[Noutăți][motoZvon 2020] Ducati Multistrada cu motor V4 ?
În momentul lansării Panigale-ului V4 la EICMA în 2017, mulți au spus că este puțin probabil ca cei de la Ducati să fi dezvoltat motorul doar pentru modelele supersportive. În ciuda renumelui, Ducati este totuși o firma mică, ce nu produce un număr foarte mare de motociclete pe an, de aceea banii cheltuiți în cercetarea și dezvoltarea unui nou motor trebuiesc recuperați cât mai eficient. Și pentru a face asta, cel mai ușor este să găsești cât mai multe aplicații pentru același motor, asta însemnând cât mai multe modele ce împart aceeași tehnologie.
La începutul anului s-au înmulțit speculațiile privind folosirea motorului V4 pe un streetfighter, speculații ce au apărut chiar de la lansarea supersportivei, mai ales că atunci Claudio Domenicali ne-a avertizat că nu e ultima oară când auzim despre această motorizare. Toate speculațiile s-au terminat în urmă cu două luni când Ducati a prezentat un model prototip de Streetfighter V4 ce a concurat în faimoasa cursa de la Pikes Peak.
Apoi au început să apară speculații privind existența unor motociclete adventure touring de test echipate cu motorizări V4 ce se plimbă prin apropierea Bologniei. Mai multă lume a declarat că s-a întâlnit cu ele, însă singurele dovezi concrete erau niște poze în varianta tipărită a revistei germane Motorrad. Asta până când a apărut acest filmuleț:
Se pare că motorul V4 se pregătește să debuteze în varianta enduro-stradale și este foarte probabil ca de la anul să auzim sunetul acesta pe drumurile forestiere sau potecile neasfaltate. În afară de motor este foarte probabil ca noua Multistrada să vină și cu sistemul radar ce face parte din Advanced Rider Assistance System dezvoltat de Ducati. S-ar putea să fie chiar primul model ce beneficiază de acest sistem, anul trecut producătorul din Borgo Panigale a anunțat că intenționează să introducă acest sistem pe cel puțin un model din portofoliul lor începând cu 2020. Folosind radarul frontal combinat cu cruise controlul, motocicletă ar trebui să accelereze și să frâneze singură în funcție de ce detectează in fața ei, iar radarul posterior are trebui să notifice riderul privind mașinile care se apropie cu viteză din spate.
Dacă pe Panigale și pe Streetfigther avem un motor de 1.103cc Desmosedici Stradale ce dezvoltă 214cp la turații ridicate, pe „Multistrada V4” ne așteptăm să avem un motor detunat ce ar trebui să producă mai puțină putere și mai mult cuplu de la turații joase, probabil undeva în jur de 190cp, ceea ce este imens pentru acest gen de motocicletă(* ar fi cu 32cp mai mult decât varianta actuală de Multistrada 1260).De asemenea pentru a produce un cuplu puternic de la turații mai scăzute s-ar putea să fie nevoie de o creștere în cilindree, pentru a depăși cuplul actualului MultiStrada 1260 este posibil să vedem o variantă de aprox. 1300cc.
Rămâne să avem răspunsurile la toate aceste speculații cât mai repede și suntem foate curioși să vedem cum o să primească piață această motocicletă dacă se va concretiza.Până acum doar Honda a mai încercat să atace segmentul adventure-touring cu un motor în V cu 4 cilindri prin modelul VFR1200X CrossTourer, care în ciuda datelor tehnice foarte similare cu ale regelui popularității pe acest
segment, BMW R1200GS, nu a fost cu adevărat un hit pentru vânzările producătorului nipon. Rămâne să vedem dacă interpretarea a la Borgo Panigale va avea success, unul dintre rivalii cu care va trebui să se lupte fiind chiar MultiStrada 1260 cu motorizarea „clasică”, care ar rămâne să se producă în paralel cu versiunea V4.