance 140mm
Kerb Weight 190kg
Turning radius 2.7m
SUSPENSION
Suspension Front Showa 41mm SFF-BPTMTM USD, 130mm travel
Suspension Rear Monoshock damper, Pro-Link swingarm, 150mm travel
WHEELS
Wheels Front 5Y-Spoke Cast Aluminium
Wheels Rear 5Y-Spoke Cast Aluminium
Tyres Front 120/70ZR-17
Tyres Rear 160/60ZR-17
BRAKES
ABS Type 2 channel
Brakes Front Dual 296mm x 4mm disc with Nissin radial mount 4 piston calipers
Brakes Rear Single 240mm x 5mm disc with single piston caliper
INSTRUMENTS & ELECTRICS
Instruments TFT screen
Headlight LED
Taillight LED
Connectivity HSVC
USB Type C
Auto Winker Cancel Yes
Security System HISS
Additional Features ESS, 4 Riding Modes

 

RIVALII
Acesta își propune să fie unul dintre concurenții direcți ai lui Yamaha MT-07. Pe hârtie are deja cel mai bun raport greutate/putere din categoria sa și se anunță că va veni cu un preț competitiv (ne așteptăm să fie în jur de 8000EUR-8500EUR la noi în țară, datorită faptului că va veni ca toate motocicletele Honda de la noi cu 4 ani de garanție inclusă). L.E Intre timp a fost anuntat si pretul pentru Romania, care va fi de 8.490EUR, motocicletele urmand sa fie disponibile in reteaua de dealeri incapand cu luna martie a anului urmator.
Rămâne de văzut dacă acest lucru va fi suficient pentru a face din noul Hornet, un succes cel puțin la fel de mare cu vechea generație.

Lasă un răspuns

Please disable your adblocker or whitelist this site!