noiembrie 27, 2021

[motoȘtiri][Specificații Tehnice] Lansare BMW Gama K 1600 2022

Pentru anul următor, cei de la BMW vin cu câteva modificări semnificative pentru întreaga gamă K1600. În primul rând motorul de 6 cilindri și 1.649cc a primit câteva modificări pentru a satisface standardele Euro 5. Însă nu este vorba doar despre satisfacerea standardelor, prin utilizarea unor noi componente interne s-a reușit să se păstreze puterea maximă de 160cp, dar și atingerea ei cu 1000rpm mai jos(@6.750rpm), în timp ce cuplul a crescut la 180Nm (@5.250 rot/min).

Sistemul de suspensii Dynamic ESA este standard acum pe întreaga gamă (înainte era standard doar pe K1600GTL), ceea ce permite posibilitate modificării răspunsului suspensiei dintr-un singur buton. Acest sistem dispune și de funcția de auto-loading, care compensează rigiditatea suspensiei în funcție de greutatea rider-ului, dar mai important, suspensiile sunt semi-active, adaptand amortizarea în funcție de suprafața de rulare întâlnită.

Luminile sunt full LED, având și ultima variantă de faruri adaptive, care nu numai că mișcă farurile +/- 2º în funcție de unghiul de înclinare, dar țin cont și de accelerare și de frânare pentru a varia intensitatea luminoasă.

Sistemul audio, standard pe GTL și pe Grand America, opțional pe variantele GT și B, a fost îmbunătățit, acum având funcția de conectare a smartphone-ului via Bluetooth + applicatia BMW pentru Andorid și IOs. De asemenea există și un compartiment special pentru telefon cu o priză USB.

Însă probabil cea mai vizibilă schimbare atunci când te urci la ghidonul motocicletei va fi ecranul TFT gigantic de 10.25″, proaspăt prezentat pe modelele R18B și R18 Transcontinental.

Ca și până acum există 4 variante: K1600GT, K1600GTL, K1600 B și K1600 Grand America, la care se mai adaugă două ediții speciale : K1600 B Option 719 Midnight și K1600 Grand America Option 719 Midnight. Prețurile de pornire încep de la 25.000EUR cu TVA pentru K1600 GT și ajung până la 28.535EUR pentru K1600 Grand America, pentru cele două ediții speciale trebuind să mai umblați un pic la portofel. Mai multe detalii despre fiecare model în parte găsiți pe site-ul BMW Motorrad România.

 

Specificații Tehnice pentru K1600 GT:

Motor

Motor cu șase cilindri în linie, în patru timpi, răcit cu ulei/apă, cu patru supape per cilindru
Alezaj x cursă
72 mm x 67,5 mm
Capacitate cilindrică
1.649 cmc
Putere nominală

118 kW la 6.750 rot/min

Cuplu motor maxim

180 Nm la 5.250 rot/min

Raport de compresie
12,2 : 1
Injecție electronică în galeria de admisie Management digital al motorului: BMS-O cu E-Gas
Convertizor catalitic cu 3 căi, standard de emisii EU-5

Performanțe/consum

Viteză maximă

Peste 200 km/h

Consum per 100 km, conform WMTC

5,9 l

Emisii de CO2 conform WMTC

137 g/km

Tip de carburant

Benzină super, fără plumb (max. 15 % etanol, E15) / ROZ 95 / 90 AKI

Instalație electrică

Generator

Alternator de 700 W (putere nominală)

Baterie

12 V / 16 Ah, fără întreținere

Transmisia

Ambreiaj

Ambreiaje cu mai multe discuri în baie de ulei

Cutie de viteze

Cutie cu șase trepte cu cuplaj cu gheare cu angrenaj elicoidal

Transmisie secundară
Cardan

Șasiu / frâne

Șasiu

Șasiu punte din aluminiu, motorul ca element portant

Ghidaj roată din față / elemente de suspensie
BMW Motorrad Duolever; amortizor central
Ghidaj roată din spate / elemente de suspensie

Braț pivotant unilateral turnat din aluminiu cu BMW Motorrad Paralever; amortizor cu arc central

Cursă a suspensiei față/spate

115 mm / 135 mm

Ampatament
1.618 mm
Unghi de fugă
106,4 mm
Unghi cap coloană de direcție
62,2°
Roți

Roată turnată din aluminiu

Dimensiuni jantă față
3,50 x 17″
Dimensiuni jantă spate
6,00 x 17″
Pneu față
120/70 ZR 17
Pneu spate
190/55 ZR 17
Frână față      Frână dublu-disc, diametru de 320 mm, etriere fixe cu 4 pistoane
Frână spate    Frână cu monodisc, diametru de 320 mm, etrier flotant cu 2 pistoane
ABS

BMW Motorrad Integral ABS Pro (parțial integral, optimizat pentru poziție înclinată)

Dimensiuni / greutăți

Înălțime șa la masa proprie

810 mm / 830 mm

Lungime a arcului de pășire la masa proprie a vehiculului

1.830 mm / 1.870 mm

Volum util rezervor

aprox. 26,5 l

Din care rezervă

aprox. 4 l

Lungime (peste portbagaj)
2.324 mm
Înălțime (peste parbriz, la masa proprie a vehiculului cf. DIN)

1.440 – 1.600 mm

Lățime (cu cutii)
1.000 mm
Masă proprie, cu rezervorul plin/gata de drum

343 kg

1)

Masa totală admisă
540 kg
Sarcină utilă (la dotarea de serie)

197 kg

Dotare standard

  • Ecran color TFT de 10,25 țoli pentru panou de instrumente cu Connectivity și Navigație cu hartă integrată (cu aplicația Connected de la BMW Motorrad)
  • Compartiment de încărcare (USB-C)
  • Far cu leduri integral și emblemă luminată și lumină adaptivă în viraje
  • Claxon cu sunet dublu
  • 4 butoane favorite configurabile
  • Control dinamic al tracțiunii (DTC)
  • 3 moduri de deplasare Rain, Road și Dynamic
  • Control dinamic al frânei motorului (MSR)
  • Dynamic ESA (șasiu reglabil electronic cu compensare a încărcării)
  • Asistență la pornirea în rampă (HSC Pro)
  • Controlul presiunii în pneuri (RDC)
  • Încălzire mânere
  • Încălzire șa
  • Sistem pentru geamantane


Dotare specială

  • Pachet Confort (format din Keyless Ride, închidere centralizată, asistent de comutare Pro și sistem de alarmă antifurt (DWA))
  • Pachet Touring (format din sistem audio 2.0 cu de ex. DAB + și presetări de sunet, far suplimentar cu leduri și bara de protecție a motorului)
  • Spoturi încastrate în podea
  • Șa joasă
  • Option 719 Șa
  • Option 719 Jante forjate


Accesorii speciale

  • Topcase Touring
  • Geantă interioară pentru Topcase și cutii
  • Rucsac pentru rezervor
  • Toba sport
  • Piese cromate
  • Parbriz jos

Lasă un răspuns