[MotoZvon]Suzuki Hayabusa se întoarce în 2021
A fost tristețe mare în rândul iubitorilor de power-tourer-uri când Suzuki a anunțat încetarea producției pentru Hayabusa. Mulți au trăit în negare și au continuat să spere că o nouă generație va apărea, în ciuda reglemantarilor privind normele de poluare tot mai stricte. Deși vechea generație era EURO3, Suzuki a primit o derogare timp de doi ani de la intrarea în vigoare a normelor EURO4, pentru a-și putea vinde motocicletele produse deja, de aceea la sfârșitul lui 2018, Hayabusa a fost retrasă complet din catalogul lor.
Iată că după ce au reînviat Katana, după ce au adus un aer retro ce amintește de Big DR cu noul V-Strom 1050, Suzuki trezește iar speranțe nostalgicilor cu posibilitatea unei noi Hayabusa în 2021. Zic posibilitatea, pentru că încă nu există nicio confirmare oficială, însă faptul că în presă au apărut deja poze cu patente pentru noua Hayabusa, ne fac să fim convinși că vom avea o nouă generație în curând. Se întâmplă adesea ca firmele să înregistreze un număr mare de patente, multe dintre ele ne ajungând niciodată în producție. Însă de cele mai multe ori când acestea prezintă inovații moderate, ușor realizabile, aceste patente confirmă direcția pentru noile modele.
Primul patent descoperit recent de britanicii de la Benetts, înfățișează un recipient special cu filtru activ de carbon montat pe lateralul cadrului care are rolul de a absorbi vaporii de benzină din rezervorul de combustibil și a nu-i lasă să ajungă în atmosfera. Acest lucru este o cerință standard pentru certificarea EURO5, care bineînțeles lipsea pe vechea generație. Cel de-al doilea prezintă detalii despre baia de ulei a motorului.
Diverse publicații din japonia au sugerat că noul motor va crește în capacitate cu aproximativ 100cc, probabil motorul va avea în jur 1440cc. Am tot văzut până acum la majoritatea producătorilor această abordare, de a mari capacitatea pentru a face față restricțiilor normelor de poluare, reușind să mențină aceeași putere. Așa că puterea va rămâne în jurul a 200cp, însă probabil această creștere în capicatate va aduce totuși o creștere a cuplului în zona turațiilor medii. În patentele înregistrate anterior, motorul arată foarte similar cu vechea generație, nu e nicio urmă de supralimnetare cum se zvonea, prinderile sunt în exact același lor, ceea ce indică că motorul actual cu 4 cilindri în line va fi doar modificat, și nu va fi un motor complet nou.
În schimb cadrul arată diferit față de vechea generație, semănând mai mult cu ce vedem pe noul GSX-R1000. Este foarte posibil ca noua generație să fie considerabil mai ușoară datorită acestor modificări. Cele două tobe laterale rămân pe poziție, în rest despre design nu se știe nimic, tot ce a apărut până acum fiind doar speculații.
Cel mai probabil în Noiembrie 2020 vom vedea pe viu la EICMA varianta finală, gata de producție, însă cu siguranță până atunci vor mai scapă mici informații sau fotografii spion în presă.