noiembrie 27, 2021

[motoȘtiri][Specificații Tehnice si Galerie foto] Giacomo Agostini din nou în șa la Misano. Lansare MV Agusta Superveloce Ago 2022

Fiind prezenți pentru cursa de MotoGP de la Misano am avut surpriza să participăm la un eveniment cu totul special, lansarea unei ediții limitate a modelului Superveloce de la MV Agusta ce celebrează cariera marelui campion italian Giacomo Agostini.
Modelul se numește simplu Superveloce Ago și dacă specificația tehnică rămâne aceeași – motor în trei cilindri de 798 cmc ce dezvoltă o putere maximă de 147CP@13.000 rpm (151CP@13.250 rpm cu kitul racing) diferențele principale sunt la nivel stilistic. Designul motocicletei ne aduce aminte prin culorile folosite de motocicletele cu are a concurat Agostini la sfârșitul anilo 60 și începutul anilor 70.


Mai mult, am avut ocazia chiar să îl vedem pe Ago, acum în vârstă de 79 de ani, din nou în șaua unei motociclete, făcând o tură de onoare pe circuitul de la Misano, alături de pilotul echipei de Moto 2 MV Agusta Forward Racing , Simone Corsi, care cu această ocazie va folosi și în cursa de duminică o schemă grafică ce amintește ce motocicletele pilotate de Agostini.

Motocicleta va fi produsă în 311 unități (numărul de curse GP câștigate de Agostini), dintre care primele 15 vor avea accesorii speciale, ca omagiu al celor 15 titluri mondiale cucerite de marele pilot în intervalul 1966-1975 (350cc – 1968, 1969, 1970, 1971, 1972, 1973, 1974/ 500cc – 1966, 1967, 1968, 1969, 1970, 1971, 1972, 1975)
Deși ziceam că la nivel tehnologic motocicleta este aceeași, există totuși câteva particularități cum ar fi tobele Arrow speciale care au scrise pe sita de evacuare „Ago”, componentele interne ale furcii față de 43 Ohlins, și ale amortizorului Ohlins TTX 36 au fost modificate pentru un comportament mai sportiv, semnătură lui Agostini este prezența pe fiecare motocicletă, plus că fiecare motor este semnat de persoana care l-a asamblat manual.

Fiind vorba despre o motocicletă cu totul specială, după părerea noastră o motocicletă mai degrabă de colecție, prețul de pornire este pe măsură: 32.100EUR. Adică cu 11.400EUR mai mult decât prețul de pornire al modelului Superveloce de baza (20.700EUR). Este interesant că totuși această ediție limitată nu este cea mai scumpă din gama Superveloce, varianta Superveloce Alpine având prețul de pornire de 36.300EUR .

Lasă un răspuns