[motoZvon] Honda ia la țintă Harley Davidson și Indian cu un nou Rebel de 1100cc

Honda Rebel CMX 500 este unul dintre modelele de succes ale producătorului japonez. Este ușor de condus, oferă o poziție relaxată, înălțimea șei dă posibilitatea de a fi condusă și de persoanele mai mici de înălțime și există o multitudine de soluții aftermarket de customizare. Am văzut pe propria „piele” cât de distractivă este într-una din plimbările noastre de anul trecut, „în ciuda” celor doar 43cp.
După ce anul trecut la EICMA, Rebelul de 500 a primit un upgrade mai mult decât vizual, pe lângă schimbarea evidentă a farului și displayului, fiind modificări și de ordin tehnic, zilele trecute au apărut zvonuri că se pregătește un model pentru cei ce vor mai mult decât ce poate oferi motorul de 471cc.
S-a zvonit de mult timp despre posibilitatea folosirii motorului de 1082cc de pe noua Africa Twin și pe un șasiu de cruiser, ceea ce va deveni fratele mai mare al CMX-ului 500. Asta ar însemna o creștere substanțială de putere pentru Rebel, de la 43cp la 100cp, deși probabil motorul de pe Africa Twin va fi tunat să ofere mai mult cuplu la turații joase și medii. Pe cât de bun era Rebelul de 500 pentru începători sau cei ce pun mai mult accent pe partea practică, pentru motociclistii mai orgolioși, 500cc nu era suficient că să-i convingă.
Primii care au venit cu această confirmare a noului cruiser, au fost cei de la publicația japoneză Young Machine’s, care se pare că au niște surse foarte sigure în ceea ce privește producătorii niponi, în trecut prevestind corect apariția noii Africa Twin CRF1100 sau a modelului Kawasaki Kawasaki ZX-25R.
Folosind noul motor cu doi cilindri paraleli de 1082cc, Honda ia la țintă cruiserele producătorilor americani Harley Davidson și Indian. Ar putea să încerce să sufle chiar și o bucată din piața noul cruiser heritage BMW R18, deși acolo vorbim despre altceva, având cei 1800cc ai „big boxerului” bavarez. Rămâne interesant de văzut dacă motorul de pe AfricaTwin va veni la pachet și cu transmisia automată DCT, ceea ce ar ridică părul pe spatele multor puristi.
De asemenea este foarte posibil ca motorul să vină cu toată electronică de pe AfricaTwin, însemnând ride by wire,moduri de mers, cornering ABS, traction control, cruise control, etc. Însă toate acestea costă, ceea ce ar putea ridica prețul noului Rebel 1100 probabil peste 11.000EUR.
Deocamdată nu există confirmarea oficială a celor de la Honda, însă cu singuranță că sunt mulți cei cărora le-ar plăcea să vadă o astfel de motocicletă în catalogul pentru 2021 al niponilor. Noi, la cât de mult ne-am distrat anul trecut în testul cu vechea generație de Rebel 500, abia așteptăm ca aceste zvonuri să se materializeze și să putem alege un Rebel mai puternic.