#motoTeste: Aprilia RX 125 | Păreri surprinzătoare dupa 3 zile de test la Roadbook Experience 2023
Când cei de la The Bike Hub, importatorul Aprilia în România, m-au întrebat dacă nu vreau să testez RX-ul 125, m-am gândit că participarea cu ea la Roadbook Experience 2023 ar fi provocarea perfectă pentru a vedea ce poate această micuță de 124.2cc. Trei zile si aproximativ 300Km de navigatie dupa roadbook in jurul masivului Oslea ar trebui sa fie suficient pentru a-mi da seama dacă este o motocicletă bună nu numai pentru cei ce fac primii pași pe două roți la 16 ani cu A1, ci chiar ar putea să fie o soluție și pentru rideri mai experimentați ca mine, dar încă începători în ale off-road.
Concluziile le găsiți în clipul urmator:
Și ce fel de test ar fi fost acesta, dacă nu „vedem” și cum se aude:
Plusuri:
– Motocicleta inmatriculabilă ce poate fi condusă pe drumurile publice și în off-road
– Doar 134Kg la plin ceea ce o face ușoară de manevrat și pretabila pentru o categorie largă de rideri, începând cu deținătorii de A1 de 16 ani.
– Raport calitate/preț foarte bun, pentru 4.180EUR cu TVA inclus primești o motocicletă solidă și polivalentă cu un design deosebit, detaliul meu preferat fiind „mânerele” integrate sub șa:
Minusuri:
– Pentru cei mai înalți, 1,85m+, s-ar putea ca poziția când mergi ridicat în scărițe să nu fie cea mai comodă. Cum ziceam și în clip, personal așa încerca să schimb scărițele cu unele mai late și mai joase și i-ași monta niște raisere pentru a duce ghidonul un pic mai sus.
SPECIFICATII TEHNICE
TIPUL MOTORULUI Un singur cilindru, în 4 timpi, cu 4 supape, DOHC, răcire cu lichid
CURSA ȘI ALEZAJ 58 x 47 mm
CAPACITATEA CILINDRICA A MOTORULUI 124,2 cc
RAPORT DE COMPRESIE 12.0 ~12.6 : 1
PUTERE MAXIMĂ 11 kW la 10.000 rpm
CUPLU MAXIM LA ARBORELE COTIT 11.2 Nm la 8.000 rpm
APRINDERE ECU Electronics Magneti Marelli MIUG4 ø 32 mm
LUBRIFIERE Carter umed
TRANSMISIE 6 viteze, raportul de transmisie:
1) 11/33
2) 15/30
3) 18/27
4) 20/24
5) 25/27
6) 23/22
AMBREIAJ Ambreiaj umed cu plăci
UNITATE PRINCIPALĂ Angrenaje drepte, raport de acționare: 29/69
UNITATEA FINALĂ Lanț, raport:
SX: 13/62
RX: 13/69
ŞASIU Cadru din oțel cu două tuburi
SUSPENSIE FAȚĂ Furcă inversata cu diamentrul de Ø 41 mm, cursa de 240 mm
SUSPENSIE SPATE Amortizor monosoc cu sistem de legatura progresiva, cursa de 210 mm
FRÂNE
SX:
Față: Ø 300 mm disc din oțel inoxidabil
Spate: Ø 220 mm disc din oțel inoxidabil
RX
Față: Ø 260 mm dis
Spate: Ø 220 mm disc
Furtune cu insertie metalic
ROŢI SX: Față: 2,5 X 17″ spate: 3,5 X 17″
RX : Față: 1,85 X 21″ spate: 2,15 X 18″
ANVELOPE SX: Față: 100/80 – 17″ spate 130/70 -17″
RX : Față: 90/90 – 21″ spate 120/80 -18″
DIMENSIUNI Lungim: 2075 mm (RX 2145 mm)
Lățime: 820 mm
Ampatament: 1425 mm (1430 mm)
Înălțime: 1140 mm (RX 1180 mm)
Înălțimea șeii: 880 mm (RX 905 mm)
GREUTATE 134 Kg (greutate cu rezervor de combustibil plin)
CONSUM (CICLU WMTC) 2,6 l/100 km
EMISII DE CO2 (CICLUL WMTC) 60 g/km
CAPACITATEA REZERVORULUI DE COMBUSTIBIL 7 litri
NORMA POLUARE Euro 5
PRET 4.180EUR cu TVA INCLUS
MOTOCICLETA DE TEST AM LUAT-O DE LA IMPORTATORUL OFICIAL APRILIA DIN ROMANIA, THE BIKE HUB, SI TOT ACOLO O GASITI DACA VRETI SA FACEI UN TEST RIDE CU EA.